Er det mig eller Århus Scooter som “e
Fra : Simon

Dato : 12-05-09 21:10

Ovenpå min let uvenlige oplevelse hos ÅS (http://kortlink.dk/6kux), kørte
jeg i går ind til et aftalt check af min cykel - Den har rundet 12 kkm...
I telefonen (og da jeg havde loddet stemningen personligt I butikken for
nogle uger siden) havde jeg sagt, at det ikke var et fuldt service, fordi
jeg have skiftet olien før vinteren og et par andre småting. Det var fint
med ÅS, jeg skulle bare ikke regne med noget stempel i bogen, så.

Da jeg kom ind til 'gammelfar' sagde jeg det samme igen; at jeg gerne
ville have en med erfaren hånd/øje til lige at løbe den igennem. Men at
der ikke skulle skiftes olie, bremsevæske, luftfilter og tændrør..:

ÅS: "Så der jo ikke noget tilbage når du selv laver halvdelen – det er jo
latterligt...

mig: "Øhm nå? Hvad så med den anden halvdel?"

ÅS: " .. jamen det jo latterligt, vi sætter da ikk en mekaniker til at
lave ingenting"

mig: " 'Latterligt' - for jer eller for cyklen? Et 12 kkm eftersyn består
vel af mere end de fire ting??"

ÅS: "For os! .. pfh – vi kan da godt bruge to timer på den, men til hvad
nytte? Så' nogen hjemmemekanikere kan vi ikke rigtig bruge til noget; så
må I jo også selv lave resten"

mig: "Æææhh, da jeg var herinde for et par uger siden var det ikke noget
problem, og der sagde du ca. en time for 'resten'?? Hvad *er* der for
eksempel mere?"

ÅS: "Der har vi sådan en liste ... [jeg ku ikk ryste nogen eksempler ud af
ham] men ... det vil vi ikke."

EOD. Der kommer jeg ikke mere, men de har åbenbart også nok at lave...

Men hvad stak ham? Jeg kan da se i service manualen en række (mere eller
mindre trivielle) ting som skal inspiceres? Kan man virkelig have så meget
imod gør-det-selv-folk; eller var det på kanten til at blive ufrivillgt
ærlig og indrømme at den inspektion er overflødig, evt. at de ikke gør
det?!?

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : J. E.

Dato : 12-05-09 22:52

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med erfaren hånd/øje til lige at løbe den igennem. Men at der ikke skulle skiftes
> olie, bremsevæske, luftfilter og tændrør..:

Århus Scooter er nogle gnavne amatører og kan kun frarådes.
Jeg har været sur på dem siden sidste år, hvor jeg havde stillet
min XJ hos dem til eftersyn af motor, da der kom nogle lyde fra
toppen af cylindrene jeg ikke mente skulle være der, i en ny motor
jeg havde købt.
Da jeg hentede MC havde de brugt 2 timer på at tjekke ventiler
mm. og havde så udskiftet motorolie og oliefilter, da de mente
det var årsagen og problemet skulle være løst.
Motoren lød præcis som sædvanlig og både det gamle filter og
olien - som i øvrigt var nyt begge dele stort set - overholdt alle
krav. Den gamle motor havde kørt med tilsvarende uden problemer.

Det forlangte de kr. 1100,- for, hvilket jeg syntes var meget,
men hvad vidste jeg om det og var problemet så løst, var det også
OK.
Jeg listede hjem på min MC godt sur og orkede ikke at brokke mig,
da jeg ikke formodede de fattede noget, men besluttede at ville
fortælle om den dårlige oplevelse hvor jeg kunne, hvilket jeg dog
aldrig har fået gjort, før denne lejlighed bød sig.

Ovenstående er ikke hele historien, da jeg havde haft kontakt
med dem flere gange omkring problemet.

"Gammelfar" som står i butikken er absolut ikke at spøge med
når du har handlet, så handler du der, så forvent ikke nogen
imødekommenhed, hvis du ikke er tilfreds med den leverede vare.

Fra : MicJen

Dato : 13-05-09 20:25

Hej

Det er da trælse oplevelser I har haft der.

Måske I kunne overtales til at lægge dem ind på http://dmcn.dk/ ?

Der er andre anmeldelser af såvel forhandlere som motorcykler.

Fra : OM

Dato : 13-05-09 14:40

On 13 Maj, 21:25, "MicJen" <michaelgsjensen_FJERN_DETTE_...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Måske I kunne overtales til at lægge dem ind påhttp://dmcn.dk/?
>
> Der er andre anmeldelser af såvel forhandlere som motorcykler.

Har man fat i ham den gamle gnavpot så finder man simpelthen ikke
ringere service syd for nordpolen!
Har man til gengæld fat i den unge af dem der ind i mellem er i
butikken så er der ikke en finger at sætte på servicen - jeg har kun
godt at sige om ham! Jeg har selv oplevet lignende irriterende møder
med ham den gamle, men hvis man bare spørger ham om han får for lidt
f.... sådan som han opfører sig så plejer det at ændre situationen til
det bedre. Jeg tror blot han er en anelse socialt ubegavet.
Jeg skal gerne lægge min mening på dmcn.dk lige såvel.
Mojn - Ole Mansfeld

Fra : Hekto

Dato : 13-05-09 15:04

On 12 Maj, 22:09, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wro

> [...]
> imod gør-det-selv-folk; eller var det på kanten til at blive ufrivillgt
> ærlig og indrømme at den inspektion er overflødig, evt. at de ikke gør

Jeg kan ikke forholde mig til Århus Scooter - kender dem ikke.

Men - et eller andet sted synes jeg nu at han godt kan tillade sig at
sige at det vil han ikke røre ved.

Du skifter olie, filtre o.s.v. - sikkert for at spare penge. Det er
også iorden, hvem vil ikke det? Når så du har lavet det du mener at
kunne finde ud af, så overlader du resten til ham, som han så kan
'lave et par timer på'

Er der så et eller andet galt bagefter, hvem er det så der har lavet
fejlen? Man kan ikke drive forretning på den måde, ved at risikere at
overtage et ansvar for noget som andre har lavet.

"Her - jeg har lige savet brættet til. Hvis du så lige kravler op på
stigen og slår de her otte søm i"

Fra : Ulrik Kristoffersen

Dato : 13-05-09 16:46

> [...]
> overtage et ansvar for noget som andre har lavet.
>
> "Her - jeg har lige savet brættet til. Hvis du så lige kravler op på

Jeg har heller intet forhold til Århus scooter, men at man ikke vil
lave et eftersyn fordi man selv har lavet en del af det kan ses på
flere måder. Forhandlere tjener penge på at lave din motorcykel og set
ud fra det er det da ret dumt at sende en kunde væk som har gjort en
del af arbejdet selv. Forhandleren kan så vælge at sige at de så ikke
kan sætte et stempel i servicebogen da de ikke kan hæfte for at du har
monteret olie filter rigtigt og brugt den korrekte slags olie. At de
nægter det kan jo stort set sammenlignes med at en bilforhandler ikke
vil skifte din tandrem fordi du selv har skiftet olie på bilen, jeg
vil mene at det er ren og skær dårlig service.

--
Ulrik Kristoffersen
XS 400 Seca som bliver hjemmeserviceret.

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-05-09 17:20

On Wed, 13 May 2009 15:45:30 -0700 (PDT), Ulrik Kristoffersen
<ukristoff@gmail.com> wrote:

Hej Ulrik.

> [...]
>vil skifte din tandrem fordi du selv har skiftet olie på bilen, jeg
>vil mene at det er ren og skær dårlig service.

