Yamaha MT-03 erfaringer
Fra : Jan Nielsen

Dato : 03-05-09 12:49

Hej gruppe

Jeg har købt min første MC, en Yamaha MT-03 (en af dem med rabat)
Da jeg endnu er igang med MC kørekortet, går ventediden jo med at søge
artikler om dyret på nettet. Der faldt jeg over denne:

http://shortlink.dk/68614481

Artiklen er okay, det er mere kommentarene nedenunder der bekymrer mig,
der er flere der klager over problemer med cyklen.
Er det noget jeg bør være bekymret over, jeg mener har I/du haft
problemer med jeres MT?

Mvh
Jan

--
I'm using an evaluation license of nemo since 34 days.
You should really try it!

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-09 18:59

> [...]
> der er flere der klager over problemer med cyklen.
> Er det noget jeg bør være bekymret over, jeg mener har I/du haft

Mjaaa, jeg har ikke en MT, men har kørt MC i 15 år, og læst meget om MC på
internettet.
Jeg tror ikke du fiinder en MC som der ikke er folk der har haft problemer
med.

Bemærk at ham der skriver mest om problemerne i en bisætning skriver
" this bike is not up to all year use" underforstået han kører vinterkørsel.
Vinterkørsel er hårdere ved maskinerne end sommerkørsel.
Har han smurt silikoefedt i sine el-stik inde han kørte vinterkørsel?
Sikkert ikke, altså får han el-problemer.

Den der ikke kan holde sig i gang når den er varm - har han modificeret
cyklen?
Er det en totalt standard cykel?
Han kommer fra en større cykel, og har måske kørt motoren i smadder fordi
han savner HK.

Vi ved det ikke, vi hører kun det negative, og selvfølgelig er alle
problemerne cyklens skyld.

Lad du være med at bekymre dig og glæd dig til at køre på din fede cykel.
Hvis der kommer noget, så tag den derfra - du har jo købt cyklen.

Velkommen til.

/Allan
ZRX 1200 S

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-05-09 19:23

AW <allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote:

> [...]

> Lad du være med at bekymre dig og glæd dig til at køre på din fede
> cykel.Hvis der kommer noget, så tag den derfra - du har jo købt

Hej

Tak for de beroligende ord, jeg glæder mig sindsygt, og håber da ikke
der bliver noget med den, der er dog 5 års garanti.

Jan

--
I'm using an evaluation license of nemo since 37 days.
You should really try it!

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-09 20:51

> Tak for de beroligende ord, jeg glæder mig sindsygt, og håber da ikke
> der bliver noget med den, der er dog 5 års garanti.

Ja, så helt skidt kan det ikke være.

Bare for eksemplets skyld lidt om mine cykler (alle fabriksnye)

Yamaha RD 350 - Dryppede olie fra gearkassen fra ny, kickstarter knækket
efter 500 km, kunne ikke skifte gear når den var kold (fik tyndere olie i
gearkassen.)
Yamaha XJ 600 - Kørte kun på 3 cylindrer en gang i mellem. Fik varmere
tændrør i, det løste problemet.
Yamaha SZR 660 - Det er der ikke plads til at skrive om her - den var samlet
i Italien.......
Yamaha TRX 850 - Nye udstødninger på garanti, da de var misfarvede.
Kawasaki ZRX 1200 S - Ny udstødning pga. løs indmad, fiberskiver under nåle
i karbunader da den ikke kunne tage gassen rent.

Men jeg har været glad for dem alle sammen
Og fælles (pånær SZR'en) er, at det er blevet løst på garanti inden for de
første måneder, hvorefter de har kørt perfekt.

Så er der historien om min kammerat der brændte motoren af efter 800 km, han
der væltede på sin R1 da han skulle lave en uvending ude foran forhandleren
(kilometertæller stadig på 0 km),
osv.osv.

Nå, nu lyder det måske lidt skræmmende igen, men fælles er jo at det hele
går alligevel.
Det væreste man kan gøre er at bekymre sig, det er garanteret noget andet
der sker end det man bekymrer sig om.

/Allan

Fra : Armand

Dato : 05-05-09 21:49

Jan Nielsen skrev:
> [...]
> der er flere der klager over problemer med cyklen.
> Er det noget jeg bør være bekymret over, jeg mener har I/du haft

Tjaeh :-/

Det væsentlige er vel motoren og dén har Yamaha brugt siden den blev
lanceret som en 500'er i '75. Sidste up-date til de nuværende 660ccm
blev foretaget i starten af 90'erne, så det er ikke børnesygdomme der
skulle præge den!

MZ brugte den (af samme grund) til deres Baghira-modeller!

--
Armand.