Altid huller i tøjet under venstre arm ?
Fra : bosol

Dato : 24-04-09 05:51

Jeg får altid huller i tøjet (undertrøjen) under venstre arm. Jeg
bruger LIDL´s billigste faste deodorant, da jeg ikke tåler sprøjt -
Hvad kan jeg gøre her ? - Hvad gør I andre ?

Fra : Max

Dato : 24-04-09 14:04

Hej bosol

> Hvad kan jeg gøre her ? - Hvad gør I andre ?

Bruger undertrøjer uden ærmer.

--
Mvh Max

Fra : Ulvir

Dato : 24-04-09 15:06

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i meddelelsen

Hvad gør I andre ?

Jeg bruger hverken deodorant eller aftershave. Hvorfor gør du det? Ren sved
lugter ikke- Vand og lidt mild sæbe burde være nok til at holde stanken væk.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-04-09 02:00

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger hverken deodorant eller aftershave. Hvorfor gør du det? Ren
> sved lugter ikke- Vand og lidt mild sæbe burde være nok til at holde

Sved i sig selv lugter som regel ikke af særligt meget.
Det der lugter grimt er bakterie-kolonier i armhulerne, som næres ved sveden
og trives i det varme fugtige milijø.

Jeg kan ikke tåle nogen former for deo overhovedet (nej, ingen overhovedet),
men benytter ca hver 3. dag en 1% klorhexidincreme i stedet.
Det slår de ildelugtende bakterier ihjel og giver absolut ingen gener, og
virker bedre end nogen deo jeg nogensinde har benyttet (men jeg stadig kunne
tåle det). Lægen har i øvrigt sagt god for at man kan bruge det sådan.

Efekten holder ca. 3 dage og alt man behøver er at vaske sig med vand og
sæbe. Jeg bruger hvad der svare til ca. 2 ærter i størrelse under hver arm.

Almindelig deo er ikke bakteriedræbende og virker kun som antiperspirant og
lægger et røgslør af parfume over lugten.

Mvh

KA

Fra : bosol

Dato : 24-04-09 09:48

On 24 Apr., 17:06, "Ulvir" <bonzodoo...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> lugter ikke- Vand og lidt mild sæbe burde være nok til at holde stanken væk.

Jeg kan lugte "sved" efter 1 time, hvis jeg glemmer deodoranten

Fra : Klaus G.

Dato : 26-04-09 07:49

> Jeg kan lugte "sved" efter 1 time, hvis jeg glemmer deodoranten
Me2.

Skal faktisk bruge Antiperspirant før jeg ikke hørmer efter en time eller
to. Bruger jeg kun alm. deo, så bliver det et underligt mix af dufte/lugte.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-04-09 16:51

bosol skrev den 24-04-2009 13:51:
> Jeg får altid huller i tøjet (undertrøjen) under venstre arm. Jeg
> bruger LIDL´s billigste faste deodorant, da jeg ikke tåler sprøjt -
> Hvad kan jeg gøre her ? - Hvad gør I andre ?

Det er nok noget skrapt noget det der fra Lidl.

Hvad med at bruge lidt flere kroner på din hud fx Niveas Roll-on eller
sanex' ditto.
Jeg veksler mellem de to roll-on'er....og har aldrig oplevet huller i tøjet.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-04-09 17:31

bosol wrote:
> Jeg får altid huller i tøjet (undertrøjen) under venstre arm. Jeg
> bruger LIDL´s billigste faste deodorant, da jeg ikke tåler sprøjt -
> Hvad kan jeg gøre her ? - Hvad gør I andre ?

Kun under venstre arm? Er din venstre arm anderledes end den højre,
eller behandler du armhulen anderledes?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Sabina H.

Dato : 24-04-09 20:57

"bosol" <bosolengo@gmail.com> wrote in message
Jeg får altid huller i tøjet (undertrøjen) under venstre arm. Jeg
bruger LIDL´s billigste faste deodorant, da jeg ikke tåler sprøjt -
Hvad kan jeg gøre her ? - Hvad gør I andre ?

er du venstrehåndet?
bruger du af en eller anden årsag den venstre arm på en anden måde end den
højre?

jeg tvivler ærlig talt på at det har det mindste med din deo at gøre...

--
Knus,
Sabina

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-09 07:57

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg får altid huller i tøjet (undertrøjen) under venstre arm. Jeg
>bruger LIDL´s billigste faste deodorant, da jeg ikke tåler sprøjt -
>Hvad kan jeg gøre her ? - Hvad gør I andre ?

Det har sikkert intet at gøre med din deo, det er måde du tager din trøje af
på du skal se på.

Fra : C.H

Dato : 25-04-09 10:11

[...]

Som andre har skrevet, så er sandsynligheden for, at det har noget med deo
at gøre nok temmelig lille.

Men når vi nu er ved det - du beskriver, at du ikke kan tåle sprøjt, og
bruger en fast deo. Og hvis du har glemt deo, så lugter du svedlugt inden
for en time.

Jeg vil anbefale en Deosten, som er ualmindelig effektiv som antiperspirant.
Det er ren krystal, man bruger ved at dyppe den i lunkent vand og påføre på
huden. Virkningen holder op til 24 timer.
Stenen er generelt antiseptisk kan bruges både til aftershave og til
fødderne, om man skulle opleve odeur derfra

http://www.naturoghelse.dk/shop/no-perfume-deokrystal-2154p.html

Sådan en sten kan snildt holde et års tid.

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-09 09:36

In news:gsuk2j$1omo$1@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> http://www.naturoghelse.dk/shop/no-perfume-deokrystal-2154p.html
>
> Sådan en sten kan snildt holde et års tid.

Må lige give mit besyv med. Det er en helt utrolig effektiv krystal, og
billig i brug. Jeg var lidt skeptisk i starten, men blev hurtigt overbevist.
Har haft min i adskillige år og bruger den ind imellem.t

Jeg skifter mellem krystallen og "Safety five". Det er en væske i en lille
flaske, hvor man kun skal bruge den hver 3-5 dag, og den stopper
*fuldstændigt* svedlugt. Flasken kan købes hos Matas for ca. 140,- kr, og
holder i et halvt år. Der er ikke drivmiddel i flasken, man skal selv
"pumpe" et par gange, så det er ikke noget der sprøjter i den forstand. Det
er lige så billigt som alm. deosticks, som jo ikke holder ret længe, og som
godt kan have en tilbøjelighed til at misfarve tøjet..

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats