Reservedelsnummer
Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 02-05-09 22:23

Hej NG !

Har seriøse problemer med speedometeret på min Suzuki SV. Viser alt fra 0
til 299 Km/h - uanset reel hastighed.
Har læst mange tråde om emnet i diverse fora, men er ikke blevet klogere.
Forhjul afmonteret, og rotoren med de 4 dimser konstateret på plads og i
orden. Stikket i lygtehuset tjekket, sprayet og fundet i orden. Stikket i
selve speedometerhuset tjekket, sprayet og fundet i orden.
Er kommet til den konklusion, at det må være føleren i den støbte plast-dims
ved forakslen der er defekt. Har indtryk af, at en sådan fætter koster
KASSEN.

Kære brevkasse. Jeg er sur over at mit speedometer ikke virker. Har overtalt
konen til at overlade mig 2 ugers husholdningspenge til indkøb af en
plast-dims, men jeg er bange for at det ikke virker. Skal jeg købe en BMW
eller hoppe i havnen ?

Og nu til det reelle problem: Tror ikke på, at sådan en dims kan indhandles
til fornuftige penge i DK, så hvad hedder den på engelsk eller tysk - eller
helt optimalt - er der nogen der kender reservedelsnummeret ?

//Tommy Jakobsen

Fra : Thomas Trockmann Pet~

Dato : 03-05-09 07:57

"Tommy Jakobsen" <tommy@jakobsen.be> skrev i meddelelsen
> [...]

> tysk - eller helt optimalt - er der nogen der kender reservedelsnummeret ?

Du kan prøve at søge på denne side
http://www.dgy.com/fiche_select2.asp?category=Motorcycles&make=Suzuki&year=2004&fveh=2177
Min erfaring med GSX 1100Gern er at det han være halv pris på stumper i
udlandet. I mellem tiden kan du montere en cykelcomputer, de virker
udemærket, og prismæssigt er det kun en let frokost i må give afkald på
Thomas

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 16:23

Stik imod det egentlige spørgsmål:
Er sådan en SV'er med elektrisk speedometer og føler i forhjulet (synes
kun at have set mekanisk kabeltrukket speedo med dém montering, og
elektriske monteret ved forreste tandhjul?

Uanset hvad er det muligt for såvel elektriske som mekaniske
viser-instrumenter at gå i stykker og flippe ud - dét har jeg ihvertfald
set med mange mekaniske omdrejningstællere hhv. speedometre.
Så fejlen kan ligesåvel forekomme i selve instrumentet!

Du kender tilfældigvis ikke en anden SV'ejer som du kan låne/bytte hjul;
indikator og/eller instrument med for at se ved hvilken ombytning at
fejlen retter sig?!

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 03-05-09 21:43

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev

> Er sådan en SV'er med elektrisk speedometer og føler i forhjulet
> (synes kun at have set mekanisk kabeltrukket speedo med dém montering,
> og elektriske monteret ved forreste tandhjul?

Ja, SV'eren har elektrisk aktiveret speedometer, og impulsgiveren sidder
som Tommy skriver i forhjulsnavet.

--

Leif Westen