/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forbremse hænger efter styrt
Fra : Søren Larsen


Dato : 13-05-09 15:49

Hej gruppe.

Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.

Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset
i bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.

Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der
kan være sket?

/Søren

 
 
JS (13-05-2009)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 13-05-09 09:44

On May 13, 10:48 am, Søren Larsen <sbl...@fjerndette.surfpost.dk>
wrote:
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset
> i bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der
> kan være sket?
>
> /Søren

Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
monteringen er blevet skæv..

/J

Søren Larsen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 13-05-09 19:01


"JS" <Joe778899@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:03d9101c-947d-47d7-8e1a-b79699946090@n8g2000vbb.googlegroups.com...

Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
monteringen er blevet skæv..

/J

Nej, caliperen har ikke ramt jorden og er ikke beskadiget.

/Søren



Armand (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-05-09 20:10

Søren Larsen skrev:
> "JS" <Joe778899@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:03d9101c-947d-47d7-8e1a-b79699946090@n8g2000vbb.googlegroups.com...
>
> Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
> den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
> monteringen er blevet skæv..
>
> Nej, caliperen har ikke ramt jorden og er ikke beskadiget.
>
Måske at du blot er over-nervøs efter stuntet :-/
Er der ikke slydende skiver på? har du været ude at køre med ordentlig
fart siden?
Måske at skiven har sat sig lidt og blot skal ud og bruges med en
fornuftig fart :-/

--
Armand.

Søren Larsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 14-05-09 06:00

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0b1b17$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren Larsen skrev:
>> "JS" <Joe778899@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:03d9101c-947d-47d7-8e1a-b79699946090@n8g2000vbb.googlegroups.com...
>>
>> Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
>> den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
>> monteringen er blevet skæv..
>>
>> Nej, caliperen har ikke ramt jorden og er ikke beskadiget.
>>
> Måske at du blot er over-nervøs efter stuntet :-/
> Er der ikke slydende skiver på? har du været ude at køre med ordentlig
> fart siden?
> Måske at skiven har sat sig lidt og blot skal ud og bruges med en
> fornuftig fart :-/
>
> --
> Armand.

Både fart og hårde ned bremsninger har været forsøgt.

/Søren


Tau (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 14-05-09 06:32


"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0addc2$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset i
> bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der kan
> være sket?
>
> /Søren


Mit bud er at bremseskiven er blevet lidt skæv, selv om det ikke kan ses med
det blotte øje.
Hvis forbremsen er blevet aktiveret og har været meget varm, kan skiverne i
nogle tilfælde slå sig.

vh
Poul


versicoloured@gmail.~ (14-05-2009)
Kommentar
Fra : versicoloured@gmail.~


Dato : 14-05-09 03:58

On 13 Maj, 16:48, Søren Larsen <sbl...@fjerndette.surfpost.dk> wrote:
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset
> i bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der
> kan være sket?
>
> /Søren

Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
bremsetryk.?


se evt: http://www.dansmc.com/clutchmaster.jpg

(del 16 eller 18)

mvh
Ole

Søren Larsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 14-05-09 13:14


<versicoloured@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:30695c0d-2761-4fb2-ac8d-

>Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
>styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
>bremsetryk.?
>
>
>se evt: http://www.dansmc.com/clutchmaster.jpg
>
>(del 16 eller 18)
>
>mvh
>Ole

Jo, hvis det kan ødelægegs af et for stort tryk, så lyder det da
sandsynligt. Det burde jo være let at verificere ved at løsne bremseslangen
ved hovedcylinderen (efter behørig indpakning af diverse plast-dele). Det
skal prøves...

/Søren



Armand (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-05-09 15:01

Søren Larsen skrev:
> <versicoloured@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:30695c0d-2761-4fb2-ac8d-
>
>> Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
>> styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
>> bremsetryk.?
>>
> Jo, hvis det kan ødelægegs af et for stort tryk, så lyder det da
> sandsynligt. Det burde jo være let at verificere ved at løsne bremseslangen
> ved hovedcylinderen (efter behørig indpakning af diverse plast-dele). Det
> skal prøves...
>
Ganske udemærket ræsonneret, men brug dog udluftningsniplen på caliberen
istedet - Trykket er det samme i hele systemet!

--
Armand.

