Forslag til svinemørbrad
Fra : TDC Newsgroups

Dato : 22-04-09 16:59

Hejsa

Vi skal have gæster på fredag og vil bruge noget svinemørbrad.
Har nogen et forslag til, hvordan og med hvilket tilbehør, vi kan servere
det?
Det må jo gerne være lidt lækkert og anderledes end de almindelige retter
med løg og brun sovs mm

/Dorthe

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-04-09 17:25

TDC Newsgroups skrev:
> [...]
> servere det?
> Det må jo gerne være lidt lækkert og anderledes end de almindelige

Rist lidt bacontern

Spræt dyret op, fyld bacon + flødeost, pikant el.lign i og snør sammen.

Brun på pande og færdigsteg i ovn.

Skæres i 5 cm stykker, der serveres som 'tårn' på varme tallerkner
sammen med nye kartofler og en kold dressing af flødeost, frisk, hakket
basilikum, lidt balsamico m.v.

Skal der salat til, så friskskåret iceberg med lidt rucola-salat og
høvlede parmesanskiver.

Drik en fornuftig, fyldig Rose fra Alsace eller en (kølig) let, frisk
rødvin .

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 22-04-09 17:40

On Wed, 22 Apr 2009 17:58:38 +0200, "TDC Newsgroups"
<dorthemus1@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det?
>Det må jo gerne være lidt lækkert og anderledes end de almindelige retter

Det er jo sæson for grønne asparges, så det var måske en idé til
tilbehør. Jeg kan foreslå en pochering i sødmælk som tilberedning,
hvis det skal være lidt mindre traditionelt. Svinemørbraden kan også
"bare" steges hel el. som bøffer. Det har vi lige haft en tråd om.

Opskrift på sødmælkspocheret svinemørbrad her --
http://www.bergholt.net/moerbrad_asparges_kartofler_smoer_fra_osted.html

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-04-09 18:22

"TDC Newsgroups" <dorthemus1@hotmail.com> wrote in

> Vi skal have gæster på fredag og vil bruge noget svinemørbrad.

Jeg har med held ladet mig inspirere af Kaspers farsindbagte hjortemørbrad,
da jeg skulle tilberede et par tynde endestykker af oksemørbrad efter
resten var udskåret til bøffer:

http://kortlink.dk/bergholt/6gwm

Jeg brugte intervalstegning til oksemørbraden, men en svinemørbrad ville
jeg nok langtidsstege ved lav temperatur, f.eks 120-130 grader.

Tilbehøret er måske lidt vel vinteragtigt.

Er det for avanceret kunne man også fylde mørbraderne med tern af æble og
soltørret tomat, svøbe den med spæde spinatblade og indbage dem i
butterdej. Dejligt simpelt men alligevel velsmagende og lidt anderledes.

Fra : TDC Newsgroups

Dato : 22-04-09 21:25

Tak for input

/Dorthe