restgæld på motorcykel i Holland
Fra : Mike

Dato : 01-05-09 19:22

Hej,

Jeg er ved at importere en motorcykel fra Holland. Er der nogen der kan
fortælle mig hvor man kan tjekke restgæld på motorcykler i Holland.

Er det overhovedet muligt at sælge en motorcykel med restgæld i Holland. Det
er det f.eks. ikke i Tyskland (hvor man så skal afgive sin
registreringsafgift) så vidt jeg er orienteret.

Tak for hjælpen.

Mvh. Michael

Fra : Casper

Dato : 02-05-09 02:22

> Jeg er ved at importere en motorcykel fra Holland. Er der nogen der kan
> fortælle mig hvor man kan tjekke restgæld på motorcykler i Holland.

En registerings attest i Holland består af 3 dele, 1A, 1B, og den
sidste (som jeg sjovt nok ikke har - den har banken), du skal have
alle 3.

Men det er ikke altid at banken vil have den sidste del, også bliver
det svært, du kan prøve at kontakte RDW (http://www.rdw.nl/nl/
voertuigeigenaar/algemeen/contacting_the_rdw.htm), de kan måske
hjælpe.

> Er det overhovedet muligt at sælge en motorcykel med restgæld i Holland. Det
> er det f.eks. ikke i Tyskland (hvor man så skal afgive sin
> registreringsafgift) så vidt jeg er orienteret.

Registerings afgiften, som hedder BPM kan svjv. kun udbetales når RDW
har modtaget nummerpladen, og en kopi af registerings attesten fra det
land som du indregistrer den i.

Jeg ville ikke købe en MC for export i Holland privat, det er
betydeligt nemmere at få en forhandler til at hjælpe dig - find en som
snakker engelsk.

Kontakt mig direkte hvis du mangler mere information.

/Casper
Rotterdam

Fra : jjj

Dato : 02-05-09 09:56

Har hørt om flere der har hentet deres mc i Holland og "kun" fået del 1 med
og nogle export papire, de har haft problemer med at få den registret i DK.

Fra : jjj

Dato : 02-05-09 10:11

Har hørt om flere der har hentet deres mc i Holland og "kun" fået del 1 med
og nogle export papire, de har ikke haft problemer med at få den registret i

Fra : Casper

Dato : 03-05-09 15:49

> Har hørt om flere der har hentet deres mc i Holland og "kun" fået del 1 med
> og nogle export papire, de har ikke haft problemer med at få den registret i
> DK.

Lov mæssigt vil det betyde at man ikke er ejer af den. Et køretøj i
Holland kan kun skifte ejer hvis del 2 er med (det gøres på posthuset
og koster så vidt jeg husker 25€), hvis det manger har man ikke
mulighed for at overføre ejerskab. At den kan indregistreres i Danmark
er noget andet.

Casper
Rotterdam