ZZR 600 - hvilken motorolie bruger du ?
Fra : P&H

Dato : 07-05-09 06:00

Hej

Jeg har et problem med koblingen, ligesom den ikke kobler helt fri, når jeg
skal sætte den i 1. gear kommer der et lille ryk, specielt når den er kold.
Jeg mener det begyndte sidste sommer da jeg havde skiftet olie.I en tråd
længere nede, vist om koblinger, er det også nævnt. Navnet på olien jeg har
købt kender jeg ikke, men den er købt hos Special i Aalborg, men kun de
havde 1 eller 2 olier i butikken, men hvilken olie vil du/I anbefale.

Mvh
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-09 08:52

> Jeg har et problem med koblingen, ligesom den ikke kobler helt fri, når
> jeg skal sætte den i 1. gear kommer der et lille ryk, specielt når den er
> kold.
> men hvilken olie vil du/I anbefale.

Den viskositet der står i manualen - og dernæst gerne en fuldsyntetisk ...

Louis har "min" på tilbud : 10w50 til 30euro så den køber jeg nok stort ind
af snart. Har vist brugt over 60liter af den de sidste år (olieskift hver
6000km gøt jo at der løber noget igennem)

Fra : Jesper G

Dato : 07-05-09 15:44

P&H wrote:
> [...]
> købt kender jeg ikke, men den er købt hos Special i Aalborg, men kun de
> havde 1 eller 2 olier i butikken, men hvilken olie vil du/I anbefale.

Hej

Jeg har også en ZZR600 og har samme "problem". Jeg bruger den dyrere fra
Louis, dvs. Castrol 10W50 (Bare så du ved at du nok ikke skal købe den
for at slippe af med det).
Jeg anser det dog ikke som et problem, men er da ikke altid lige glad
for det klank det giver, hvorfor jeg gearer ned i passende tid inden.
Er da nysgerrig om det kan løses bare ved at skifte olie, så følger da
lige med i tråden :)

Mvh Jesper G, ZZR600 '94

Fra : Armand

Dato : 12-05-09 22:50

P&H skrev:

> Jeg har et problem med koblingen, ligesom den ikke kobler helt fri, når jeg
> skal sætte den i 1. gear kommer der et lille ryk, specielt når den er kold.

Hvor stram er din kæde?
"Slasket" i kæden kan optage en del at rykket (men dog ikke lyden) og er
kæden justeret til den stramme side vil oplevelsen være den modsatte!
På samme måde vil lidt fingerspitzengefühl kunne registrere at
gearskiftene på samme måde vil være stivere ved for stram kæde :-|

Prøv, uanset egen vurdering af kædejusteringen, at løsne juster-skruerne
en del og se om ikke at det hjælper på begge dele :-/

--
Armand.