Til syvende og sidst lever vi i et frit land, og det er op til enhver
hvem man vil handle med.
Hvis værkstedet vurderer at det bedre kan betale sig for dem at afvise
hobbymekanikkere og tage de kunder der skal have fuld service er det
deres sag.
Hvis jeg skal se det fra værkstedets side er det fuldt forståeligt at
de siger fra, idet de risikerer at stå med en reklamation hvor årsagen
er at finde i "dårligt hobbymekanikker håndværk", som de så bliver
klantret for efterfølgende.
Det er set før
Om man så vælger værkstedet fra i fremtiden idet man føler sig dårligt
behandlet er for så vidt forståeligt da der ved første henvendelse
blev indikeret at det ville være OK kun at få lavet det resterende hos
dem - De burde nok have meldt fra på det tidspunkt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Simon

Dato : 14-05-09 21:52

Steen Gruby wrote:
> [...]

> blev indikeret at det ville være OK kun at få lavet det resterende hos
> dem - De burde nok have meldt fra på det tidspunkt.

Jep - de må selvfølgelig afvise hvem de har lyst til; det er bare måden de
gjorde det på som gav et ringe indtryk (og det er ikke så nemt at gengive
på skrift!)... At svare i øst og vest, ikke holde sig til den tidligere
udmelding og automatisk jage gør-det-selv'ere på porten synes jeg er
elendig opførsel.
En klar udmelding som "Beklager, det job er 'for lille'" eller et undskyld
for misforståelsen/ulejligheden - så havde jeg ikke stået som eet stort
spørgsmålstegn! :)

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Simon

Dato : 14-05-09 21:48

Hekto wrote:
> Er der så et eller andet galt bagefter, hvem er det så der har lavet
> fejlen? Man kan ikke drive forretning på den måde, ved at risikere at
> overtage et ansvar for noget som andre har lavet.

Det vil jeg mene man sagtens kan undgå ved at skrive en faktura for et
"'sundhedstjek'/generelt eftersyn, men undtaget kontrol af dit-og-dat
efter kundens ønske" Og som nævnt må man accepete ikke at få stemplet
service-bog...

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Anders Majland

Dato : 15-05-09 07:15

> [...]
> "'sundhedstjek'/generelt eftersyn, men undtaget kontrol af dit-og-dat
> efter kundens ønske" Og som nævnt må man accepete ikke at få stemplet

Jeg startede som GDS'er efter at jeg fik skiftet næsten nye bremseklodser
(kørt 1100km) til apriliaens 6000km eftersyn - Den simple forklaring. De
ville ikke kunne holde til næste eftersyn.

Ja det viste jeg da godt - og det viste de også godt Og selvom de skiftede
dem ville de stadig ikke kunne holde til 6000km i bytrafik så det var
tåbeligt at skifte dem efter 1100km når de nu kunne holde 4-5000km. Samme
firma
havde jeg haft til at skifte dæk og bremseklodserne 1,5 måned før.. Firmaet
eksisterer vist ikke mere, men var Aprilia forhandler i Herlev ...

Men der gik nogle år til jeg gik skridtet videre med olieskift og ventiler.
Det var først da jeg havde et sted at gøre det (ikke så optimalt at stå på
gaden i kbh og foretage den slags

Men jeg har hørt flere historier om folk der er blevet blankt afvist på et
værksted bare fordi de har en "gammel mc". Det kan der også gå rigtig mange
timer, hvis noget driller (og det gør det nemt på en gammelt traver) så det
er svært at lave en fast pris.

/A

Fra : Flemming Disc

Dato : 17-05-09 00:31

> [...]
> imod gør-det-selv-folk; eller var det på kanten til at blive ufrivillgt
> ærlig og indrømme at den inspektion er overflødig, evt. at de ikke gør

Jeg forstår dem bestemt ikke, jeg vil da tage sådan cykel ind gå den
igennem..lave de ting du ikke selv har lavet og kikke resten efter.
Jeg ville så kontakte dig, hvis jeg syntes at der var noget du ikke havde
lavet godt nok og evt noget der er ud over normal service, som burde laves.
Selvom det ikke er et komplet eftersyn, kommer det ikke mig ved, men håber
at du hos mig får en positiv oplevelse, så du måske fremover køber
reservedele til din egen eftersyn hos mig.
Det får jeg så pt også mest ud af, da jeg ikke har tid til at servicer alle
de cykler, der lige nu stå i "kå" hos mig.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc