nøgleuheld.....
Fra : Jan Jacobsen

Dato : 12-05-09 22:17

jeg er den "lykkelige" ejer af en ældre suzuki 550 ed fra 84. Stor er min
glæde da jeg bliver bedt om at hente knægten i tølløse, og konen siger: tag
dog motorcyklen....

juhuuu.... ud og få lidt luft..
Finde knægtens hjælm og tøj frem. Pakke mc'eren... og så afsted

Jeg kører de 8 km ind til tølløse. Knægten bliver da glad... han skal med på
mc'eren.

kommer hjem. og vil til at slukke motoren. gør det og vil så tage tændingen
og nøglen ud...... MARERIDT... ohh ve ohhh skræk.
NØGLEN ER VÆK.

den sad i et vedhæng af læder. Kikker overalt. ingen nøgle. GÅR hele vejen
til tølløse for at finde den. Det kan jeg selvfølgelig ikke.
KONEN: jammen Jan... hvor er reservenøglen.
MIG: øhhhh......
Konen : Du har vel en reservenøgle
Mig: (ligner en huleboer) øhhhh...
Konen: hold da k... hvor er du dum
Mig: (ligner stadig en huleboer) øhhhhhhhhhhh.....

En god bekendt fortæller mig så dagen efter at DANI låseservice på H.C.
Ørstedsvej i KBH kan lave nøgler efter låsen. Ud med tændingslåsen og afsted
med den. Samme dag henter jeg låsen, nu med TO nøgler. monterer og køreklar

Konen: Nu har du vel fået lavet en reservenøgle?
Mig: tror du jeg er en huleboer...!!! selvfølgelig har jeg da det
Konen: go dreng !!!.

Morale: Få så lavet den nøgle i tide !! eller rettere få nu lavet alle de
småting der måtte være i tide. Sparer dig for en masse besvær

P.S. det kostede mig 650,- for to nøgler, og en masse anseelse hos konen

Mvh
Jan

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-05-09 22:23

On Tue, 12 May 2009 23:17:00 +0200, "Jan Jacobsen"
<jan_torbin@jacobsen.tdcadsl.dk> wrote:

Hej Jan.

>Konen: Nu har du vel fået lavet en reservenøgle?
>Mig: tror du jeg er en huleboer...!!! selvfølgelig har jeg da det
>Konen: go dreng !!!.

Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget.
Den med nøglen vil du høre for meget længe - tro mig ,-)
Til gengæld vil den sløre mange andre "Hulemandsaktiviteter".
Så det er billigt sluppet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bo Nielsen

Dato : 13-05-09 01:15

Steen Gruby skrev:
> [...]
> Den med nøglen vil du høre for meget længe - tro mig ,-)
> Til gengæld vil den sløre mange andre "Hulemandsaktiviteter".

LOL - det lyder som sund erfaring

ScooterBo

Fra : draugluin

Dato : 16-05-09 02:44

Den Tue, 12 May 2009 23:17:00 +0200 skrev Jan Jacobsen:

> jeg er den "lykkelige" ejer af en ældre suzuki 550 ed fra 84. Stor er
> min glæde da jeg bliver bedt om at hente knægten i tølløse, og konen
> siger: tag dog motorcyklen....

<snip historie om kun at have een nøgle>

Jeg havde også kun een nøgle, der oven i købet så noget brugt ud, så jeg
havde da overvejet at få lavet en ekstra. Men med mit sædvanlige
initiativ var der selvfølgelig ikke sket videre i det projekt.

En lørdag efter en køretur skulle jeg lige tanke op. Idet jeg efter
tankningen berørte tændingslåsen med nøglen, knækkede den (nøglen, ikke
låsen), og jeg stod med en halv nøgle i hånden og så dum ud. Da jeg jo
ikke kunne blive stående på tankstationen, måtte jeg stoppe nøglestumpen
i låsen, for at kunne låse den op, og komme hjem.

Det var en noget kedelig situation. Jeg kunne ikke længere tanke op, men
havde dog benzin til godt 300 km. Skivelåsen var låst inde i
bagagerummet, og der sad en halv nøgle i tændingslåsen, så man kunne
dreje den med en ispind.

Om mandagen ringede jeg til mekkeren, som foreslog at jeg tog ind til
autolåsesmeden i Rødovre. Låsesmeden måtte dog opgive at fiske stumpen
ud, men hvis jeg kom med låsen i løs vægt, så skulle han nok klare
ærterne. Fat i mekkeren, der godt ville forklare mig hvordan jeg skulle
bære mig ad med at pille låsen af. Ja, som om ... det kunne han få lov
til at gøre. Nå, jamen det kunne han da godt, og cyklen kunne også godt
stå og blomstre hos ham, indtil låsen skulle på igen. Men da det var i
ydersæsonen havde han ikke åben hver dag, og senere på ugen skulle han
sådan set også til Italien for at køre ræs. Så låsesmeden måtte da godt
lige rubbe neglene lidt.

Praktisk nok arbejdeder kæresten i Brøndby, så hun kunne tage låsen med
om morgenen næste dag, og hente den igen samme eftermiddag sammen med to
(2) nye nøgler.

I mellemtiden havde mekkeren ringet, for at høre hvordan det gik med
låsen, og om jeg nu også havde tænkt mig at komme den dag, for næste dag
ville han altså ikke være der, men denne dag ville han så godt nok være
der længe.
Jojo, nu var den på trapperne, og vi skulle nok skynde os. Så det endte
med at han skruede låsen på, medens han spiste en pizza til aftensmad.
Totalt i orden servicesmag.

Og hvad kan man så lære af det?
På trods af at jeg havde undladt at få lavet en ekstra nøgle i tide,
endte det alligevel lykkeligt. Moralen må derfor være: hvorfor udsætte i
morgen hvad du kan udsætte allerede i dag?

--
draugluin

Fra : Armand

Dato : 16-05-09 11:34

draugluin skrev:
> [...]
> endte det alligevel lykkeligt. Moralen må derfor være: hvorfor udsætte i
> morgen hvad du kan udsætte allerede i dag?

Hæ!
Lige som man sidder og tænker at det da helt kommer udenfor tråden!

--
Armand.