Forgaffelben hvor?
Fra : AndersH

Dato : 02-05-09 11:41

Hey

Jeg har lige haft mine forgafler og bagdæmper ovre hos Hyperpro, for at få
nye fjedre monteret. Michael ved Hyperpro fandt ud af, at der var et hak i
mit venstre forgaffelben, og han polerede så hakket op, og vi håbede på, at
det så ville holde.

Jeg monterede det hele i går, og fandt så her til morgen ud af, at det
venstre stadig er utæt.

Så nu skal jeg ud og have fat i et nyt gaffelben, og gerne kun 1, hvis man
kan nøjes med det. Har fundet det som kits, men det er med 2 stk, og det har
jeg ikke brug for.

Jeg har fundet et gaffelben hos MC Nøglen, og det koster ca. 1800kroner. Kan
man ikke få det billigere et eller andet sted?

Dimensionerne er, ifølge Tarozzi Paolo (som også laver gaffelben):

Diameter: 46mm
Længde: 602mm

Originalt varenummer: 44013-1453

Kan I hjælpe mig med at finde et billigere alternativ end MC nøglens ca.
1800 kroner?
Det skal selvfølgelig være ok kvalitet, men jeg synes 1800 er meget.. mener
at have set sådan et rør til omkring 100 pund, men husker ikke hvor :-/

På forhånd tak!
Mvh Anders

Fra : xs1100

Dato : 02-05-09 11:19

Hej.
Jeg køber tit stumper på www.ebay.de eller www.ebay.co.uk . Men det kræver
selvfølgelig kundskaber udi det tyske eller engelske.
Mvh
Jarl
--
XS1100 1979
XS1100 sport 1983

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-05-09 12:30
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-05-09 18:59

AndersH skrev:

> Så nu skal jeg ud og have fat i et nyt gaffelben

I gamle dageTM fyldte jeg hullet/hullerne op med lidt grundmaling over et
par gange og sleb så med en fladfil med fint smergellærred på
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-05-09 11:44

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> skrev i en meddelelse
> Hey
[klip]

> På forhånd tak!

Tak for hjælpen.

Jeg har bestilt fra wemoto.com, det kostede lidt under halv pris, i forhold
til herhjemme, og så fik jeg lige en masse små sliddele med, som jeg nok
skal skifte inden for de næste par år :)

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 03-05-09 16:38

AndersH skrev:

> [...]
>
> Jeg har fundet et gaffelben hos MC Nøglen, og det koster ca. 1800kroner. Kan
> man ikke få det billigere et eller andet sted?

Det er OK ikke lige at købe det første og dyreste.
Men hvor billigt kan det være?
Se det som en støddæmperdel og se hvad nye støddæmpere koster til
sammenligning!

--
Armand.

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-09 19:49

> Det er OK ikke lige at købe det første og dyreste.
> Men hvor billigt kan det være?

Det er et metalrør som er forkromet? Jeg kan ikke forestille mig der er den
store forskel på om det er det billigste fra mc nøglen til 1875kr, det
originale fra kawasaki til 2300kr (som Michael fra Hyperpro mente det
kostede) eller om det koster 900 kroner i England. Kan du sige om der er
forskel på dem, evt. forklare det?

> Se det som en støddæmperdel og se hvad nye støddæmpere koster til
> sammenligning!

Jeg ser det som et metalrør som blot skal overholde nogle specifikationer.
Hvorfor smide 2x prisen, hvis man kan slippe billigere?

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-09 20:37

On Mon, 4 May 2009 20:49:14 +0200, Anders Houmark wrote:

> Det er et metalrør som er forkromet?

Forkromet, og forkromet :-| Det er forhåbentlig en hårdtforkromning, som er
slebet på mål, hvis at det skal være en kvalitet, der overlever blot et
enkelt stenslag, såe ja, der kan være kvalitetsforskel.

> [...]
> originale fra kawasaki til 2300kr (som Michael fra Hyperpro mente det
> kostede) eller om det koster 900 kroner i England.

Det kunne jeg så godt. Men givet er det, at originale japanerben ikke er på
højde med et kvalitets hydraulikstempel som principielt er samme funktion.
:-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-05-09 18:10

meddelelse news:vjcrbnuzu372$.yw3nljchppqw$.dlg@40tude.net...

> [...]
> slebet på mål, hvis at det skal være en kvalitet, der overlever blot et
> enkelt stenslag, såe ja, der kan være kvalitetsforskel.

OK.. Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke aner en skid om forarbejdning af
metal, eller hvad de gør med det.

> [...]
> på
> højde med et kvalitets hydraulikstempel som principielt er samme funktion.

Hmm ok, du kan selvfølgelig godt have ret i at der kan være forskel.. Nå,
der er bestilt, håber sgu at det er noget ordentligt noget det fra wemoto..
Ellers må jeg punge ud og købe den originale del fra kawasaki.. så kan man
håbe at den kan holde 10-11 år igen.

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 04-05-09 20:55

Anders Houmark skrev:

> [...]
>
> Jeg ser det som et metalrør som blot skal overholde nogle specifikationer.
> Hvorfor smide 2x prisen, hvis man kan slippe billigere?

Rolig nu!

Jeg gentager lige mig selv (á første linie ovenfor!):

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-05-09 18:11

> Rolig nu!

Jeg er helt rolig

> Jeg gentager lige mig selv (á første linie ovenfor!):
> "Det er OK ikke lige at købe det første og dyreste."

Håber ikke du tog det for hårdt, det var ikke ment sådan.

Mvh Anders

Fra : Armand

Dato : 05-05-09 21:34

Anders Houmark skrev:

> Jeg er helt rolig

> Håber ikke du tog det for hårdt, det var ikke ment sådan.

Jeg klarer mig!
Har jo lige holdt 10-års jubilæum på gruppen.
10 år - Det hærder!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-05-09 07:51

Armand wrote:

> Jeg klarer mig!
> Har jo lige holdt 10-års jubilæum på gruppen.
> 10 år - Det hærder!

Jamen du er jo blevet mildere med tiden hører vi?!?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 12-05-09 22:25

Torben Scheel skrev:

> Jamen du er jo blevet mildere med tiden hører vi?!?

Næh!
Jeg tror at konklusionen var at visse personager der for år tilbage led
af en grad af paranoia, er kommet til at lide af en vis senilitet
istedet!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-05-09 22:30

On Tue, 12 May 2009 23:25:10 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Jeg tror at konklusionen var at visse personager der for år tilbage led
>af en grad af paranoia, er kommet til at lide af en vis senilitet
>istedet!

Hov hov - Tal for dig selv - Please

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 13-05-09 06:06

> Næh!
> Jeg tror at konklusionen var at visse personager der for år tilbage led af
> en grad af paranoia, er kommet til at lide af en vis senilitet istedet!

Hvem kan det mon være du tænker på

--
Steen (der - trods en begyndende alzheimer light - mener Armand er er blevet
mildere med årene)

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)