affel-vanille traum opskrift?
Fra : Ove Lissner

Dato : 20-04-09 09:27

Hej allesammen!
er der en der kan hjælpe med en opskrift på noget der hedder Apfel vanille
traum...har spist det i en McDonalds i Flensburg, og det smager bare sååååå
godt?

Med venlig hilsen og fortsat god dag
fra
Ove L.

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-04-09 11:34

Jeg har noget liggende med alle Mcdonald's "opskrifter"....
Skal se om den er imellem..

Men først senere i dag.

Men mon ikke du kan finde en langt bedre opskrift end lige Mcdonald's ???

Fra : Ove Lissner

Dato : 22-04-09 18:02

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Jeg har noget liggende med alle Mcdonald's "opskrifter"....
> Skal se om den er imellem..
>
> Men først senere i dag.

Hej Ralph.
Det vil jeg blive enorm glad for, fen er bare sååååå god

Og til de andre, så tusind tak for hjælpen......

Fra : Ralph Køster

Dato : 23-04-09 03:04

Jeg må bedrøve dig med at den ikke er imellem.
Måske fordi de opskrifter der er her er 4-6 år gamle...mindst.
Måske er den kage nyere..ved det ikke.
Men har du prøvet at surfe efter mcdonalds opskrifter på nettet??
Man kan (hvis man er energisk nok) finde de mest utrolige ting på nettet.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-09 11:39

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in

> er der en der kan hjælpe med en opskrift på noget der hedder Apfel
> vanille traum...har spist det i en McDonalds i Flensburg, og det
> smager bare sååååå godt?

Jeg har googlet lidt og en præcis opskrift har jeg ikke kunnet finde.

Men denne æblepie opskrift (oversat fra tysk), serveret lun med en god
vanilleis skulle komme tæt på:

500 g kvark
500 g hvedemel
500 g margarine
500 g syrlige æbler evt. æblemos
Farin

Lad kvark dryppe af i en sigte foret med et klæde. Bland hurtigt kvark,
mel og margarine til en dej og stil den på køl 8 timer eller natten over.

Rul dejen tyndt ud på en melet overflade, og skær passende firkanter
[10x10 cm vil jeg tro] af dejen. Under bearbejdning er det vigtigt at
holde dejen kold.

De skrællede æbler skæres i tynde skiver og lægges på den ene halvdel af
dejfirkanterne. Den anden halvdel foldes ind over. Kanterne presses
sammen med en gaffel. Jo tyndere dej og jo mindre lomme, jo bedre. Stil
gerne de færdige emner på køl inden de bages.

Bages ved 225 grader ca. 15 min. til de er gyldenbrune. Drysses med farin
og serveres varme med vanilleis.

Kan fryses inden de bages.

Det er ikke noget jeg har prøvet (hverken McD eller ovenstående) så jeg
tager alle forbehold

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-04-09 18:32

Kent Oldhøj wrote:
> Men denne æblepie opskrift (oversat fra tysk), serveret lun med en god
> [...]

Når der i en opskrift pointeres, at der skal bruges "god vanilleis" og
ikke bare "vanilleis" - og der samtidig opfordres til at putte 1/2 kg
margarine i .... så ringer alle alarmklokker her hos mig!

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk