Omkommet - Mon den tæller med?
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-09 08:05

Det var trist her til morgen at læse at en motorcyklist er blevet dræbt
på E45 ved skanderborg.

Den dræbte løb tør for benzin og blev efterfølgende kørt ned af en
spritbillist medens han ventede på assistance i nødsporet.

Tankerne går til de efterladte

- - -
Dog kom jeg også til at tænke på... (og det er det tråden egentlig
handler om)

Der er i disse år stor politisk bevågenhed omkring motorcyklisme og
antallet af dræbte i denne forbindelse.

Jo dårligere tallene er (jo flere dræbte) jo større er sandsynligheden
for at en politiker føler sig kaldet til at handle, og som vi har set
gennem de seneste 15-20 år er der sjældent sammenhæng mellem handling og
overordnet mål, og handlingerne er ofte tillige en næsten ubærlig
indgriben i - hvis ikke andres - så min personlige frihed.

Vil et trakisk uheld som ovenstående blive registreret som en
motorcykelulykke?

--
Dun@nt . der er opmærksom på at nogen finder tråden kynisk :-\
1KSFau Hvidguld

Fra : de_Biafrasprivalova

Dato : 08-05-09 01:17

On 8 Maj, 09:04, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> [...]
> indgriben i - hvis ikke andres - så min personlige frihed.
>
> Vil et trakisk uheld som ovenstående blive registreret som en

Ovenstående historie kan bla. ses her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/05/08/070647.htm?rss=true

Og ja, jeg er overbevist om at den tæller med. Er en motorcykel
involveret, er det en motorcykelulykke - uden distinktion til ulykkes
art eller nærmere omstændigheder - den tæller selvfølgelig også med i
statistikken over ulykker hvor alkohol er indblandet, men uanset hvad
er det en pokkers sørgelig en af slagsen, der viser at lige meget hvor
meget man synes man passer på i trafikken kan man ikke gardere sig mod
hensynsløse trafikanter.

Med tanker til de efterladte
/jesper

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-05-09 10:14

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den dræbte løb tør for benzin og blev efterfølgende kørt ned af en
> spritbillist medens han ventede på assistance i nødsporet.

Mine tanker går ligeledes til de efterladte...

Her vil jeg så gerne komme med een af mine kæpheste hvad sikkerhed angår :

Hvis I kører i stykker på Motorvejen så se efter at få røven over
autoværnet, der er I nogenlunde i sikkerhed for sådan nogle spassere som ham
der her kørte i nødsporet....

og det gælder også når I kører i madkasserne ! - en lastbil med 90Km/t kan
sgu ikke være i bagagerummet af ret mange biler.....

Skide være med om mandens køretøj bliver smadret til pindebrænde bare han
selv kan gå derfra........
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Niels Munk

Dato : 08-05-09 14:43

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> og det gælder også når I kører i madkasserne ! - en lastbil med 90Km/t kan
> sgu ikke være i bagagerummet af ret mange biler.....

100% Enig!

For ikke så længe siden gik madkassen i stå på en hovedvej (slidte kul), og
jeg insisterede på at kæresten kom med mig ud af bilen, mens vi afventede
hjælp. Det var mørkt, pissekoldt og det regnede. Da blev jeg meget upopulær,
idét jeg ikke lod hende sidde i bilen, om ikke andet fulgte hun dog med...
:)

/Niels Munk