Ventiljustering på bmw r 80 7
Fra : Per Christiansen

Dato : 26-04-09 06:07

Hej ng

har i kenskab til ventil justering på en Bmw r 80 7
fra 1978.

Jeg skal bruge spillerum på ind og ud

Skal den være varm eller kold.

Hvordan skal ventilerne vippe på modsatte cylændre
for at jeg kan justere, eller hvad er fremgangs måden

Jeg er tidligere automekaniker men har ikke justeret på
en Bmw boxer før.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-04-09 07:40

har i kenskab til ventil justering på en Bmw r 80 7
> fra 1978.
>
> Jeg skal bruge spillerum på ind og ud
>
> Skal den være varm eller kold.

den skal være kold.
Indsugning 0,10mm
Udstødning 0,15mm

Taget fra louis.de

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-04-09 09:26

Per Christiansen skrev:

> har i kenskab til ventil justering på en Bmw r 80 7
> fra 1978.

Åh ja. Et par gange har man da prøvet. Nu er BMW jævnført anden tråd
frygteligt svær at have med at gøre. Så regne med det tager en hel
eftermiddag.

> Hvordan skal ventilerne vippe på modsatte cylændre
> for at jeg kan justere, eller hvad er fremgangs måden

Jeps. Du stiller den bare på overlapning. Ud med tændrørene og tørn den
med baghjulet. Vær også opmærksom på sideslør ved vippearmsakslerne.
Klemmerne ved enderne på akslerne kan flytte sig. De kan bare løsnes og
trykken sammen mod vippearmen. Der kan den også tikke fra.

> Jeg er tidligere automekaniker men har ikke justeret på
> en Bmw boxer før.

Så er du allerede halvvejs færdig.

--
MVH