Moccamaster
Fra : Niels

Dato : 27-04-09 08:52

Min lokale Netto har Moccamaster til kr. 999,-

Måske er det billigt, men hvad kan begrunde at give så meget for en
kaffemaskine?

--
Niels

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 27-04-09 16:12

"Niels" <nboegh@gmail.com> skrev i meddelelsen

Måske er det billigt, men hvad kan begrunde at give så meget for en
kaffemaskine?

Min vurdering af maskinen kommer her. (er ved at slide nr. 2 op)

+ to varme legemer (man slukker så for det ene når den bare står standby med
"saft" i kanden)
+ den har styr på temperatur/vandflow = den brygger en god kop kaffe.
+ den holder i rigtigt mange år

- der kan være mere vand i kanden end der kan være i maskinen.
- låget på kanden skal løftes for at den ikke spilder ved påfylning af vand
i tanken.
- låget sidder ikke ret godt fast
- den har ikke timer funktion.
- tragten skal sættes precist på plads ellers er der lige pludseligt kaffe
ud over det hele.
- designet ligner noget fra DDR tiden.
- den er dyr
- det er i mine øjne irreterende med 2 løse låg (vandtank og tragt)

mvh Tonny P.

Fra : Padre

Dato : 27-04-09 17:07

"Niels" <nboegh@gmail.com> wrote in message
>Min lokale Netto har Moccamaster til kr. 999,-
>
>Måske er det billigt, men hvad kan begrunde at give så meget for en
>kaffemaskine?

Den laver god kaffe på 6 minutter.

--
Padre

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-09 18:08

In news:13f698ae-eb04-4cee-92b7-aec8aad13d0f@d25g2000prn.googlegroups.com,
Niels <nboegh@gmail.com> typed:
> Min lokale Netto har Moccamaster til kr. 999,-
>
> Måske er det billigt, men hvad kan begrunde at give så meget for en
> kaffemaskine?

Det er faktisk meget billigt. Jeg gav knapt 1.500 for min for 2 år siden, og
den er magen til. Det er den skønneste kaffemaskine der findes. Laver
hurtigt kaffe (min. 6 minutter), udnytter bønnerne til fulde, og brygger ved
den rette temperatur (96 grader). Du kan sagtens købe maskiner hvor du måske
synes designet et pænere, men hvis du vil have en rigtig god maskine der kan
holde i op til 12-15 år så skal du købe en Moccamaster. Det er jo ikke
designet der er skyld i den gode kaffe.

At den er vanskelig at hælde af er en skrøne. Det er ukompliceret hvis man
da ikke har 10 tommelfingre.

Du kan jo prøve at google lidt på indlæggene her i gruppen angående
kaffemaskiner, så vil du opdage hvor mange der sværger til Moccamaster. Det
er ikke længe siden der sidst var en alenlang tråd om det.

Jeg har slidt 2 stk. af slagsen op på ca. 25 år, og regner med at min
nuværende holder i hvert fald 10-12 år mere, så den tjener sig selv ind
mange gange.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bagmanden

Dato : 27-04-09 22:06

> [...]
> Min lokale Netto har Moccamaster til kr. 999,-

> Måske er det billigt, men hvad kan begrunde at give så meget

Den står i ekstrem mange virksomheder/institutioner... måske
fordi den er driftsikker og god til at brygge filterkaffe.

Købte selv en for snart ti år siden og den kører endnu uden
problemer, brygger en hel kande på ca. 6 minutter, har ikke
kostet en krone i service, brygger på 96 gr. (endnu!!) og ligner
som en anden skrev, noget fra DDR tiden!

--
Bagmanden

Fra : (-Peter-)

Dato : 28-04-09 09:57

On 27 Apr., 16:52, Niels <nbo...@gmail.com> wrote:
> Min lokale Netto har Moccamaster til kr. 999,-
>
> Måske er det billigt, men hvad kan begrunde at give så meget for en
> [...]

Modargumenter: Den brygger faktisk kaffe for hurtigt og lidt for varmt
hvis man spørger kaffeentutiaster - men hvis man bare vil have en "kop
hurtig dansk tjære lavet på Nettos special-blanding-kaffe" er den
meget "god", eller i hvert fald hurtig - men det er andre maskiner
også... :)

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 28-04-09 17:11

Hej Peter

> Modargumenter: Den brygger faktisk kaffe for hurtigt og lidt for varmt
> hvis man spørger kaffeentutiaster - men hvis man bare vil have en "kop

Hvis man følger tråden her i gruppen, ja så må man erkende at
der findes mange kaffeentitiaster der mægtig godt kan lide den.

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 28-04-09 17:37

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> wrote in message
> [...]

>hurtig dansk tjære lavet på Nettos special-blanding-kaffe" er den
>meget "god", eller i hvert fald hurtig - men det er andre maskiner

Nok et spørgsmål om smag. Jeg synes den laver fin kaffe, jeg går skam op i
kaffebrygning, og brugte bestemt ikke billig kaffe i den. Jeg kom desværre
til at forære den væk, da jeg anskaffede mig en ny og bedre espressomaskine
for nogle år siden, og troede at jeg ikke længere havde behov for
filterkaffe, men jeg overvejer konstant at købe en ny. Den er guld værd,
når man har selskaber.

--
Padre

Fra : (-Peter-)

Dato : 29-04-09 02:24

On 28 Apr., 18:11, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hvis man følger tråden her i gruppen, ja så må man erkende at
> der findes mange kaffeentitiaster der mægtig godt kan lide den.

Tja.. men siger det mest om folk i gruppen eller maskinen :)

Men husk lige at jeg ikke har sagt den er dårlig - det kommer an på
hvad man ønsker sig af en kaffemaskine.. :)

/Peter

Fra : Max

Dato : 30-04-09 07:04

Hej (-Peter-)

> Tja.. men siger det mest om folk i gruppen eller maskinen :)

Det er vil ligegyldigt, er folk glade og tilfredse, ja så kan man vel
ikke forlange mere. Og i bund og grund er der jo kun en der kan
afgøre hvordan min kaffe skal være, og det er mig selv, hvad andre
mener og siger er jo ligegyldigt.

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 30-04-09 07:27

On 28 Apr., 18:11, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Tja.. men siger det mest om folk i gruppen eller maskinen :)

Eller om dig?

--
Padre

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 30-04-09 07:21

Hej!

Jeg vil anbefale en Melitta Aroma Excellent Steel i stedet for.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000RxpP-k7S?ProductID=.kHD4QFHljEAAAEOqOg03xib&CatalogCategoryID=

Den er billigere end Mocca Master, har timer funktion, og brygger en kande
kaffe på 6 minutter.

Personligt synes jeg også designet er en kende bedre en mocca masteren.

Venlig hilsen
Peter L. Svarre

Fra : Bagmanden

Dato : 30-04-09 07:39

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mali.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Jeg vil anbefale en Melitta Aroma Excellent Steel i stedet for.

....og efter 10 år?
--
Bagmanden

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-09 12:49

In news:49f947df$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Bagmanden <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> typed:

> ...og efter 10 år?

Det er netop det jeg også ville spørge om. Melitta kaffemaskiner har ikke
det bedste ry, hvad levelængde angår. Jeg kender flere der max havde deres
Melitta maskine i 5 år, og så var den kaput.

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 06-05-09 04:53

Hej!

Også efter 10 år. På arbejdet bruger vi Aroma Grande. Excellent steel er
bygget på samme teknik - 2 varme legemer og timerfunktion som aroma grande.
Jeg vil tro at med det bryggeinterval, har de nok kørt hvad der svarer til
en alm. famlies brug i løbet af 10 år. De holder stadigvæk.

Hilsen
Peter

Fra : (-Peter-)

Dato : 30-04-09 04:28

On 30 Apr., 08:03, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Og i bund og grund er der jo kun en der kan
> afgøre hvordan min kaffe skal være, og det er mig selv, hvad andre
> [...]

KORREKT! SMAG ER INDIVIDUELT..

Fra : Max

Dato : 30-04-09 12:46

Hej (-Peter-)

> KORREKT! SMAG ER INDIVIDUELT..

Du behøver ikke råbe, der er ingen døve her.

--
Mvh Max

Fra : (-Peter-)

Dato : 01-05-09 01:27

On 30 Apr., 13:49, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
> det bedste ry, hvad levelængde angår. Jeg kender flere der max havde deres
> Melitta maskine i 5 år, og så var den kaput.

Jeg har en billig bosch maskine til "almindelig kaffe" som jeg gav ca.
150 kr. for (godt nok i Flensborg) - den har holdt 4 år indtil videre
uden nogen form for problemer - jeg er af den overbevisning af
holdbarheden af kaffemaskinen afhænger stærkt af vedligeholdelsen,
dvs. afkalkning, som man bør gøre ofte i Danmark...

/Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-09 08:43

In news:e6c354db-1f3f-4d15-bbea-9cfb8746c926@y33g2000prg.googlegroups.com,
(-Peter-) <garfieldpbj@gmail.com> typed:

> [...]
> holdbarheden af kaffemaskinen afhænger stærkt af vedligeholdelsen,
> dvs. afkalkning, som man bør gøre ofte i Danmark...

Det har du da fuldstændig ret i. Selvfølgelig spiller vedligeholdelsen en
stor rolle, men det er nok ikke den eneste grund til at billige
kaffemaskiner oftere skal skiftes ud. Vi har meget hårdt vand her på
Vestsjælland hvor jeg bor, og min Moccamaster bliver som regel afkalket
efter 50 brygninger. Det er dog ret usædvanligt at en kaffemaskine lever i
12-15 år som mine har gjort.

Fra : b.k

Dato : 01-05-09 09:16

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter 50 brygninger. Det er dog ret usædvanligt at en kaffemaskine lever i

Vores første moccamaster blev indkøbt i 1993 og er netop blevet udskiftet på
grund af revnet tank efter uheld.Den bryggede upåklageligt som den dag den
blev indkøbt så det var en vældig holdbar maskine.Efter dette...altid
moccamaster.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-09 09:26

In news:49faafbe$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
b.k <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> typed:

> [...]
> upåklageligt som den dag den blev indkøbt så det var en vældig
> holdbar maskine.Efter dette...altid moccamaster.

Det er også lige netop min indstilling. At komme med modargumenter
som -Peter- , der er baseret på andenhåndsviden kan man ikke bruge til
noget. Man skal eje eller have ejet en Moccamaster for at kunne udtale sig
om dens fortrin (eller "mangler").