Søren Larsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 14-05-09 22:16


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0c2424$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren Larsen skrev:
>> <versicoloured@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:30695c0d-2761-4fb2-ac8d-
>>
>>> Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
>>> styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
>>> bremsetryk.?
>>>
>> Jo, hvis det kan ødelægegs af et for stort tryk, så lyder det da
>> sandsynligt. Det burde jo være let at verificere ved at løsne
>> bremseslangen ved hovedcylinderen (efter behørig indpakning af diverse
>> plast-dele). Det skal prøves...
>>
> Ganske udemærket ræsonneret, men brug dog udluftningsniplen på caliberen
> istedet - Trykket er det samme i hele systemet!
>
> --
> Armand.

DOH! Ja, sæ'føli. Tak



kalle (14-05-2009)
Kommentar
Fra : kalle


Dato : 14-05-09 11:25

Hvis det kun er " en smule " den hænger , så hænger du dig måske for meget
i bagateller , det er vel tit man lige kan høre klodserne mod skiven når
hjulet drejes rundt ?


"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0addc2$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset i
> bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der kan
> være sket?
>
> /Søren



Søren Larsen (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 14-05-09 13:10


"kalle" <vensis@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:gugri2$1eg4$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hvis det kun er " en smule " den hænger , så hænger du dig måske for
> meget i bagateller , det er vel tit man lige kan høre klodserne mod
> skiven når hjulet drejes rundt ?
>

Ok, det er nok mere end en smule - hjulet drejer ikke frit og skiverne
bliver lidt mere end håndvarme efter alm. kørsel uden meget bremseri.

/Søren



Ukendt (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-09 05:26


"Søren Larsen" <sblar1@SLETsurfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0c0a25$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "kalle" <vensis@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:gugri2$1eg4$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hvis det kun er " en smule " den hænger , så hænger du dig måske for
>> meget i bagateller , det er vel tit man lige kan høre klodserne mod
>> skiven når hjulet drejes rundt ?
>>
>
> Ok, det er nok mere end en smule - hjulet drejer ikke frit og skiverne
> bliver lidt mere end håndvarme efter alm. kørsel uden meget bremseri.
>
> /Søren
>
Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
Hygge PD CBR1100t


Jens Jacob Bager Jen~ (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 15-05-09 07:44

> Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
> Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.

Jeg tænker det samme. Kontroller evt om bremsen hænger med grebet pillet
af.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Søren Larsen (15-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 15-05-09 11:22

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0ceeef$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
> Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
> Hygge PD CBR1100t

Ja jeg er helt sikker på at det ikke er grebet der er synderen, det har
været afmonteret.

Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med renovering af
både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...

/Søren



Søren Larsen (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 18-05-09 22:04

Søren Larsen wrote:
> "Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a0ceeef$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
>> Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
>> Hygge PD CBR1100t
>
> Ja jeg er helt sikker på at det ikke er grebet der er synderen, det har
> været afmonteret.
>
> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med renovering af
> både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>
> /Søren
>
>
Det hjalp!

Armand (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-05-09 15:38

Søren Larsen skrev:
> Søren Larsen wrote:
>>
>>
>> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med
>> renovering af både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>>
> Det hjalp!
>
Aha!
Måske ligefrem en forekomst du først fik øje for p.g.a. din kontrol
efter styrtet :-/

--
Armand.

Søren Larsen (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 19-05-09 19:32

Armand wrote:
> Søren Larsen skrev:
>> Søren Larsen wrote:
>>>
>>>
>>> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med
>>> renovering af både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>>>
>> Det hjalp!
> >
> Aha!
> Måske ligefrem en forekomst du først fik øje for p.g.a. din kontrol
> efter styrtet :-/
>
Ja det kan man sige, men jeg forstår det bare ikke helt; der var *ingen*
synlige skader, gravrust, snavs, revner eller lign.

Søren Larsen (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 20-05-09 12:24


"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4a12fb18$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>> Søren Larsen skrev:
>>> Søren Larsen wrote:
>>>>
>>>>
>>>> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med
>>>> renovering af både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>>>>
>>> Det hjalp!
>> >
>> Aha!
>> Måske ligefrem en forekomst du først fik øje for p.g.a. din kontrol efter
>> styrtet :-/
>>
> Ja det kan man sige, men jeg forstår det bare ikke helt; der var *ingen*
> synlige skader, gravrust, snavs, revner eller lign.

Om igen - jeg misforstod dig; Nej, den hang ikke før styrtet.

/Søren



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste