Hvordan laver jeg en dyrekølle ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-04-09 20:17

Hej guruer,

Vi var i dag en tur i Citti i Flensborg, og det var i grunden meningen at
jeg ville købe en lammekølle til påske - men efter hjemkomsten må jeg
erkende, at der i stedet for en lammekølle, er blevet indkøbt en dybfrossen
dyrekølle (rådyr) på 2.9 kg....
Jeg har aldrig selv prøvet at tilberede sådan en fætter - har kun nydt at
spise den et par gange, hvor vi har været på besøg hos jægere - min onkel og
tante kan jeg desværre ikke spørge, da de forlængst er døde og borte.
Altså: Hvad gør jeg med sådan en fætter ? - vil den feks. være en succes i
Weberen ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-04-09 09:36

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> writes:

> Altså: Hvad gør jeg med sådan en fætter ? - vil den feks. være en
> succes i Weberen ?

Nej, den vil formentlig blive for tør. Jeg ville stege den i stegeso i
ovnen ved lav temperatur.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-04-09 15:38

> Nej, den vil formentlig blive for tør. Jeg ville stege den i stegeso i
> ovnen ved lav temperatur.

Hej Trine,

Det var også min oprindelige tanke, men når man googler på "dyrekølle weber"
, så er der altså rigtigt mange begejstrede hits..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 08-04-09 19:08

> Hej Trine,
>
> Det var også min oprindelige tanke, men når man googler på "dyrekølle
> weber" , så er der altså rigtigt mange begejstrede hits..
>
> mvh

Og det kan du også sagtens. Vildt må også gerne være lyserødt, så gnid den
med hvidløg, rosmarin og citronskal og steg den til en kernetemperatur på
55-58 grader. Den bliver kun tør, hvis den bliver gennemstegt.

Anders