Forårsbilleder fra Falsled Kro
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 15-04-09 20:57

Kære gruppe!

Jeg er lige vendt hjem fra en overnatning på Falsled Kro. Beskrivelse
af mad og vine følger senere, men her er et par friske, uredigerede
billeder -- rent forår!

http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/04/forarsbilleder-fra-falsled-kro.html

---
Kasper Bergholt
Bergholts opskrifter -- http://www.berhgolt.net

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-04-09 07:15

"Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg er lige vendt hjem fra en overnatning på Falsled Kro. Beskrivelse
> af mad og vine følger senere, men her er et par friske, uredigerede

Fotograf bliver du nok ikke, men hvad har artiklen at gøre i mad og
drikke.?

Ole

Fra : wx

Dato : 16-04-09 07:18

"Ole Christiansen" <altfra@havet.torsk> skrev i meddelelsen

> "Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Fotograf bliver du nok ikke, men hvad har artiklen at gøre i mad og
> [...]
Billeder fra denne kult-restaurant er meget velkomne, initiativet skal ikke
svækkes af mavesure opstød.

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-04-09 06:42

On Thu, 16 Apr 2009 08:17:37 +0200, "wx" <vxc@nomail.eu> wrote:

>"Ole Christiansen" <altfra@havet.torsk> skrev i meddelelsen

> Billeder fra denne kult-restaurant er meget velkomne, initiativet skal ikke
>svækkes af mavesure opstød.

Tak for kommentaren!

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (Bergholts opskrifter)

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 16-04-09 18:31

"Ole Christiansen" <altfra@havet.torsk> skrev i en meddelelse

> "Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Fotograf bliver du nok ikke, men hvad har artiklen at gøre i mad og
> [...]

http://www.google.com/search?q=fjols&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7SUNA_da

Anders

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 16-04-09 08:04

Ole Christiansen skrev:
Beskrivelse

> Fotograf bliver du nok ikke, men hvad har artiklen at gøre i mad og
> drikke.?

Jamen indpakning betyder jo meget. Glæder mig til at se din anmeldelse

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-04-09 06:40

On Thu, 16 Apr 2009 08:14:35 +0200, "Ole Christiansen"
<altfra@havet.torsk> wrote:

>"Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

>Fotograf bliver du nok ikke, men hvad har artiklen at gøre i mad og
>drikke.?

Ad 1)
At blive (prof.) fotograf har jeg ingen planer om, men oplys mig gerne
om, hvad der kan gøres bedre efter din mening, så skal jeg gøre et
forsøg. Jeg har tidligere fået rigtig god vejledning, hvad den slags
angår, fra gruppens skribenter (pr. mail)!

Ad 2)
Anbefaling og diskussion af spisesteder er specifikt nævnt i gruppens
fundats, så hvis ikke Falsled Kro hører ind under nævnbare emner, så
ved jeg ikke, hvad der gør.

---
Kasper Bergholt -- som undrer sig over, hvorfor de, der ofte har
bidraget med mindst, brokker sig mest.

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-04-09 14:19

Kasper Bergholt skrev:

> [...]
> forsøg. Jeg har tidligere fået rigtig god vejledning, hvad den slags
> angår, fra gruppens skribenter (pr. mail)!

Hvis du har fulgt vejledninger, har de ikke været gode

> Ad 2)
> Anbefaling og diskussion af spisesteder er specifikt nævnt i gruppens
> fundats, så hvis ikke Falsled Kro hører ind under nævnbare emner, så
> ved jeg ikke, hvad der gør.

Jeg ser ingen anbefalinger eller diskussion, kun nogle billeder, jeg
ikke ønsker at kommentere yderligere end dette.

> ---
> Kasper Bergholt -- som undrer sig over, hvorfor de, der ofte har
> bidraget med mindst, brokker sig mest.

Der er også nogle der stadig undrer sig over at jorden ikke er flad

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 10:29

Hej Kasper
Jeg tror du skal kigge lidt på linket til din hjemmeside i din signatur - du
har byttet rundt på h og g.

MVH L

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 17-04-09 06:43

On Thu, 16 Apr 2009 11:28:54 +0200, "Firstname Lastname" <None> wrote:

>Hej Kasper
>Jeg tror du skal kigge lidt på linket til din hjemmeside i din signatur - du
>har byttet rundt på h og g.

Tak for tippet, fejlen er rettet.

---

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-04-09 15:35

> [...]
>
> Jeg er lige vendt hjem fra en overnatning på Falsled Kro. Beskrivelse
> af mad og vine følger senere, men her er et par friske, uredigerede

Ja lidt fint skal det jo være når du skriver.
Hvis det bare er dyrt nok så er det jo også nok fint og så kan vi jo alle
lide det.
Har du læst HC Andersen? Han har skrevet et eventyr der hedder " Kejserens
nye Klæder "
Det tror jeg du skulle prøve at læse, det giver stof til eftertanke og kan
lånes på ethvert bibliotek tror jeg, ellers kan du læse det hos mig.
Du må jo endeligt fortælle os hvis du finder andre steder der har de
eftertraktede stjerner har i den mørke provins så vi andre uvidende og
primitive borgere kan få en chance til at komme op på det samme sublime
niveu som visse personer i København.
Hvis du synes mit svar er ironisk så har du da ganske ret og har forstået
mere end jeg havde regnet med.
Kort fortalt Kasper: Alle de fantastiske ting du har brugt en masse tid på
at dokumentere er noget som vi der er lidt ældre kender til bevidstløshed i
forvejen.

