|
| Forbremse hænger efter styrt Fra : Søren Larsen |
Dato : 13-05-09 15:49 |
|
Hej gruppe.
Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset
i bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der
kan være sket?
/Søren
| |
JS (13-05-2009)
| Kommentar Fra : JS |
Dato : 13-05-09 09:44 |
|
On May 13, 10:48 am, Søren Larsen <sbl...@fjerndette.surfpost.dk>
wrote:
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset
> i bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der
> kan være sket?
>
> /Søren
Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
monteringen er blevet skæv..
/J
| |
Søren Larsen (13-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 13-05-09 19:01 |
|
"JS" <Joe778899@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:03d9101c-947d-47d7-8e1a-b79699946090@n8g2000vbb.googlegroups.com...
Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
monteringen er blevet skæv..
/J
Nej, caliperen har ikke ramt jorden og er ikke beskadiget.
/Søren
| |
Armand (13-05-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-05-09 20:10 |
|
Søren Larsen skrev:
> "JS" <Joe778899@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:03d9101c-947d-47d7-8e1a-b79699946090@n8g2000vbb.googlegroups.com...
>
> Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
> den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
> monteringen er blevet skæv..
>
> Nej, caliperen har ikke ramt jorden og er ikke beskadiget.
>
Måske at du blot er over-nervøs efter stuntet :-/
Er der ikke slydende skiver på? har du været ude at køre med ordentlig
fart siden?
Måske at skiven har sat sig lidt og blot skal ud og bruges med en
fornuftig fart :-/
--
Armand.
| |
Søren Larsen (14-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 14-05-09 06:00 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0b1b17$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren Larsen skrev:
>> "JS" <Joe778899@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:03d9101c-947d-47d7-8e1a-b79699946090@n8g2000vbb.googlegroups.com...
>>
>> Måske hele caliperen har slået sig i dens ophæng? Det ville vel give
>> den effekt du oplever? Hvis delene hver især stadig er ok, men
>> monteringen er blevet skæv..
>>
>> Nej, caliperen har ikke ramt jorden og er ikke beskadiget.
>>
> Måske at du blot er over-nervøs efter stuntet :-/
> Er der ikke slydende skiver på? har du været ude at køre med ordentlig
> fart siden?
> Måske at skiven har sat sig lidt og blot skal ud og bruges med en
> fornuftig fart :-/
>
> --
> Armand.
Både fart og hårde ned bremsninger har været forsøgt.
/Søren
| |
Tau (14-05-2009)
| Kommentar Fra : Tau |
Dato : 14-05-09 06:32 |
|
"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0addc2$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset i
> bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der kan
> være sket?
>
> /Søren
Mit bud er at bremseskiven er blevet lidt skæv, selv om det ikke kan ses med
det blotte øje.
Hvis forbremsen er blevet aktiveret og har været meget varm, kan skiverne i
nogle tilfælde slå sig.
vh
Poul
| |
versicoloured@gmail.~ (14-05-2009)
| Kommentar Fra : versicoloured@gmail.~ |
Dato : 14-05-09 03:58 |
|
On 13 Maj, 16:48, Søren Larsen <sbl...@fjerndette.surfpost.dk> wrote:
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset
> i bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der
> kan være sket?
>
> /Søren
Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
bremsetryk.?
se evt: http://www.dansmc.com/clutchmaster.jpg
(del 16 eller 18)
mvh
Ole
| |
Søren Larsen (14-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 14-05-09 13:14 |
|
<versicoloured@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:30695c0d-2761-4fb2-ac8d-
>Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
>styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
>bremsetryk.?
>
>
>se evt: http://www.dansmc.com/clutchmaster.jpg
>
>(del 16 eller 18)
>
>mvh
>Ole
Jo, hvis det kan ødelægegs af et for stort tryk, så lyder det da
sandsynligt. Det burde jo være let at verificere ved at løsne bremseslangen
ved hovedcylinderen (efter behørig indpakning af diverse plast-dele). Det
skal prøves...
/Søren
| |
Armand (14-05-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-05-09 15:01 |
|
Søren Larsen skrev:
> <versicoloured@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:30695c0d-2761-4fb2-ac8d-
>
>> Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
>> styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
>> bremsetryk.?
>>
> Jo, hvis det kan ødelægegs af et for stort tryk, så lyder det da
> sandsynligt. Det burde jo være let at verificere ved at løsne bremseslangen
> ved hovedcylinderen (efter behørig indpakning af diverse plast-dele). Det
> skal prøves...
>
Ganske udemærket ræsonneret, men brug dog udluftningsniplen på caliberen
istedet - Trykket er det samme i hele systemet!
--
Armand.
| |
Søren Larsen (14-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 14-05-09 22:16 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0c2424$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren Larsen skrev:
>> <versicoloured@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:30695c0d-2761-4fb2-ac8d-
>>
>>> Lyder det ikke mere som en skade hovedcylinderen har fået under
>>> styrtet - defekt returfjeder eller stempel pga. et for højt
>>> bremsetryk.?
>>>
>> Jo, hvis det kan ødelægegs af et for stort tryk, så lyder det da
>> sandsynligt. Det burde jo være let at verificere ved at løsne
>> bremseslangen ved hovedcylinderen (efter behørig indpakning af diverse
>> plast-dele). Det skal prøves...
