Inspiration: Oksehøjreb a la forår
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-04-09 21:39

Kære gruppe!

Mit indlæg om forår og Falsled Kro ramte sært skævt -- sådan
ræsonansmæssigt. Så:

Tilbage til foråret, fonden, gryden -- og det velhængte oksehøjreb på
ben. Gourmetsaltet, tempereret, grilleret, pocheret og glaseret. En
tur igennem den gastronomiske semiotiske firkant, om man vil.

Et voila,mesdames et messieurs:

Oksehøjreb a la forår -- sauce bordelaise -- sprødt forårsgrønt i form
af blomkålsblade, mangetou-ærter, bønner.

http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/04/oksehjreb-la-forar-pocheret-grillet-med.html

Visse retter forbindes med vinter, visse med forår. Stenbiderrogn er
et godt eksempel på det sidste. Osso buco på det første.

Postulat: Enhver ret kan tones efter årstid. Velhængt oksehøjreb på
ben med sauce bordelaise rubriceres intuitivt nok under
efterår/vinter, men ens livretspektrum skal fra tid til anden også
have lov at styre.

Med ønske om en god weekend til alle!

---
Kasper Bergholt, amatørfotograf af Guds nåde
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter)

Fra : Henriette Døssing

Dato : 18-04-09 07:44

Kasper Bergholt skrev:
> Kære gruppe!
>
> Mit indlæg om forår og Falsled Kro ramte sært skævt -- sådan
> ræsonansmæssigt.

Nej hov, jeg venter i spænding på at læse om Falsled. Men det kan måske
findes på din blog istedet?

> Med ønske om en god weekend til alle!

Tak i lige måde.

Henriette Døssing