Spørgsmål om vedligeholdelse.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-05-09 16:13

Hej alle igen, igen, igen.

Jeg har to spørgsmål (men flere kommer til hver dag)..

1. Hvor tit ca. skal man skifte kædesæt på en GS500

2. Hvad koster (ca.) et 6000 service på en ditto.

Jeg ved godt at det vil blive et kvalificeret gæt. Har blot set en 07
model med 9k på klokken.

Hilsen Henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-09 16:18

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> writes:

> 1. Hvor tit ca. skal man skifte kædesæt på en GS500

Det kommer an på hvilken kæde du køber, og hvor god du er til at smøre
den. Alt mellem 10.000 km og 50.000 km.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Per

Dato : 14-05-09 16:17

Henrik Palshøj wrote:
> Hej alle igen, igen, igen.
>
> Jeg har to spørgsmål (men flere kommer til hver dag)..
>
> 1. Hvor tit ca. skal man skifte kædesæt på en GS500

Meget svært at svare på - kommer an på vedligeholdelsen, men hvis den
behandles ordenligt, kan den sagtens køre over 30K km på et kædekit. Jeg
kender endda en, der har kørt over 60K km på et kit til en ZZR1100, men han
passer den også som et barn

Men regn og slud, manglende smøring, forkert kædestramning, tung last og
kraftige accelerationer nedsætter levetiden

> 2. Hvad koster (ca.) et 6000 service på en ditto.

Mon ikke de bruger 1½-2 timer på et 6000 service (ventiljustering,
bremseeftersyn + olieskift) så det afhænger af timeprisen.

mvh. Per

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 14-05-09 16:53

On 2009-05-14 17:16:45 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> said:

> [...]
>
> Mon ikke de bruger 1½-2 timer på et 6000 service (ventiljustering,
> bremseeftersyn + olieskift) så det afhænger af timeprisen.

Hej Per.

Tak for svarene, det var ikke så slemt.

Hilsen Henrik