Steen.
Og til Jens L........brun, glem det! Gider ikke høre på dig!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-09 16:03

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote in

> Ja lidt fint skal det jo være når du skriver.

Fandme for lavt at kritisere folk for deres gastronomiske præferencer i
denne gruppe.

Kasper kan forhåbentlig ignorere det.

Ellers dør baby.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-04-09 16:16

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> wrote in

> Fandme for lavt at kritisere folk for deres gastronomiske præferencer i
> denne gruppe.
>
> Kasper kan forhåbentlig ignorere det.

Ja det ville jo være slemt. Handler denne gruppe kun om at følge det som
regnes for fint og kan andr ikke give deres mening?
Er det kun stjerner der tæller? Er der ingen der gider høre på hvad
almindelige mennesker der ikke har behov for at promovomvere sig ønsker at
skrive om?
Denne gruppe er msst om hvad et par københavnere ønsker ar diskutere med
Jens lort....brun i spidsen for at få andre til at holde kæft fordi han har
den rigtige grove tone der kan stoppe folk til at have en menig.

Steen som gerne vil stå ved mit navn!!!!!!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-04-09 16:40

> Handler denne gruppe kun om at følge det
> som regnes for fint og kan andr ikke give deres mening?

Nej. Den handler OGSÅ om det. Du kom ikke med en mening om de gastronomiske
aspekter, men gik direkte efter manden i bedste jantelovs stil.

> Er der ingen der gider høre på hvad
> almindelige mennesker der ikke har behov for at promovomvere sig
> ønsker at skrive om?

Masser. Jeg har lige forsøgt at hjælpe en der søger en opskrift på noget
McDonalds. Det hører ihvertfald prismæssigt til i den anden ende af
skalaen.

> Denne gruppe er msst om hvad et par københavnere ønsker ar diskutere

Ignorér de tråde der ikke interesserer dig eller du ikke ønsker at bidrage
til. Så enkelt at flertallet mestrer kunsten.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-04-09 17:51

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har den rigtige grove tone der kan stoppe folk til at have en menig.
>
> Steen som gerne vil stå ved mit navn!!!!!!

Ja fint at andre kan bruge mit navn også.
Det ændrer nu ikke på hvad jeg mener..

Steen.

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 20-04-09 17:51

On Mon, 20 Apr 2009 16:35:05 +0200, "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk>
wrote:

>"Kasper Bergholt" <mxnxgx@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

>Ja lidt fint skal det jo være når du skriver.

Ikke nødvendigvis. Jeg skriver også om ting, mange betragter som ufine
-- fx svineskank, skank, surkål og den slags.

>Hvis det bare er dyrt nok så er det jo også nok fint og så kan vi jo alle
>lide det.

Vent til min anmeldelse kommer -- jeg er faktisk enig et stykke henad
vejen, altså at Falsled Kro er opreklameret. Dit grundlæggende præmis,
at dyrt = godt, deler jeg ikke.

>Har du læst HC Andersen? Han har skrevet et eventyr der hedder " Kejserens
>nye Klæder "

Jeg har studeret nordisk filologi engang, så ja.

> [...]
>eftertraktede stjerner har i den mørke provins så vi andre uvidende og
>primitive borgere kan få en chance til at komme op på det samme sublime

Falsed Kro ligger på Fyn og har ingen michelinstjerner. Kroen har i 30
år været et gastronomisk fyrtårn, og folk har rejst dertil fra hele
verden for at spise. At koge det ned til en Køwenhavner- vs.
snusfornuftig Jyde-diskussion gi'r ikke rigtigt mening, synes jeg.

Jeg har ikke beskyldt nogen for uvidenhed el. primitivitet.

>Kort fortalt Kasper: Alle de fantastiske ting du har brugt en masse tid på
>at dokumentere er noget som vi der er lidt ældre kender til bevidstløshed i
>forvejen.

Hvis alt, jeg skriver, er gammelt nyt, så kunne du jo sætte et smart
filter op, der sorterer mine indlæg fra, nu når de har denne
vredesskabende effekt.

---
Kasper Bergholt
http://kasperbergholt.blogspot.com/2009/04/oksehjreb-la-forar-pocheret-grillet-med.html

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 20-04-09 16:20

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> writes:

> [...]
> med Jens lort....brun i spidsen for at få andre til at holde kæft
> fordi han har den rigtige grove tone der kan stoppe folk til at have

Af ren nysgerrighed ... Ved du overhovedet hvor Falsled er?

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 20-04-09 18:15

> Jeps, jeg har kørt forbi mange gange

Så forstår jeg ikke helt hvor Københavnerne kommer ind i billedet?

> og det er dig selv der har fuldført sætningen om Jens L..... Brun
> Det var ikke mig!

Hvilken sætning mener du jeg har fuldført?

--
/Wegge