Nye krav til motorcyklister
Fra : TA

Dato : 01-05-09 17:45

Er der mon nogen her, der har kendskab til de nye krav til motorcyklister ?

Hvis man læser på <http://>, ser det ud til at motorcyklister i fremtiden
skal udstyres med en lille elektronisk chip for at lette adgangen til
kritiske oplysninger om motorcyklisten i tilfælde af uheld.

Chippen indeholder personlige oplysninger samt information om blodtype og
evt medicinering mm. Den måler blot ca 3 x 5 mm og anbringes i nakken, hvor
den let kan aflæses med håndholdt udstyr i tilfælde af et uheld. Selve
implanteringen foregår ambulant med en hypodermisk kanyle -- evt ledsaget af
en let lokalbedøvelse.

Det lyder umiddelbart vældig smart, men kan man nu være sikker på at chippen
ikke også indeholder en form for gps-sender/-modtager mm ? Måske vil
indgrebet afholde nogen fra at køre mc ?

--
TA

Fra : Per

Dato : 01-05-09 18:16

"TA" <not@active.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> chippen
> ikke også indeholder en form for gps-sender/-modtager mm ? Måske vil
> indgrebet afholde nogen fra at køre mc ?

Det der passer ikke !! Aprilsnar....

/ Per

Fra : Grunnet

Dato : 01-05-09 18:53

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "TA" <not@active.invalid> skrev i meddelelsen

> Det der passer ikke !! Aprilsnar....
>
> / Per

Nu er det 1. maj idag, så det kan ikke være en Aprisnar men en Majkat !

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 01-05-09 20:09

Så er det kun dem som kører Honda VFR som får stambog

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Asbjørn

Dato : 02-05-09 02:50

On 1 Maj, 18:44, "TA" <n...@active.invalid> wrote:
> [...]
> ikke også indeholder en form for gps-sender/-modtager mm ? Måske vil
> indgrebet afholde nogen fra at køre mc ?

Der er ikke en GPS modtager!

Her er et uddrag fra den rigtige artikel fra Ingeniøren:

"...Den endelige EU-godkendelse for obligatorisk sikkerhedschips til
motorcyklister er netop kommet i hus.

Der skal fremover placeres en kombineret medicinsk infochip og ESD
(ElectroStaticDischarger) i nakken på motorcyklister. Denne tjener to
formål, da den både skal benyttes til at sikre hurtig behandling på
ulykkessted og sikre at politiet stoppe motorcyklister, der ikke
overholder loven, hurtigt og effektivt. Til dette benyttes en særlig
SMD kapacitor, der kan opretholde 5 kV udviklet af Nisanki
Electronics, der som absolut førende firma indenfor ASIC komponenter.

Den nye chip vækker harme blandt motorcyklister, men trafikministeren,
der selv har været en kraftig fortaler for projektet, nævner at dem
med rent mel i posen ikke vil lide unødig overlast. Desuden er chippen
udviklet udelukkende til gavn for brugerne, og muligheden for med
fjernbetjening at stoppe motorcyklister passer godt overens med
tiltagene i Bandepakken , udtaler Lars Barfoed ..."

Meget skal man godt nok finde sig i - jeg synes at den nye regel er
totalt langt ude. Kan godt få en til at overveje om det er besværet
værd at køre motorcykel!

Mvh.
Asbjørn

Fra : Armand

Dato : 02-05-09 09:56

Asbjørn skrev:
> [...]
> Meget skal man godt nok finde sig i - jeg synes at den nye regel er
> totalt langt ude. Kan godt få en til at overveje om det er besværet

Læs nu lige datoe på den udgivelse af ingeniøren én gang til, ikke?

--
Armand.

Fra : Asbjørn

Dato : 02-05-09 04:10

On 2 Maj, 10:56, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Læs nu lige datoe på den udgivelse af ingeniøren én gang til, ikke?
>
> --
> Armand.

Det er gas, for h********

Kunne ikke lige holde mig i skindet for at spinne videre på historien,
men rart at se jeg kunne få nogle i

God maj!

Fra : Armand

Dato : 02-05-09 16:16

Fra : N/A

Dato : 02-05-09 16:16

Fra : TA

Dato : 02-05-09 20:23

"Asbjørn" <s973402@student.dtu.dk> wrote in message
On 1 Maj, 18:44, "TA" <n...@active.invalid> wrote:

> Der er ikke en GPS modtager!

Ok.

> [...]
> SMD kapacitor, der kan opretholde 5 kV udviklet af Nisanki
> Electronics, der som absolut førende firma indenfor ASIC komponenter.

Ok, jeg var ikke klar over, det var en aktiv chip. Men for dælan da ...
hvor må det gøre avs at få den fyret af i nakken.

Det ser dog ud til at ESD kondensatorerne bliver en anelse mindre i den
endelige udgave, da kondensator-høsten har været dårligere i år end
normalt. Hu-Shuang provinsen, der dyrker kondensatorerne til Nisanki
Electronics, har nemlig oplevet en usædvanlig tør sæson i år, og
jorden har været fattig på silicium substrat.

En talsmand for landbruget i Hu-Shuang provinsen har allerede udtalt til
pressen, at elektronik-industrien generelt godt kan forberede sig på
at kondensatorerne bliver mindre i år.

> [...]
>
> Meget skal man godt nok finde sig i - jeg synes at den nye regel er
> totalt langt ude. Kan godt få en til at overveje om det er besværet

Ja, det er godt nok utroligt hvad vi bliver udsat for. Man skulle
næsten tro det var løgn.

--
TA