NOMA kåret til 3. bedste restaurant i verd~
Fra : Jens Bruun

Dato : 21-04-09 07:21

Ifølge TV2-nyhederne, er NOMA kåret til den verdens 3. bedste restaurant. Nu
er det vel lidt svært at kvantificere restauranter, men når man ser, hvem
der er kåret som hhv. nr. 1 og 2, kan man som dansker kun være lidt stolt
over, vi har en restaurant i dén klasse. De første, tre pladser er således:

1. El Bulli, Catalonien
2. The Fat Duck, England
3. NOMA, København

El Bulli får jeg nok aldrig oplevet. The Fat Duck nok heller ikke, selvom
Heston Blumenthal er ét af mine største idoler. Jeg håber dog, jeg en dag
får den store oplevelse, et besøg på NOMA må være.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 21-04-09 11:45

> [...]
> Heston Blumenthal er ét af mine største idoler. Jeg håber dog, jeg en dag
> får den store oplevelse, et besøg på NOMA må være.

Gratulerer med NOMA, Danmark!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 21-04-09 17:18

> [...]
> Heston Blumenthal er ét af mine største idoler. Jeg håber dog, jeg en dag
> får den store oplevelse, et besøg på NOMA må være.

Det er superflot af René og resten af noma. en middag på The Fat Duck er
meget spektakulær og en stor, stor oplevelse, men målt alene på madkvalitet,
synes jeg at noma er mindst ligesågod. Hvis man interesserer sig for mad,
bør man unde sig selv en aften på noma. Det koster, men jeg springer gerne
et par aftener i teatret over for sådan et måltid, og mere koster det ikke.

Anders
Læs om en aften på The fat duck på www.decorked.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 30-04-09 03:57

Anders Halskov-Jensen wrote:
> [...]
> et par aftener i teatret over for sådan et måltid, og mere koster det ikke.

En god anmeldelse (og godt engelsk). En ting er at Heston Blumenthal er
spændende og meget nyskabende, men jeg har da tit undret mig over om
hans restaurant virkelig *er* til de der 2-3 (reelt 3) michelin-stjerner
som den får. Nu er min tvivl væk.

Angående det dér sand-noget du spiste, har du slet ingen idé om hvad det
var for noget? Jeg er ret nysgerrig...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 30-04-09 08:03

On Apr 30, 3:56 am, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
> som den får. Nu er min tvivl væk.
>
> Angående det dér sand-noget du spiste, har du slet ingen idé om hvad det

Jeg ledte lidt, og fandt det her:
"sand made up of tapioca maltodextrin with some oil-based flavoring"
på denne side:
http://www.ashkeling.com/08europe/0807fatduck/fatduck.html

Jeg fandt også flere andre, der nævner tapioca (som jeg ikke kender et
dansk ord for - det er stivelse udvundet af cassava roden, ca.)

Mvh
Hanne

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-05-09 05:56

hago@dcs.qmul.ac.uk wrote:
> On Apr 30, 3:56 am, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:
[...]
> Jeg ledte lidt, og fandt det her:
> "sand made up of tapioca maltodextrin with some oil-based flavoring"
> på denne side:
> http://www.ashkeling.com/08europe/0807fatduck/fatduck.html

Tak. Jeg ville også have gættet på en art sukker, men selvfølgelig en
der ikke smager for sødt.

> Jeg fandt også flere andre, der nævner tapioca (som jeg ikke kender et
> dansk ord for - det er stivelse udvundet af cassava roden, ca.)

Min engelsk-dansk ordbog, den alm. fra Gyldendal på cirka 600 sider,
siger "Tapioka, en art sago".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org