GSX600F
Fra : Henrik

Dato : 12-05-09 10:16

Nogen erfaringer med subject?

Har fået et godt tilbud, valget står pt mellem den og en GS500 (nyere 06).
GSX er fra 2000?

Hilsen Henrik aka Spørge Jørgen

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-05-09 11:31

Henrik wrote:
> Nogen erfaringer med subject?
>
> Har fået et godt tilbud, valget står pt mellem den og en GS500 (nyere
> 06). GSX er fra 2000?

Jeg har ikke erfaringer. Det jeg hører er at det er en ældgammel
bundsolid konstruktion. Kåben gør den lidt besværlig og dyrere at
servicere (er der fuld servicebog?) og dyr at vælte.

Der er større risiko for at fortryde GSX'eren end GS'eren som begynder
IMHO.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-05-09 11:33

Torben Scheel wrote:

> [...]
> servicere (er der fuld servicebog?) og dyr at vælte.
>
> Der er større risiko for at fortryde GSX'eren end GS'eren som begynder

...men ved nærmere eftertanke er kubik alting, og alder ingenting - så
min FJ1100 fra 1984 der er til salg for et fornuftigt bud er naturligvis
den absolut bedste løsning for dig

--
vh
Torben

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-05-09 18:22

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> ..men ved nærmere eftertanke er kubik alting, og alder ingenting - så
> min FJ1100 fra 1984 der er til salg for et fornuftigt bud er
> naturligvis den absolut bedste løsning for dig

Hov hov, Torben - du skal over i markedsgruppen med den

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-05-09 19:10

On 2009-05-12 19:21:57 +0200, Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> said:

> Hov hov, Torben - du skal over i markedsgruppen med den
>

> Kai

lol ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-05-09 11:34

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Hov hov, Torben - du skal over i markedsgruppen med den

Næh - dk.fritid.vitser.sarkasme.

--
vh
Torben

Fra : Henrik

Dato : 12-05-09 13:43

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Der er større risiko for at fortryde GSX'eren end GS'eren som begynder
> IMHO.

Hvordan tænker du??

Vh Henrik

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-05-09 07:44

Henrik wrote:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan tænker du??

Der er større risiko for at lave en dyr vælteskade, maskinen er ældre og
kan komme til koste mere end end nyere GS'er, du vil være mere bekymret
for at vælte den, så du måske kører overforsigtigt og bliver træt af
MC-kørsel af den grund.

GS'eren kan (og vil sikkert blive) opgraderes til noget bedre når
erfaringen er der, det ved du fra starten, så du vil ikke klynge dig til
den, men være åben for de mange forskellige MC'er på markedet. Overfør
det til kvinder - perfekt!

Alt sammen måske'er der samlet set giver større risiko for fiasko.

--
vh
Torben

Fra : Henrik

Dato : 14-05-09 08:49

> [...]
> kan komme til koste mere end end nyere GS'er, du vil være mere bekymret
> for at vælte den, så du måske kører overforsigtigt og bliver træt af

Det er helt klart en af de ting jeg har under overvejelse, rent økonomisk
ligger de to maskiner ret tæt, måske 5-6k mere for GSXen, det som man kan
sige er at en nøgen cykel, er ikke så sjov på motorvejen som en kåbe cykel.

Vedligehold er så absolut en af de ting jeg er nysgerig efter at høre lidt
om. Jeg er ikke nogen teknisk begavelse, og GSXen har 2 ekstra cylindere at
holde. Jeg ved ikke om det har det store at sige?

Har også hørt at den "gnasker" knaster? Nogen der kan bekræfte det?

> [...]
> til kvinder - perfekt!
>
> Alt sammen måske'er der samlet set giver større risiko for fiasko.

Og det vil være surt!!!

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-05-09 09:10

Henrik wrote:
> det som man kan sige er at en nøgen cykel, er ikke så sjov på
> motorvejen som en kåbe cykel.

Kan du sige Givi?

/jim

Fra : Henrik

Dato : 14-05-09 09:32

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message

> Kan du sige Givi?

Ja da, har lige prøvet tre gange i træk lol ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-05-09 11:16

Henrik wrote:
> Det er helt klart en af de ting jeg har under overvejelse, rent
> økonomisk ligger de to maskiner ret tæt, måske 5-6k mere for GSXen, det

Ét er indkøbspris, et andet driftsomkostninger. Indkøbspris set isoleret
er ret irrelevant, men _meget_ svært at se bort fra når man et på indkøb.

> som man kan sige er at en nøgen cykel, er ikke så sjov på motorvejen som
> en kåbe cykel.

Nøh - men skal du til alperne hvert år? Fruen og jeg har været på
nordkap og algarvekysten på en nøgenmodel. Det gav stærk nakke, men alt
er muligt.

> Vedligehold er så absolut en af de ting jeg er nysgerig efter at høre
> lidt om. Jeg er ikke nogen teknisk begavelse, og GSXen har 2 ekstra
> cylindere at holde. Jeg ved ikke om det har det store at sige?

Af- og påmontering af kåbe - 1 time á 450,- + moms, justering af 16
ventiler i stedet for 4. Nye forrør - 4 i stedet for 2 + dobbelt
monteringstid. Justering af 4 karburatorer, evt. udskiftning af 4
membraner á 800,- stk. + moms + montering. Det ér dyrere - alt andet
lige. Desuden er den ældre.

GS'eren giver dig bedre mulighed for at starte på hjemmeskrueriet uden
den store risiko, hvis du har de lyster.

> Har også hørt at den "gnasker" knaster? Nogen der kan bekræfte det?

Kig på levetiden af specifikke modeller og motorer - og check så
brugtmarkedet. Det siger en del om hvor duelig en given model er. Begge
er tussegamle konstruktioner der bare virker. Alle MC'er har tilknyttet
skræmmehistorier, men +20år på markedet er en god form for garanti..

> Og det vil være surt!!!

Netop.

--
vh
Torben

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 12-05-09 20:26

On 2009-05-12 12:31:29 +0200, Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> said:

> Jeg har ikke erfaringer. Det jeg hører er at det er en ældgammel
> bundsolid konstruktion. Kåben gør den lidt besværlig og dyrere at
> servicere (er der fuld servicebog?)

Ja den er fuld og nøje overholdt. Hovedsagelig brugt til touring..

Fra : tp

Dato : 12-05-09 21:39

> Jeg har ikke erfaringer. Det jeg hører er at det er en ældgammel bundsolid
> konstruktion. Kåben gør den lidt besværlig og dyrere at servicere (er der
> fuld servicebog?) og dyr at vælte.

jae, bundsolid måske, men mon ikke den har samme knastproblemer som 750'eren
? armand, du er på

> Der er større risiko for at fortryde GSX'eren end GS'eren som begynder
> IMHO.

Mener du ikke omvendt? Jeg havde en GS i 4 år og var tilfreds, men havde
jeg haft pengene dengang havde jeg da klart købt GSXen. GSXen har mere
kåbe, som er rart (og pænt), den har lidt mere motorkraft, omend det ikke er
verdens mest moment stærke maskine. de ekstra krafter gør at den er bedre
til motorvej med oppakning, samt nemmere at klare en overhaling mv. Alt
sammen noget man sætter pris på i det lange løb. Fortryder man, er begge
maskiner favoritter, og dermed muligt at komme af med.

Mvh TP
R1150RT
K1200RS

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-05-09 07:49

tp wrote:

> [...]
> overhaling mv. Alt sammen noget man sætter pris på i det lange løb.
> Fortryder man, er begge maskiner favoritter, og dermed muligt at komme

Nej. Du overser bl.a. glæden ved at opgradere - her springer Henrik et
led over med GSX'eren. Desuden vil det være dyrere at holde GSX'en -
måske _meget_ dyrere alene pga. forsikringen(?)

Jeg siger ikke at han _vil_ fortryde en GSX'er eller at han _ikke_ vil
fortryde en GS'er. Det er blot en risikovurdering set fra min stol, med
den begrænsede viden som jeg sidder med.

--
vh
Torben

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 13-05-09 05:48

On 2009-05-12 11:16:21 +0200, "Henrik" <fjern@mig.dk> said:

> Nogen erfaringer med subject?
>
> Har fået et godt tilbud, valget står pt mellem den og en GS500 (nyere
> 06). GSX er fra 2000?
>
> Hilsen Henrik aka Spørge Jørgen

PS.: Hvor kan man finde oversigter over hvad der skal laves ved de
forskellige eftersyn?

Hilsen Henrik

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-05-09 05:52

Henrik Palshøj skrev:

> PS.: Hvor kan man finde oversigter over hvad der skal laves ved de
> forskellige eftersyn?

I værkstedsmanualerne, og ofte også i servicebogen.

Værkstedsmanualerne kan som regel findes på nettet

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 13-05-09 05:59

On 2009-05-13 06:52:05 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> said:

> I værkstedsmanualerne, og ofte også i servicebogen.
>
> Værkstedsmanualerne kan som regel findes på nettet

Kan du give mig et hent om et link..

Grunden.
Jeg vil lige se om der ligger nogle store tjek og venter inden et køb
af brugt mc. Så jeg har ikke servicebogen ;)

Hilsen Henrik

Fra : Henrik

Dato : 13-05-09 10:07

"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in message
> Kan du give mig et hent om et link..

Ja Ja Det var jo ikke så svært.. ;) Tak for hjælpen

Hilsen Henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-09 09:03

"Henrik" <fjern@mig.dk> writes:

> [...]
> økonomisk ligger de to maskiner ret tæt, måske 5-6k mere for GSXen,
> det som man kan sige er at en nøgen cykel, er ikke så sjov på

Hvor meget kører du på motorvej? Motorvej er dødsygt på MC under alle
omstændigheder. Da jeg havde min nøgne Bandit syntes jeg at motorvej med
120 km/t var OK, men ret meget hurtigere (afhængigt af vindretning) var
ret træls.

> Vedligehold er så absolut en af de ting jeg er nysgerig efter at høre
> lidt om. Jeg er ikke nogen teknisk begavelse, og GSXen har 2 ekstra
> cylindere at holde. Jeg ved ikke om det har det store at sige?

Det har helt sikkert noget at sige. Desuden er GSX'eren en del tungere
og større at håndtere. GS'eren er dejlig let at bakse med.

> Har også hørt at den "gnasker" knaster? Nogen der kan bekræfte det?

Det var modellerne før 1998. Det burde ikke være et problem på dem
efter.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*