>>
> Ganske udemærket ræsonneret, men brug dog udluftningsniplen på caliberen
> istedet - Trykket er det samme i hele systemet!
>
> --
> Armand.
DOH! Ja, sæ'føli. Tak
| |
kalle (14-05-2009)
| Kommentar Fra : kalle |
Dato : 14-05-09 11:25 |
|
Hvis det kun er " en smule " den hænger , så hænger du dig måske for meget
i bagateller , det er vel tit man lige kan høre klodserne mod skiven når
hjulet drejes rundt ?
"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0addc2$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej gruppe.
>
> Efter et mindre styrt, eller snarere et fald, slæber forbremsen en smule.
>
> Cyklen (Fazer 1000) var nede på højre side, hvorved grebet blev presset i
> bund og bøjet en smule. Det er dog ikke fordi det presser på
> hovedcylinderen (har haft det afmonteret). Skiven har ikke taget synlig
> skade (slår ikke), og alle stempler, 4 i hver side, kan uden problemer
> presses tilbage i caliprene. Efter genmontering af klodserne, og
> efterfølgende oppumpning af tryk, hænger skidtet igen.
>
> Er der nogen der har prøvet det samme og evt. har en idé til hvad der kan
> være sket?
>
> /Søren
| |
Søren Larsen (14-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 14-05-09 13:10 |
|
"kalle" <vensis@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:gugri2$1eg4$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hvis det kun er " en smule " den hænger , så hænger du dig måske for
> meget i bagateller , det er vel tit man lige kan høre klodserne mod
> skiven når hjulet drejes rundt ?
>
Ok, det er nok mere end en smule - hjulet drejer ikke frit og skiverne
bliver lidt mere end håndvarme efter alm. kørsel uden meget bremseri.
/Søren
| |
Ukendt (15-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-05-09 05:26 |
|
"Søren Larsen" <sblar1@SLETsurfpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0c0a25$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "kalle" <vensis@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:gugri2$1eg4$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hvis det kun er " en smule " den hænger , så hænger du dig måske for
>> meget i bagateller , det er vel tit man lige kan høre klodserne mod
>> skiven når hjulet drejes rundt ?
>>
>
> Ok, det er nok mere end en smule - hjulet drejer ikke frit og skiverne
> bliver lidt mere end håndvarme efter alm. kørsel uden meget bremseri.
>
> /Søren
>
Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
Hygge PD CBR1100t
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (15-05-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 15-05-09 07:44 |
|
> Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
> Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
Jeg tænker det samme. Kontroller evt om bremsen hænger med grebet pillet
af.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Søren Larsen (15-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 15-05-09 11:22 |
|
"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:4a0ceeef$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
> Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
> Hygge PD CBR1100t
Ja jeg er helt sikker på at det ikke er grebet der er synderen, det har
været afmonteret.
Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med renovering af
både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
/Søren
| |
Søren Larsen (18-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 18-05-09 22:04 |
|
Søren Larsen wrote:
> "Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a0ceeef$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Og du er helt sikker på bremsegrebet går helt tilbage.
>> Du skal mærke en smule slør inden grebet aktiver cylinderen.
>> Hygge PD CBR1100t
>
> Ja jeg er helt sikker på at det ikke er grebet der er synderen, det har
> været afmonteret.
>
> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med renovering af
> både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>
> /Søren
>
>
Det hjalp!
| |
Armand (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-09 15:38 |
|
Søren Larsen skrev:
> Søren Larsen wrote:
>>
>>
>> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med
>> renovering af både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>>
> Det hjalp!
>
Aha!
Måske ligefrem en forekomst du først fik øje for p.g.a. din kontrol
efter styrtet :-/
--
Armand.
| |
Søren Larsen (19-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 19-05-09 19:32 |
|
Armand wrote:
> Søren Larsen skrev:
>> Søren Larsen wrote:
>>>
>>>
>>> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med
>>> renovering af både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>>>
>> Det hjalp!
> >
> Aha!
> Måske ligefrem en forekomst du først fik øje for p.g.a. din kontrol
> efter styrtet :-/
>
Ja det kan man sige, men jeg forstår det bare ikke helt; der var *ingen*
synlige skader, gravrust, snavs, revner eller lign.
| |
Søren Larsen (20-05-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 20-05-09 12:24 |
|
"Søren Larsen" <sblar1@fjerndette.surfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4a12fb18$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>> Søren Larsen skrev:
>>> Søren Larsen wrote:
>>>>
>>>>
>>>> Anyway, jeg har taget tyren ved hornene og er gået i gang med
>>>> renovering af både bovedcylinder og calibre - det kan vel ikke skade...
>>>>
>>> Det hjalp!
>> >
>> Aha!
>> Måske ligefrem en forekomst du først fik øje for p.g.a. din kontrol efter
>> styrtet :-/
>>
> Ja det kan man sige, men jeg forstår det bare ikke helt; der var *ingen*
> synlige skader, gravrust, snavs, revner eller lign.
Om igen - jeg misforstod dig; Nej, den hang ikke før styrtet.
/Søren
| |
|
|