Miljøzone i Berlin for mc?
Fra : xs1100

Dato : 18-05-09 14:55

Hej dfm.
Er her nogen der ved om os motorcyklister skal have umweltplaketter når vi
kører på to hjul i Berlin?
Mvh
Jarl
--
Yamaha XS 1100 1979

Fra : Armand

Dato : 18-05-09 16:17

xs1100 skrev:
> Hej dfm.
> Er her nogen der ved om os motorcyklister skal have umweltplaketter når vi
> kører på to hjul i Berlin?

Motorcykler er undtaget!

--
Armand.
(Hvis gule miljø-mærke løber ud i år, hvorfor at Barbie'n begynder at

Fra : xs1100

Dato : 18-05-09 17:59

> Motorcykler er undtaget!

Takker mange gange.
Vil så lige overveje at smutte ind til Berlin på vej til Tjekkiets snoede
veje

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-05-09 20:50

Er der noget krav om gule veste i dyskland ?

Fra : Armand

Dato : 18-05-09 21:03

Bendt Rasmussen skrev:
> Er der noget krav om gule veste i dyskland ?

Man ser ihvertfald ikke nogen!

--
Armand

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-05-09 21:09

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Man ser ihvertfald ikke nogen!

Jeg har for nyligt hørt at det skulle være decideret ulovligt at køre
med de gule veste i bl.a. Tyskland.

DMC og MCTC er gået sammen om at anbefale at man IKKE bruger dem, da
det tager fokus væk fra dem som har brug for den ekstra sikkerhed,
såsom asfaltarbejdere, rengøring, redning osv.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : TWL

Dato : 19-05-09 05:11

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg har for nyligt hørt at det skulle være decideret ulovligt at køre
> med de gule veste i bl.a. Tyskland.
<snip>
> Kai

Man skal vel heller ikke køre med dem.
Men er der efterhånden ikke mange lande der kræver at man
ifører sig en hvis man kører i stykker el lign ?

Mvh Thomas

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 19-05-09 07:03

TWL <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> writes:

> Man skal vel heller ikke køre med dem.

Det er vi enige om, men der er i løbet af de sidste par år blevet en
del som kører med dem.

> Men er der efterhånden ikke mange lande der kræver at man
> ifører sig en hvis man kører i stykker el lign ?

Korrekt - flere af de store Eurolande (Tyskland, Frankrig, Italien, så
vidt jeg husker).

Kai

Fra : Allan Nielsen

Dato : 19-05-09 06:10

> [...]
> Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
> Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Det var et super tiltag og dagen gode nyhed, jeg har længe gået og synes, at
folk på MCer der misbruger de gule veste er nogle egoister!
En evt gul vest hører til under sadlen, og tages frem i tilfælde af uheld.
Allan
PMC, duc

Fra : xs1100

Dato : 19-05-09 10:29

"Allan Nielsen" <abagern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at folk på MCer der misbruger de gule veste er nogle egoister!
> En evt gul vest hører til under sadlen, og tages frem i tilfælde af uheld.

Sådan en vest ryger under sadlen i tilfælde af havari på vej til Tjekkiet.
Tak for oplysningen.
Jarl

Fra : Casper

Dato : 19-05-09 01:44

> Det var et super tiltag og dagen gode nyhed, jeg har længe gået og synes, at
> folk på MCer der misbruger de gule veste er nogle egoister!
> En evt gul vest hører til under sadlen, og tages frem i tilfælde af uheld.

Både og, folk piver over at de ikke bliver set af bilister, så det er
ikke en dårlig ide at køre i noget som gør at man bliver set. På den
anden side så kan man også forstå problemet med focus kunne gå hen og
forsvinde fra de mennesker som har en grund til at have en gulvest.

Nu er jeg i den situation at min jakke har en gulvest (Stadler), og da
den har den, bruger jeg den - men jeg forstår også problematiken

Casper