Hvilken indisk kogebog?
Fra : Marianne

Dato : 24-04-09 20:37

Hej

Jeg søger kogebogEN til at lave indisk mad efter. Ifgl Amazon er "Madhur
Jaffrey's Ultimate Curry Bible" eller "The Curry Secret: How to Cook Real
Indian Restaurant Meals at Home " (fascinerende titel!) bud .. eller er der
en 3. som er meget bedre? Skal helst også indeholde brødopskrifter.

mvh
Marianne

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 25-04-09 17:30

Marianne wrote:
> [...]
> to Cook Real Indian Restaurant Meals at Home " (fascinerende titel!)
> bud .. eller er der en 3. som er meget bedre? Skal helst også

Den indiske kogebog af Sarah Thankammer Engbæk og Padam Bahadur Tuladhar er
ganske udmærket.

Fra : Marianne

Dato : 25-04-09 18:51

> Den indiske kogebog af Sarah Thankammer Engbæk og Padam Bahadur Tuladhar
> er ganske udmærket.
>
> --

Hvor gammel er den? Den er ikke umiddelbart til at købe via Saxo.

mvh
Marianne

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-04-09 22:15

Marianne skrev:

> Hvor gammel er den? Den er ikke umiddelbart til at købe via Saxo.

Den ser ud til at være fra 1978:

· http://bit.ly/15teFa (ISBN 87-7241-820-6)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-09 15:35

"Marianne"
> [...]
> at Home " (fascinerende titel!) bud .. eller er der en 3. som er meget bedre? Skal helst

Her er lige 3 link der beskriver Indisk brød udemærket.
Noget om melet - vi bruger altid et grovere mel, det er
lettere at ha med at gøre og det er sundere. På forskellige
årstider bruger man specielle mel typer, på landet i den
nordøstlige del, kan en enkelt roti/ parantha fylde en
vesterlandsk mave, det ligger godt og tungt:
www.vegetarian-cooking-recipes-tips.com/indian-bread-recipes.html
brød:
www.vegetarian-cooking-recipes-tips.com/indian-bread.html
samme:
http://indianfoodsco.com/Recipes/breads.htm

Der er ikke så meget hokus pokus ved indisk brød, de bruger
ikke gær og de ælter i hånden en 10 minutters tid, "steges" eller
bages ved høj varme. Ghee er bare klaret smør, det elsker de.

Shaef Poori er små rullede cirkler, der puffer op til kugler i
meget varm olie, til de er gyldne og sprøde som chips.
Når man har en masse af dem, prikker man hul i og fylder med
kikærter, løg og de der grønne blade ala blad persille, men med
en anden kraftig smag, lidt sød sovs, lidt salt sovs og chillivand.
En stor favorit for børn og voksne - der er altid kø omkring
de små vogne, som vores pølsevogn, der laver dem. Skal smages
hvis man er i landet, man blir ikke syg af hverken chilli vandet eller
de friske ingredienser, yummi.. ;)-max-

Fra : Marianne

Dato : 26-04-09 20:53

> [...]
> de små vogne, som vores pølsevogn, der laver dem. Skal smages
> hvis man er i landet, man blir ikke syg af hverken chilli vandet eller

Super - tak!

Jeg vil straks prøve dem

mvh
Marianne