Skank
Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 19:42

Hej

Har fået fingrene i en halv gris - udskåret.
Jeg har fundet anvendelse til alt undtaget skankerne. Hvad skulle man dog
bruge dem til. Jeg fik foreslået at koge dem i en halv time, ridse sværen og
grille dem.... men jeg kan ikke rigtigt lige se det for mig.

/karsten

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-04-09 19:51

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> wrote in message
> [...]
> bruge dem til. Jeg fik foreslået at koge dem i en halv time, ridse sværen
> og grille dem.... men jeg kan ikke rigtigt lige se det for mig.

Hej Karsten

Det er nemlig rigtigt - det er det som på tysk hedder Grill Haxe - smager
guddommeligt - jeg har dog ikke selv prøvet at lave det, men fået det på
Hansens Brauerei i Flensborg. Sådan en 700 grams Grill Haxe er rigtig
herremad.
Her er link til en opskrift (på tysk):

http://www.marions-kochbuch.de/rezept/1579.htm

mvh

Namu

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 21:20

> [...]
> guddommeligt - jeg har dog ikke selv prøvet at lave det, men fået det på
> Hansens Brauerei i Flensborg. Sådan en 700 grams Grill Haxe er rigtig

Deutsch ist kein Tema.

Jeg prøver

/karsten

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-04-09 05:15

On Mon, 27 Apr 2009 22:20:19 +0200, Karsten Madsen wrote:

> Deutsch ist kein Tema.

To bayerske turister i gule regnfrakker og sailorkasket var på fisketorvet.
Det studerede fiskene grundigt, tog dem op og trykkede på dem, vendte dem
om og befamlede dem omhyggeligt. Til sidst blev det fiskemutter for meget
og hun udbrød:

Alzo, meine Herren. Vollen Sie hassen, kønnen Sie tassen, men vollen Sie
nix hassen, dan kønnen Sie den onde lyneme la' vær' lassen"!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 08:59

> [...]
> Alzo, meine Herren. Vollen Sie hassen, kønnen Sie tassen, men vollen Sie
> nix hassen, dan kønnen Sie den onde lyneme la' vær' lassen"!

Ja, deutsch is my best

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 09:04

> [...]
> Alzo, meine Herren. Vollen Sie hassen, kønnen Sie tassen, men vollen Sie
> nix hassen, dan kønnen Sie den onde lyneme la' vær' lassen"!

I øvrigt, True story:, kender jeg en brite, som troede Tyskland hed
"Waymany" på fransk. Efter lang tid fik jeg pejlet mig ind på hvad hun
sagde. Det viste sig at det kom fra Melodi Grand Prix og der blev sagt
Royaume-Uni. Det grinte vi meget af den sommer.

Nå men skankene blive på fredag eller lørdag til Grill-Haxen, jeg vender
tilbage med glæder og sorger vedr. disse

/karsten

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-04-09 18:04

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> sagde. Det viste sig at det kom fra Melodi Grand Prix og der blev sagt
> Royaume-Uni. Det grinte vi meget af den sommer.

Du husker med sikkerhed din historie forkert.

Jeg vil æde min gamle hat på, at det var "L'Allemagne", der blev hørt som
"Waymany". "Royaume-Uni" er fransk for "Det Forenede Kongerige", hvilket
hentyder til "United Kingdom" eller Storbritannien, som vi siger på dansk.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-09 21:03

> [...]
> hentyder til "United Kingdom" eller Storbritannien, som vi siger på dansk.

Netop pointen er: Britten troede Waymany/Royaume-Uni betød Tyskland (a la
Waymany/Germany), det sjove ligger netop i at det betyder UK og ikke
Tyskland. Britterne kan ikke lide tyskerne - af forskellige årsage, men på
den anden side kan de jo heller ikke lide franskmændene

Så nej, jeg husker ikke min historie forkert. Britten tror stadig at Waymany
er Germany når hun får lidt for mange glas hvidvin og vi har stadig samme
diskussion. Men som sagt altså : True story.

/karsten

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 27-04-09 20:48

On Mon, 27 Apr 2009 20:41:37 +0200, "Karsten Madsen" <6 på drosselvej
i danmark> wrote:

> [...]
>bruge dem til. Jeg fik foreslået at koge dem i en halv time, ridse sværen og
>grille dem.... men jeg kan ikke rigtigt lige se det for mig.

Jeg ville give dem lidt længere tid i kogelagen og så måske ved lidt
lavere temperatur ... Men ellers lyder idéen helt rigtig.

Inspiration her --
Braiseret svineskank med fenikkel, peberpibent og aspargeskartofler:
http://www.bergholt.net/svineskank_braiseret_i_cava_med_fennikelsalat_peberpiment_og_asparges_kartofler_fra_samsoe.html

Pøj-pøj med projektet & meld endelig tilbage med oplevelser &
erfaringer!

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter. Senest, erindringer fra