Tørstegning med induktion?
Fra : Towli

Dato : 14-04-09 17:45

Hej

Detaljerne er ved at være på plads mht. indkøb af Induktionskomfur og
trækning af nyt el og jeg glæder mig meget til vores "nye familiemedlem" (et
Siemens 658500x). Jeg er igang med at suge info om prolyse og induktion og
min mor fortæller at hun har fået at vide at man ikke må tørstege med en
induktionspande. Er det noget i kan bekræfte (jeg kan ikke Google mig til
noget fornuftigt)? Dvs. må man ikke sætte blus på en stegepande (ex
støbejern) uden at der er fedtstof på ?

/Towli

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-04-09 19:16

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er igang med at suge info om
> prolyse og induktion og min mor fortæller at hun har fået at vide at
> man ikke må tørstege med en induktionspande.

Med al respekt for din mor: Ved hun overhovedet, hvad induktion er for
noget?

> Er det noget i kan
> bekræfte (jeg kan ikke Google mig til noget fornuftigt)? Dvs. må man
> ikke sætte blus på en stegepande (ex støbejern) uden at der er
> fedtstof på ?

Hvorfor skulle dét være et problem?

Det lyder som en vandrehistorie, der nok stammer fra dét faktum, at man ikke
skal smide noget i en mikrobølgeovn, hvis der ikke er noget indeholdende
vandmolekyler, der skal varmes op.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hanne Christensen

Dato : 15-04-09 08:48

> [...]
> Google mig til noget fornuftigt)? Dvs. må man ikke sætte blus på en
> stegepande (ex støbejern) uden at der er fedtstof på ?

Til lykke med nyanskaffelsen, det skal I nok blive glade for.
Jeg har ikke problemer med tørstegning og induktion.
vh
Hanne

Fra : Kim

Dato : 15-04-09 10:58

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Dvs. må man ikke sætte blus på en stegepande (ex støbejern) uden at der er

Det er ikke større risiko ved tørstegning med induktion end ved alle mulige
andre varmekilder. Har selv induktion...

Mvh, Kim