Yamaha reservedele,- hos hvem købes de??
Fra : 'ulrich'

Dato : 17-05-09 17:26

Boende i østjylland ønskes oplyst godt sted for køb af reservedele til
Yamaha.

På forhånd tak for hjælp.

Hilsen,
'ulrich'

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 17-05-09 17:46

"'ulrich'" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen

> Boende i østjylland ønskes oplyst godt sted for køb af reservedele til
> Yamaha.
>
> På forhånd tak for hjælp.

Der er mange muligheder. Et par af dem kunne være ved en forhandler af
mærket, eller f.eks. hos www.onlineparts.dk
Hilsen Matthias

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-05-09 22:03

" Matthias H Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> writes:

> "'ulrich'" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen

Franz Kroon's efterfølger i Lystrup.

> Der er mange muligheder. Et par af dem kunne være ved en forhandler af
> mærket, eller f.eks. hos www.onlineparts.dk

Citat fra deres hjemmeside: "Danmarks mest seriøse onlineshop" .... i
min bare r**, siger jeg bare!

Jeg prøvede at slå min R6 2008 op i deres originaldele database, men
nej, de har kun t.o.m 2004 under Yamaha (har ikke prøvet de andre
mærker).

Nå OK, så min R1 da? nejda, der findes kun Virago'er i deres system.
Så er det ligesom pludselig tid til at surfe videre...

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 18-05-09 04:46

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nå OK, så min R1 da? nejda, der findes kun Virago'er i deres system.
> Så er det ligesom pludselig tid til at surfe videre...

Selv om dele du søger ikke er at finde på hjemmesiden, så er jeg ret sikker
på de let kan skaffe dem alligevel.
De har bl.a. skaffet mig dele til BMW selv om de ikke findes på hjemmesiden.
Hilsen Matthias

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-05-09 21:04

> [...]

> sikker på de let kan skaffe dem alligevel.
> De har bl.a. skaffet mig dele til BMW selv om de ikke findes på hjemmesiden.

Sikkert, men det kan min lokale pusher også. Så hvorfor besvære sig
med en gemmeside som slår sig op på at være seriøs, men som ikke
virker oplevet sådan?

Kai

Fra : Søren Larsen

Dato : 17-05-09 19:11

'ulrich' wrote:
> Boende i østjylland ønskes oplyst godt sted for køb af reservedele til
> Yamaha.
>
> På forhånd tak for hjælp.
>
> Hilsen,
> 'ulrich'

http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/parts.html kan
anbefales.

/Søren

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 17-05-09 19:45

"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/parts.html kan
> anbefales.

Firmaet du henviser til ligger vist i USA?
I så fald skal man huske der kommer told og moms på indkøbet.
Hilsen Matthias

Fra : Søren Larsen

Dato : 18-05-09 21:57

Matthias H Matthiessen wrote:

> "Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Firmaet du henviser til ligger vist i USA?
> I så fald skal man huske der kommer told og moms på indkøbet.
> Hilsen Matthias

Det er korrekt, med mindre man køber for under 1150 kroner. men prøv at
sammenligne deres priser med f.eks. cmsnl.com, så kan det i visse
tilfælde godt betale sig at betale told. Ud over det er det totalt
lækkert at kunne vælge dele direkte fra Yamahas eget katalog, det giver
vel også lidt større tryghed for at få den rigtige del.

/Søren

Fra : Simon

Dato : 19-05-09 15:23

Søren Larsen wrote:

> Det er korrekt, med mindre man køber for under 1150 kroner. men prøv at

Fra 80 til 1150 kr. skal der stadig betales moms og behandlingsgebyr -
typisk ca. 150 kr. (pr. varelinie!!? har jeg hørt nogen sige?)

"Hvis hele forsendelsens værdi ikke overstiger 1150 kr., skal du
imidlertid ikke betale told. (..)
Du bør være opmærksom på, at varer skal fortoldes, uanset om der er told
på eller ej. Kurerfirmaer og Post Danmark opkræver et gebyr for at
fortolde varen, og du kan derfor risikere at skulle betale dette gebyr,
selvom der ikke er told på varen. Post Danmarks minimumsgebyr er på 150
kr. (..)
Efter at varens pris er tillagt told og eventuelle punktafgifter, beregnes
momsen. Den udgør i Danmark 25 %. (..)
Hvis hele forsendelsens værdi er under 80 kr., skal du ikke betale dansk
moms og punktafgift, (..)"
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/rejser/told/netudenforeu/?0=

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Søren Larsen

Dato : 19-05-09 19:33

Simon wrote:

> Fra 80 til 1150 kr. skal der stadig betales moms og behandlingsgebyr -
> typisk ca. 150 kr. (pr. varelinie!!? har jeg hørt nogen sige?)

Pr. forsendelse, ikke pr. varelinie.

/Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-05-09 07:07

'ulrich' wrote:
> Boende i østjylland ønskes oplyst godt sted for køb af reservedele til
> Yamaha.
>
> På forhånd tak for hjælp.
>
> Hilsen,
> 'ulrich'

Franz Kroon, Århus.

--
vh
'Torben'

Fra : Big Mumi

Dato : 18-05-09 14:49

http://www.cmsnl.com/yamaha_model8287/

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 18-05-09 19:36

Hej