Første tur :)
Fra : Nybegynder

Dato : 09-05-09 18:16

Hej

Min første lille 5 km tur :) Men syndes den banker og lyder lidt som om der
er hul i potten, hvilket der ikke er! Virket ikke som om toppakningen var
utæt. Er det ventilerne som skal ordnes eller lyder gamle maskiner sådan?
Og når jeg sætter den på "side" støtten, falder den meget i omdrejninger. Er
det svømmerne? Syndes også det banker endnu mere når jeg sætter den på
"side" støtten...

Mvh
Nys
Honda CB400F - 1976

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 11:56

On Sat, 9 May 2009 19:16:06 +0200, Nybegynder wrote:

> Hej
>
> Min første lille 5 km tur :) Men syndes den banker og lyder lidt som om der
> er hul i potten, hvilket der ikke er!

Hvordan med forrørenes tætning mod topstykket ? Ofte set fejl, som lyder
voldsomt.
> eller lyder gamle maskiner sådan?

En CB400F må ikke lyde af andet end en let kædesummen/raslen. Enhver
bankelyd = $

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Nybegynder

Dato : 10-05-09 13:00

> Hvordan med forrørenes tætning mod topstykket ? Ofte set fejl, som lyder
> voldsomt.

Har taget forrørene af, og der manglet sådan en slags pakning, to halvrør,
så måske var det årsag til larmen?

> En CB400F må ikke lyde af andet end en let kædesummen/raslen. Enhver
> bankelyd = $

Uha, lyder ikke rart :( Lød som en fastalarvn bøtte der blev rystet, men
fandt ud af at den ikke tændte på 1-3, en ledning var faldet af!

Må se hvordan den lyder når jeg har fået den samlet igen!

Tak for svaret, Orla :)

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 14:40

On Sun, 10 May 2009 14:00:19 +0200, Nybegynder wrote:

> Har taget forrørene af, og der manglet sådan en slags pakning, to halvrør,
> så måske var det årsag til larmen?

Sikkert, der skal være en rund pakning mellem rør, og topstykke. Og
halvmånerne skal holde rørets krave mod topstykket.

> Uha, lyder ikke rart :( Lød som en fastalarvn bøtte der blev rystet, men
> fandt ud af at den ikke tændte på 1-3, en ledning var faldet af!

1 og 3 skal ikke tænde samtidig, det skal derimod 1 og 4.

Fra : Nybegynder

Dato : 10-05-09 21:51

> Sikkert, der skal være en rund pakning mellem rør, og topstykke. Og
> halvmånerne skal holde rørets krave mod topstykket.

Pakningen sidder der, men det må så være halvmånen som manglet!

> 1 og 3 skal ikke tænde samtidig, det skal derimod 1 og 4.

Ja der sidder en tændspole til 2 og 4 og en til 1 og 3 tror jeg, hvor den
til 1 og 3 ikke fik spænding eller kun en gang imellem!

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 22:02

On Sun, 10 May 2009 22:51:17 +0200, Nybegynder wrote:

> Ja der sidder en tændspole til 2 og 4 og en til 1 og 3 tror jeg, hvor den
> til 1 og 3 ikke fik spænding eller kun en gang imellem!

Nej der gør ikke ! Der sidder en tændspole til 1 OG 4, og en tændspole til
2 OG 3.

Det er meget vigtigt ikke at rode rundt i netop dét.

Fra : Nybegynder

Dato : 10-05-09 22:14

> Nej der gør ikke ! Der sidder en tændspole til 1 OG 4, og en tændspole
> til
> 2 OG 3.
>
> Det er meget vigtigt ikke at rode rundt i netop dét.

Var lige ude og kigge, og det helt korrekt, så det 2 og 3 den ikke tændte på
:)

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 10-05-09 19:06

> [...]
> Er det svømmerne? Syndes også det banker endnu mere når jeg sætter den på

Jeg har erfaring med at min gamle CB500Four altid raslede lidt mere fra
knastkæde når den stod på sidestøttebenet. Kæden bliver jo trukket lidt mod
venstre.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Nybegynder

Dato : 10-05-09 21:55

> Jeg har erfaring med at min gamle CB500Four altid raslede lidt mere fra
> knastkæde når den stod på sidestøttebenet. Kæden bliver jo trukket lidt
> mod venstre.

Nå ok, selvom jeg godt kunne tænke mig at renovere motoren, så er pengende
ikke rigtig til det for tiden, måske senere :) Men troet først at det var
ventilerne eller måske plejestængerne leje den var gal med, men hvis den kun
har kørt på to, forklare det så både banken og den at den falder meget i
omdrejninger når den bliver sat på sidestøttebenet?

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-09 14:37

"Nybegynder" <nys@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nu skrev du i en tidligere tråd at der manglede et tændrør på maskinen..
Du satte vel 4 nye tændrør i ?

Hilsen
Jack

Honda CB 550 K3

Fra : Nybegynder

Dato : 11-05-09 17:49

> Nu skrev du i en tidligere tråd at der manglede et tændrør på maskinen..
> Du satte vel 4 nye tændrør i ?

Jo jo, havde få anskaffet mig et :) og også fået sat indsugnings gummie på..

Fra : Nybegynder

Dato : 21-05-09 09:43

Opfølgning!

Har ikke haft så meget tid til at rode med den :( men har renset
karburatoren og da jeg skilte den ad låg den ene pilot jet løst i bunden og
svømmerne var indstillet 50% mindre! Udstødningen hvor der manglet to
halvmåner, fandt jeg også ud af at de andre halvmåner var vendt forkert,
hvilken nok kommer til at hjælpe en del på lyden :) Godt ide at undersøge
alt når man køber en maskine som har været et projekt!

Mangler at undersøge ventilerne, platinerne, tændingen og cam kæden når den
er startet..

Kenneth
Honda CB400F - 1976