Ventiljustering på Honda?
Fra : Telemand

Dato : 07-05-09 11:16

Hvor tit bør man få justeret ventiler på Honda CBX 650 fra '85?
Den runder lige ved de 30000 miles, men ved ikke hvornår eller om det er
gjort?
Bør vel justeres engang imellem, der er da 16 af dem, og nu vil jeg have
foretaget olie-samt filterskift alligevel.
Birger

Fra : MKS - 74

Dato : 07-05-09 11:58

On Thu, 7 May 2009 12:16:08 +0200, "Telemand" <skipper@nospammail.dk>
wrote:

> [...]
>Bør vel justeres engang imellem, der er da 16 af dem, og nu vil jeg have
>foretaget olie-samt filterskift alligevel.

Har den ikke hydraulisk ventilløft og dermed ....never?

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-05-09 14:29

MKS - 74 skrev:

> Har den ikke hydraulisk ventilløft og dermed ....never?

Jo

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 12-05-09 22:42

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Jo

Sure?

750'eren har, men jeg mener ikke at 550'eren har og i så fald er det et
spærgsmål om 650'eren er en "lille 750'er" eller en opboret 550'er :-/

--
Armand.

Fra : Telemand

Dato : 14-05-09 21:24

> [...]
>
> 750'eren har, men jeg mener ikke at 550'eren har og i så fald er det et
> spærgsmål om 650'eren er en "lille 750'er" eller en opboret 550'er :-/

I mellemtiden har jeg snakket med mc-mekanikeren, og han mener det er en god
ide at få kigget til ventilerne nu, hvor dyret snart runder 30000 miles.
Og, jo, de kan justeres, og skal justeres, de er ikke hydrauliske, eller
selvjusterende.
Hvis den skal kategoriseres bliver det nok som en "lille 750'er", tror jeg.
Birger