dessert til påskefrokost
Fra : Ukendt

Dato : 05-04-09 18:22

Ja, det lyder måske lidt mærkeligt - men vi skal til påskefrokost - masser
af fisk, æg, øl og brændevin -
Er der nogen der kune forestille sig en god dessert, der kan matche det?
Forslag ønskes og modtages med kyshånd.

Fra : Max

Dato : 05-04-09 18:50

Hej

> Er der nogen der kune forestille sig en god dessert, der kan matche
> det? Forslag ønskes og modtages med kyshånd.

Ikke dessert, men kaffe, kage og cognac.

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-04-09 20:10

"Firstname Lastname" <None> wrote in

> Ja, det lyder måske lidt mærkeligt - men vi skal til påskefrokost -
> masser af fisk, æg, øl og brændevin -
> Er der nogen der kune forestille sig en god dessert, der kan matche
> det? Forslag ønskes og modtages med kyshånd.

Noget man kan nippe til... f.eks et ostebord med tilbør. Find inspiration
her:

http://www.passionforost.dk/Ostebord/tabid/91/Default.aspx

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-04-09 20:39

"Firstname Lastname" <None> skrev i en meddelelse

> Ja, det lyder måske lidt mærkeligt - men vi skal til påskefrokost -
> masser af fisk, æg, øl og brændevin -
> Er der nogen der kune forestille sig en god dessert, der kan matche
> det?

Jepper: En time på divaneseren efterfulgt af en rask travetur, så der kan
opbygges lidt sund appetit til aftensmaden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : marlene

Dato : 06-04-09 21:50

> [...]
>desserttalerken stærk ckokoladekage, fromage formet som æg, gule eksotiske
>frugter som melon, sharonfrugt, ananaskirsebær
kaffe og en lille en.
eller den gode ostekage fra karoline.

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 06:14

Hej Alle
Tak for forslagene - de gode såvel som de fantasifulde.
Ikke alle var lige nemme at gennemføre - jeg tror de nfleste ville betakke
sig for en halv time på en divan med mig i stuen. Jeg har en lidt støjende
søvn.
En god cognac og en kop stærk mokka ville være på sin plads - det ville alle
under andre omstændigheder nyde. Desværre er jeg sikker på, at smagsløgene
og intellektet er stået delvis af på det tidspunkt - ingen af os tager
højtiden så alvorlig at vi forsømmer et gilde. Jeg vil ikke ud at købe ny
cognac - og dem jeg har skal ikke drikkes af berusere, de skal nydes..

Dessertvalget faldt på ostelagkager - biscuitbund, mascarponecreme med
amaretto - og hjemmesyltede kirsebær fra sidste års høst. Net uden at være
prangende, (som Fanden sagde - og malede sin rumpe siskengrøn).