Universal håndbeskyttere
Fra : LasseNC

Dato : 08-05-09 02:35

Hej!

Jeg leder efter noget ala:

http://i421.photobucket.com/albums/pp300/lowrpm/2009%20Around%20Oz/guardextender.jpg

Til montering på et 22mm styr. Formålet er at blocke lidt for vind og
regn.

Men jeg kan ikke rigtigt finde nogen, de er alle lavet til specielle
modeller.

Fra : Telemand

Dato : 08-05-09 11:45

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ikke fordi jeg har et bud, men jeg har dog aldrig set sådan noget før.
Smart påfund iøvrigt. Måske der også vil være andre der er interesseret.
Birger

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 08-05-09 12:43

[...]

Hej

Biltema har et bud her - det er da i hvert fald billigt....

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=152476

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-09 19:53

> http://i421.photobucket.com/albums/pp300/lowrpm/2009%20Around%20Oz/guardextender.jpg

> Men jeg kan ikke rigtigt finde nogen, de er alle lavet til specielle
> modeller.

Der findes nu også rigtigt meget universelt - du skal bare kigge ved en
crossforhandler istedet for en traditionel gademcbutik.

Jeg har http://www.dinmc.dk/ i nærheden men der ligger mange butikker rundt
i landet med cross udstyr. Han importerer en del Acerbis og her er en liste
med håndbeskyttere http://dinmc.dk/catalog/index.php?cPath=115_118

Du leder nok efter både håndbeskytter og en "spoiler" til at tage mere vind
foroven

F.eks
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=713 &
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=1549

(Hans poliesport er noget billigere, men det har jeg ikke haft i hænderne)

Men forvent ikke at det giver nogen beskyttelse mod vind og vejr af
betydning ... Til gengæld er en scooterluffe eminent at trække indover en
håndbeskytter. Så sørger den for at vinden ikke kan presse den ind i grebet

Fra : LasseNC

Dato : 08-05-09 16:14

On 8 Maj, 20:53, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> håndbeskytter. Så sørger den for at vinden ikke kan presse den ind i grebet

De er godt nok RET dyre, jeg fandt et sæt på louis til 10 euro, de
kunne godt gå hen og blive en vinder.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-09 15:44

> De er godt nok RET dyre, jeg fandt et sæt på louis til 10 euro, de
> kunne godt gå hen og blive en vinder.

Ikke for at forsvare hans priser, men der er forskel på at være en lille
dansk butik og så en stor koncern som louis. Men der er også forskel på
æbler og pærer. Husk på at de lukkede* styrbeskyttere der er lavet til
cross/enduro er så stærke at de beskytter greb og hænder hvis man tackler et
træ ...

Hvilken cykel skal de på ?

* Dem med en bøjle der er skruet fast både i enden af styret og på "midten"

Fra : LasseNC

Dato : 10-05-09 14:12

On May 9, 4:43 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
>
> Hvilken cykel skal de på ?
>
> * Dem med en bøjle der er skruet fast både i enden af styret og på "midten"

De skal på en MZ :)

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 10-05-09 21:23

wrote:

> [...]
> træ ...
>
> Hvilken cykel skal de på ?
>
> * Dem med en bøjle der er skruet fast både i enden af styret og på

De skal på en MZ :)

Denne her ?
http://www.isdt.eu/1352.html
Rul ca ½-vejs ned....

Btw - er det elefant-ører, du er ude efter ?
Mener Louis har dem til maskiner med kabelbremser...vent lidt - jo, der var
de:
http://www.louis.de/_20c24b3a83b6430d6f1339fa6da885a05b/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=470&wgr=390&list_total=17&anzeige=0&artnr_gr=10019601
Skal du bruge samme model til hydraulisk bremse (~reservoir på styr
v/håndtag) skal du nok til Polo.
Der købte jeg i det mindste sådan et sæt sidste år - har dog monteret nogle
andre i stedet (Acerbis-kopien fra Luis).
Du er velkommen til at komme og se om elefantørerne fra Polo passere - hvis
du har hydraulisk bremse

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder