Motorrad Tourenplaner
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 12-05-09 21:36

Hej NG

Er der nogen her, der har erfaring med kombinationen Motorrad Tourenplaner
og Garmin GPS ?

Skal trække en lille snes cykler rundt i det Nordtyske i
Kr.Himmelfartsferien, og har lavet den nydeligste rute i ovennævnte program.
Der findes også i programmet en fin mulighed for eksport af rute til Garmin,
men jeg bliver på tysk informeret om at GPS'en ikke er tilsluttet min PC.
Det er noget vrøvl, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg kommer videre.

Nok et lidt OT spørgsmål, men jeg har da ved tidligere lejligheder sporet en
vis EDB-kyndighed blandt skribenterne her, såååååååå........

Mvh. Tommy

Fra : MBP

Dato : 12-05-09 21:50

Hej

Hvis din Garmin ikke kan ses af PC - og den er rimelig ny - så ring til
Garmin support på 48 10 50 50

Jeg købte en 550 Zumo - den registeret fint på nettet, men ville ikke ses af
programmet til overførsel af data, " blev ikke fundet"

Den blev ombyttet til ny - og så køre det hele.

Måske det kunne hjælpe dig.

mvh
Michael

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 12-05-09 22:01

Min PC kan godt se GPS'en via Stifinder, men nægter altså at finde den i
forbindelse med data-eksport fra Motorrad Tourenplaner. Den starter en
dialogbox der hedder "Get Connected" - vist nok noget Active Sync, og her
får jeg ingen forbindelse til GPS'en.

Mvh. Tommy

Fra : MBP

Dato : 13-05-09 08:00

Hej

Samme problem jeg havde, den lå som et drev - men ville ikke kommunikere med
program, i mit tilfælde Map Source - som følger med Garmin.

Da jeg fik en ny - kørte det hele som det skulle - prøv som sagt Garmin
support 48 10 50 50

Håber det lykkeds

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-05-09 15:43

Tommy Jakobsen skrev den 12 maj 2009 i

> [...]
> den i forbindelse med data-eksport fra Motorrad Tourenplaner. Den
> starter en dialogbox der hedder "Get Connected" - vist nok noget

Ved ikke om du har fulgt med her på det sidste men faktisk vil du
mivgs få et mere kvalificeret svar på gpsgruppen:

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk