Hvad koster det at have motorcykel ? - et ~
Fra : Anders Majland

Dato : 11-05-09 18:51

I 2003 købte jeg en 1988 (indregisteret 1994) Yamaha XT600Z Ténéré

Den gav jeg 35000kr for og har solgt den idag her 6 vintre og 67000km senere
for 14000kr.

Jeg har stort set lavet alt service selv, men pga vinterkørslen har der
været lidt mere end sædvanligt at udskifte/reperere på. Bla er var det 3.
udstødning der var på da jeg solgte den - og den var også ved at være
temmelig rusten. Ligeledes fik den nye hjul sidste år og bremsekiver mm. Så
samlet har jeg brugt mere på rep og service end i afskrivning

Jeg havde kasko på de første år og forsikring og vægtafgift løber derfor op
i 15000kr

0,41kr/km Afskrivning på mc og extraudstyr (bagagebærer,
varmehåndtag,centerstøttefod osv)
0,47kr/km Service/rep
0,22kr/km Forsikring/vægtafgift
=1,10 kr/km

Dertil ca 0,58kr/km til benzin
=> 1,69kr/km

Det er jo ikke så slemt ... Men det er alligevel 113000kr der er brugt på
det...

Nå, jeg må vel snart igang med at skrue på aprilia'en og så også få den til
salg (Har kølings problemer. Den har kun kørt 1000km siden 2003... Først
grounded med en knækket ventil og dernæst kølingen)

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998

Fra : KentBM

Dato : 12-05-09 15:56

Anders Majland skrev:
> [...]
> til salg (Har kølings problemer. Den har kun kørt 1000km siden 2003...
> Først grounded med en knækket ventil og dernæst kølingen)

Så er der jo snart ikke mere signatur tilbage

--

Kent

Fra : Anders Majland

Dato : 12-05-09 17:18

> Så er der jo snart ikke mere signatur tilbage

Så kan jeg da til føje den tysker jeg også har stående uden plade
Aprilia Leonardo 125 1997 - 7000km Medmindre dens motor bliver doner for
ovenstående ...

Og står det rigtig skidt til kan bilerne eller havetraktoren da også komme
med