BMWtøj vs Rukka
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 08:38

Hej NG.

Efter 2½ times kørsel i regnvejr, blev jeg gennemblødt til skindet og vil
derfor udskifte mit Heldtøj.
Valget står i øjeblikket mellem overstående tøjmærker. Rukka kender jeg lidt
til, men hvad med BMW tøjet....Holder det tæt i en ordentlig bløder, er
garantien som Rukka, nemlig 5 år, ånder huden godt gennem
det.....Prismæssigt ligger det i samme vægtklasse, så hvad skal jeg vælge.
Er der evt andre mærker som jeg bør åbne øjnene overfor.

Ups...det er textil der snakkes om

Hvad er der ligger til grund for at man siger tøjet er vandtæt. Hastigheden
betyder da en del. Det kan jo ikke være ligemeget om man kører 80 eller 120
km/t da regnen derfor slår hårdere mod tøjet. Er der en hastighed man har
testet tøjet i ????

--
Venlig hilsen
Bo S.

Fra : Jan

Dato : 10-05-09 21:45

"Bo S." <hanbo(snabelA)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hastigheden betyder da en del. Det kan jo ikke være ligemeget om man kører
> 80 eller 120 km/t da regnen derfor slår hårdere mod tøjet. Er der en

Rukka tester tøjet ved en hastighed på 120km/t og ja der er forskel på hvor
stærkt man kører, vandet kan hvis du kører stærkt nok presses igennem.

Fra : Casper

Dato : 11-05-09 02:15

> [...]
> det.....Prismæssigt ligger det i samme vægtklasse, så hvad skal jeg vælge.
> Er der evt andre mærker som jeg bør åbne øjnene overfor.

Rukka laver tøj til BMW, det samme gør Stadler. Jeg har Stadler som
koster ca 50% mere end Rukka, men så får man 10 års garanti.

> [...]
> km/t da regnen derfor slår hårdere mod tøjet. Er der en hastighed man har

I starten af April kørte jeg fra Calais til San Sebastian (en dag) i
<grimt ord> regnvejr, og var stadigvæk tør.

Goretex koster kassen, men er pengene værd.

Casper