Hvor meget bremsevæske; bremseservice?
Fra : Simon

Dato : 04-05-09 16:35

Hej.
Min ER6 har nu rundet 12kkm og nærmer sig to år; så det er tid til lidt
vedlighold...

# Hvor meget bremsevæske skal jeg ca regne med at få brug for til
udskiftning; fås jo i størrelser fra 0,25 - 4 liter (og jeg ved det ikke
kan gemmes når åben). Foran har jeg én slange fra h.cyl. til højre kaliber
og derfra videre til venstre... Regner ikke med at åbne kalibre, men blot
skylle igennem fra hovedcylindre.

# Hvordan vurderer man hvornår kaliber-service skal gøres, m. ny pakninger
osv.? Nogen mulighed for at checke uden at adskille - kan man se noget
afslørende blot ved at fjerne klodserne?

p.f.tak.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-05-09 19:27

> # Hvor meget bremsevæske skal jeg ca regne med at få brug for til
> udskiftning; fås jo i størrelser fra 0,25 - 4 liter (og jeg ved det ikke
> kan gemmes når åben).

lyder som ca samme længde slanger som min fazer, da jeg skiftede på for og
bagbremse brugte jeg max 1/2 liters, jeg skiftede så også slanger på den, så
luftede extra meget ud.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Simon

Dato : 05-05-09 18:49

Simon wrote:
> # Hvordan vurderer man hvornår kaliber-service skal gøres, m. ny
> pakninger osv.? Nogen mulighed for at checke uden at adskille - kan man
> se noget afslørende blot ved at fjerne klodserne?

Tak til Thomas indtil videre; er der ikke nogen som kan sige eller linke
til noget ang. ovenstående...?

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Richard

Dato : 06-05-09 13:36

On 5 Maj, 19:49, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wrote:
> [...]

Rens kalibrene, så klodserne kan bevæge sig frit- Først når de ikke
længere glider tilstrækkeligt langt tilbage til at gå helt fri af
skiverne, når du slipper bremsen, er det tid til at rense kalibre
indvendigt, rense stempler og skifte gummiringene i kalibrene. At
trække stemplerne tilbage er faktisk deres hovedopgave; at pakke er
sekundært, men naturligvis vigtigt.

Og Thomas, når du nu er så ressourcebevidst om din bremsevæske, så
skift dog til DOT 5.0 - den siliconebaserede, der hverken suger fugt
eller ætser lakken. Har brugt det siden Agusta-Claus skiftede bremse-
og koblingsvæske på min VF750S for 10 år siden og efterhånden på to af
de andre også. Racermafiaen fra de lange, ensomme jyske landeveje vil
sige, at DOT 5.0 ikke duer til hård kørsel. Men her på de krogede
biveje på Hovedøen, har det nu ikke givet problemer

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-09 20:54

> [...]
> og derfra videre til venstre... Regner ikke med at åbne kalibre, men blot

1/2 liter ATE DOT4 koster 35 kroner (eller noget i den stil) hos mekonomen.
Jeg plejer at købe sådan en og har altid haft nok.

/Allan
(12 stempler for og 2 bag)