Hjælp ... dressingen er for salt.
Fra : BK

Dato : 09-04-09 23:09

Jeg har lavet en dressing til pastasalat, bestående af en blanding af
creme-fraiche og Buko naturel flødeost, salt, peber og hakket basilikum.
Men, dressingen smager for salt. Jeg har prøvet at putte lidt sukker i, men
synes ikke det hjælper. Hvad kan jeg gøre?
Udover pasta skal der forårsløg, rød peber, squash og ærter i salaten.
Håber på hjælp.

På forhånd tak.

Hilsen, Birte (tror jeg pakker det hele i køleskabet og venter med at
blande det til i morgen formiddag - og håber der så er kommet hjælp

Fra : Ralph

Dato : 09-04-09 23:31

"BK" <birte@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men synes ikke det hjælper. Hvad kan jeg gøre?
> Udover pasta skal der forårsløg, rød peber, squash og ærter i salaten.

Dressing SKAL være for salt/sur/bitter/sød husk at du blander mindst 5 gange
så meget IKKE salt/sur/bitter smagende ingredienser i, og hvis det går galt
alligevel, så lidt ekstra cremefraiche, ærter og squash i, det vil helt
sikkert hjælpe.

--
Ralph

Fra : jos

Dato : 10-04-09 09:16

BK wrote:
> [...]
> lidt sukker i, men synes ikke det hjælper. Hvad kan jeg gøre?
> Udover pasta skal der forårsløg, rød peber, squash og ærter i salaten.

hva' mæ' istedet at halvere salttilsætningen?
hvis det ikke er nok, så gentage processen?
- det er måske for enkel+?
finn

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-04-09 14:08

BK skrev:
> [...]
>
> Hilsen, Birte (tror jeg pakker det hele i køleskabet og venter med at
> blande det til i morgen formiddag - og håber der så er kommet hjælp

hvis du koger pastaen i usaltet vand så vil det helt sikkert udligne sig
og endda blive for fersk. Men det er et bud på en neutralisering.

Hilsen Jesper