Købe ko-kranie?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-05-09 19:48

Jeg har fået en idé om at jeg skal have et ko-kranie som dekoration i mit
akvarie. Hvor skal jeg henvende mig for at købe sådan et? De større
slagterier vil jo nok ikke have noget med mig at gøre. Og den lokale
slagter slagter ikke. Deraf navnet. Og hvad kan sådan et iøvrigt tænkes
at koste?

Bor på vestsjælland, hvis nogen kender nogen...

--
Lasse Jensen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-05-09 19:57

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> writes:

> [...]
> at koste?
>
> Bor på vestsjælland, hvis nogen kender nogen...

Der må da være masser af små uafhængige slagterier på Vestsjælland.
Men jeg vil gætte på at du bare få et hoved med hjerne og hele
moletjavsen. Så må du selv gøre det klart til akvariet. :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-05-09 20:10

> Der må da være masser af små uafhængige slagterier på Vestsjælland.
> Men jeg vil gætte på at du bare få et hoved med hjerne og hele
> moletjavsen. Så må du selv gøre det klart til akvariet. :)

Et par piratfisk ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-05-09 20:08

On Wed, 06 May 2009 20:57:14 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Der må da være masser af små uafhængige slagterier på Vestsjælland. Men
> jeg vil gætte på at du bare få et hoved med hjerne og hele moletjavsen.
> Så må du selv gøre det klart til akvariet. :)

Det kan klares med en myretue.

--
Lasse Jensen

Fra : Nana

Dato : 06-05-09 20:38

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at koste?
>
> Bor på vestsjælland, hvis nogen kender nogen...

De er ofte til salg på qxl.dk Der er også mange på ebay, og endda også fra
langt sejere dyr.
I øvrigt fåes de kunstige i mange akvarieforretninger.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-05-09 05:30

On Wed, 6 May 2009 21:37:37 +0200, Nana wrote:

> De er ofte til salg på qxl.dk Der er også mange på ebay, og endda også fra
> langt sejere dyr.

Du tænker formentlig på kovedet af det kvaj som Homo solgte Pirelli-steaks
fra i sidste uge? Man behøvede kun selv at tygge første gang, så klaprede
gebisset som kastagnetter i flere minutter.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-05-09 06:28

On Wed, 06 May 2009 21:10:08 +0200, Andreas M. Hansen wrote:

> Et par piratfisk ??

Det skal nok mere end et par til, for at rense sådan et inden det rådner.

Desuden er det sådan nogle her der skal bo i det.
http://freenet-homepage.de/wolfgang.ros/upload/
ClariasbatrachusPaaranderes2.JPG

--
Lasse Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-05-09 06:30

On Wed, 06 May 2009 21:37:37 +0200, Nana wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De er ofte til salg på qxl.dk Der er også mange på ebay, og endda også
> fra langt sejere dyr.
> I øvrigt fåes de kunstige i mange akvarieforretninger.

Jeg kunne ikke finde noget på Qxl, men det kan jo være det dukker op. På
eBay er de uforholdsmæssigt dyre i fragt til at det er realistisk.

--
Lasse Jensen

Fra : Peter

Dato : 07-05-09 12:18

> [...]
> at koste?
>
> Bor på vestsjælland, hvis nogen kender nogen...

Hvad med at prøve det tidligere Kambas i ortved som nu er under
http://www.dakabio-industries.dk de modtager døde dyr og slagteriaffald.
Men vær lige opmærksom på at mange køer idag får skåret hornene af. Du skal
nok bare selv koge det af.

Mvh Peter

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-05-09 12:48

On Thu, 07 May 2009 13:17:39 +0200, Peter wrote:

> [...]
> http://www.dakabio-industries.dk de modtager døde dyr og slagteriaffald.
> Men vær lige opmærksom på at mange køer idag får skåret hornene af. Du

Så vidt jeg kan finde ud af bliver det hele kørt til fyn nu, og så laver
de noget andet på anlægget i ortved.

--
Lasse Jensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-05-09 12:50

On Wed, 06 May 2009 20:57:14 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Der må da være masser af små uafhængige slagterier på Vestsjælland.

Nå, jeg har haft fat i telefonbogen og ringet rundt. Det må de ikke
sælge. Så det er noget skidt.

--
Lasse Jensen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 07-05-09 19:53

De har her :
http://www.western-shop.dk/netshop/?custom=true&action=showproduct&product=2563

Men ved ikke om det er sådan noget du leder efter og den er sindsygt dyr.

Mvh kari