Hints om området ved Alsace?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-05-09 19:48

Hej, så stiger humøret, toppende lørdag morgen, hvor Varadero Jesper, Slim
Kim og undertegnede smutter en uge til Alsace. Er der nogen gode veje
dernede? Fortæl, fortæl, vi siger det ikke videre. Er der noget vi ikke
har tænkt på ellers - så sig frem, alt modtages med kyshånd
Vi bor på hotel i Oberhaslach http://preview.tinyurl.com/rdkk6q.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Richard

Dato : 12-05-09 13:32

On 12 Maj, 20:48, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Hej, så stiger humøret, toppende lørdag morgen, hvor Varadero Jesper, Slim
> Kim og undertegnede smutter en uge til Alsace. Er der nogen gode veje
> dernede? Fortæl, fortæl, vi siger det ikke videre.

God tur; vi glæder os til at høre jeres indtryk, Arne. Turforslag i
Alsace og evt. det tilstødende landskab i D finder du givetvis på
http://www.motorradundreisen.de under Touren & GPS

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der selv kigger efter mc-veje i Schwartzwald lidt senere på

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-05-09 20:40

Richard skrev den 12 maj 2009 i news:5c222841-11c6-49dc-8e6f-
0af22339ca8b@s21g2000vbb.googlegroups.com:

> [...]
>
> God tur; vi glæder os til at høre jeres indtryk, Arne. Turforslag i
> Alsace og evt. det tilstødende landskab i D finder du givetvis på

GPS? Aner ik´hva du snakker om

....og ja, den vej skal jeg forbi, og se hvad der kan downloades af ruter
til dimsen. Det kunne nu bare også være hyggeligt at få en dessin herfra
a´la fra den landsby til den bjergtop er det bare kanon

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 25-05-09 14:42

Richard skrev den 12 maj 2009 i
m:
klip
> [...]
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> - der selv kigger efter mc-veje i Schwartzwald lidt senere på

Vel hjemkommet fra en uge i Alsace / Vogeserne kunne den korte
kommentar være: Det er som Harzen x 10

Vi havde hentet et par GPS-ruter inden vi tog af sted:
<http://www.bestbikingroads.com/show_routes_in_selected_province.php?co
de=2814> men det er relativt korte stumper der ligger der, som sikkert
kan bruges som en lille aftenkøretur med klubben

Men med kortet over Vogeserne lagret i korttidshukommelsen kunne vi
køre på kryds og tværs og op og ned til vi ramte "det flade" på den
anden side. Og der er rigtig flot. Vejene også - de fleste af dem, dog
ikke alle lige vedligeholdte, nogle lapninger og bitumenopfyldninger
stødte vi på, så det var med at "lægge sporet" uden om dem. Det kunne
ikke ødelægge fornøjelsen, for Vogeserne dækker et stort areal at køre
på - der skulle holdes øje med klokken for at kunne vende næsen
hjemefter til hotellet i tide. En af dagene smuttede vi over
Rhinlavningen til Schwarzwald, som vi derfor også så en stump af.

Godt vejr havde vi også, bortset fra et 20 minutters uvejr hvor hinmmel
og vej stod i et, så dækkene er meget tæt på at være blevet brugt til
kanten.

Kan anbefales, helt bestemt

PS: Hvis man mener at motorvej er dødkedelig, og derfor beder GPSén om
at tage sig hjem gennem DE uden dem, skal man have rigtig god tid. Men
man kommer så også de flotteste steder og veje man aldrig havde drømt
om fandtes i DE. Feks. det der Sauerland kunne meget vel være et mål i
sig selv.

PS2: B48, tag den når muligheden byder sig!

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 13-05-09 02:37

On 12 Maj, 21:39, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> [...]
> a´la fra den landsby til den bjergtop er det bare kanon
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Jeg kan så anbefale at i finder ind på http://www.geocaching.com/ og
ser om der ikke er nogen gode ture at køre der. Ofte er der en lokal
mc'ist som har lagt en geocache ind. Vi var på sådan en tur sidste år
i området omkring nürbergring -

og så må i have en god tur.

--

Jens B. Rasmussen
cbr1000f

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 13-05-09 15:31

skrev den 13 maj 2009 i news:5b95766a-9bde-4ab0-ae91-
9a229ebea711@s20g2000vbp.googlegroups.com:

> [...]
> ser om der ikke er nogen gode ture at køre der. Ofte er der en lokal
> mc'ist som har lagt en geocache ind. Vi var på sådan en tur sidste år

Den checker jeg også lige, har snust lidt til geocaching og synes det
lyder spændende, det må kunne lade sig gøre på motorcykel også, Dléren kan
vel klare en smule offroad

Fra : Richard

Dato : 01-06-09 09:03

On 25 Maj, 15:41, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> Vel hjemkommet fra en uge i Alsace / Vogeserne kunne den korte
> kommentar være: Det er som Harzen x 10

Det var rart at høre; var lige et smut fra Freiburg til Colmar og
Riquiwihr og fik ikke forhåbning om de store oplevelser på Rhin-siden
af bjergene.

> Vi havde hentet et par GPS-ruter inden vi tog af sted:
> <http://www.bestbikingroads.com/show_routes_in_selected_province.php?code=2814

Tak for tippet.

> En af dagene smuttede vi over
> Rhinlavningen til Schwarzwald, som vi derfor også så en stump af.

Godt I nåede derover, var selv en tur i bil rundt det sydligste ad
Freiburg-Wutach-Schaffhausen-Waldshut-Feldberg-Freiburg og fik indtryk
at gode, kurverige veje med rimelig god belægning. En god tilgang
kunne være B500, der går nord-syd midt i gennem Schawarzwald og ender
nær Waldshut, hvor man evt. kan køre videre til Alperne. Håber på en
mulighed for at proppe cyklen på autotoget til Lörrach og så tage den
derfra engang

> PS: Hvis man mener at motorvej er dødkedelig, og derfor beder GPSén om
> at tage sig hjem gennem DE uden dem, skal man have rigtig god tid.

Åh, det afhænger vel af sted og tid; en parallelvej til motorvejen
Hamburg-Bremen kunne sagtens vise sig at være hurtigere, om dagen på
hverdage i det mindste. For den er godt nok sur at komme igennem med
lastbiler ventende i lange kolonner foran højrebanen gennem de mange
vejarbejder

Men hoved/bivejen fra Goslar i Harzen over Braunschweig-Lüneburg til
Lübeck var nu også rimelig hurtig at gennemkøre på trods af nogle
lastbiler, så det afhænger nok af temperament og preferencer. På mc
ville jeg helt klart vælge hoved/biveje til nord- og midttyskland og
autotog til det sydligste.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK