kalvegrydesteg
Fra : Aegir

Dato : 05-04-09 14:23

hej gruppe.
Skærtorsdag skal jeg lave middag til vores madgruppe. Vi bliver 18
personer. (11 voksne og 7 børn) jeg har 3 x 1 kg. kalvegrydesteg i
fryseren og vil godt bruge dem (skåret af tykkam). Jeg vil også godt
lave indbagt is til dessert. Er der nogen der har et godt forslag til
hvordan jeg griber det an - især hovedretten. Tilbehør, tilberedning,
mængder o.s.v. ?????
mvh. Aegir

Fra : kim rasmussen

Dato : 06-04-09 08:47

Hej
Jeg mener at din kødmængde er lige i underkanten.........
Hvis du evt. serverer en lille forret kan det være løsningen eller ville jeg
købe 1 kg kød mere .....
Du kan grydestege det hele ,med urter ,så får du en skøn sauce eller stege
kødet i ovnen i bradepanden med urter og væde...........
Tilbehøret kunne være bagte rodfrugter og salat .....eller bagekartofler og
friske grønne asparges viklet med bacon og steg let på en pande.
Hilsen Kim

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-04-09 11:25

Aegir <knm@rest.to> writes:

> [...]
> lave indbagt is til dessert. Er der nogen der har et godt forslag til
> hvordan jeg griber det an - især hovedretten. Tilbehør, tilberedning,

Umiddelbart tænker jeg nye kartofler, skysovs, dampede grønne bønner
og sukkerglaserede perleløg - skønt og traditionelt. Alternativt kunne
man koge de nye kartofler og så riste dem på panden og servere
bønnesalat med hvidløg og æg til. Og stegene skal så grydesteges, så
man kan få en ordentlig sovs. :)

Alt efter hvor meget folk spiser og hvor store børnene er, så skal du
nok overveje at have lidt mere kød, med mindre du serverer en god
forret.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde