On 23 Apr., 23:33, Bent_Albertslund <glent...@yahoo.dk> wrote:
> On 24 Apr., 06:01, "Berndt K" <a.s0meo...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > Jeg overvejer at anskaffe mig en ny mc der kan lidt mere end min nuværende
> > 250cc der kun kan trække en person, og 110km/t.
>
> > Den nye, brugte, skal være på 250cc eller over, og under 999cc, da jeg ikke
> > kan få forsikret en på 1000cc eller over til en fornuftig pris.
>
> > jeg har kigget lidt på 3 forskellige på nettet, som alle ser lovende ud
>
> > den første: Kawasaki Z 750 GT fra 1983 (kardantræk)
> > har kørt 59000 km ifølge forhandler
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_z_750_gt_1983.php
>
> > nr 2: Suzuki GSX-R 250 fra 1991 (lille rap racer)
> > har kørt 38000 ifølge forhandler
http://bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_250_1988.php
>
> > og den sidste: Honda CB 400 C
> > (klassikeren inden for brugt MC)
> > kan ikke finde specs på denne, men er et billede fra forhandlerens side
http://www.garagedanois.dk/Billeder/Salgsbilleder/Full/Hon_cb400c.jpg
>
> > hvis nogle har andre forslag (og gerne med link til hvor den bliver solgt
> > til min prisgruppe) er dette også velkommen. (Helst ikke for langt fra
> > Århus, en 100km derfra går vel an, længere hvis det er et rigtig godt
> > tilbud, der er værd at køre efter)
>
> > Fordele og ulemper ved de forskellige modeller modtages gerne, og de må
> > helst heller ikke være alt for dyre at reparere på skulle noget gå i
> > stykker.
>
> > Håber der er nogle der kan hjælpe mig.
>
> Jeg er lidt forvirret - det er tre meget forskellige maskiner....
>
> Hvad er det du er på udkig efter - udover en lidt ældre japaner til
> fornuftige penge....
>
> Som jeg ser det er det vigtigeste hvad du ønsker af din mc - udover en
> rimelig forsikringspræmie...
>
> Jeg ville meget overveje om det er pengene værd at ofre en kasko på
> maskiner til de priser og med så mange år på bagen. Den ene er en
> minracer, den andne en meget aldrene lidt større gademaskine og
> endeligt en softshopper,,,
>
> Hvis du søger på mc under 20k på dba er der en utrolig variation - fra
> nye kinesercykler - se anden nyere tråd - til oldgamle klassikere
>
> Kan du ikke præcisere hvad der er du går efter- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Forholdet mellem ydelse (HK) og motorstørrelse (ccm) siger noget i
grove hovedtræk om hvor meget service, der kræves hen ad vejen.
Kig du kun på vedligehold har kardantrækket nogle fordele - lidt mere
modstand end kæde, men du kan bare kører derudaf uden at skulle
stramme noget op pånær engang om året og evt. skifte olie på
samlingen.
Husk nu klassikere med manden der peger på et par køleskabe, og siger
han gerne vil have det billigste: sælgere udpeger et køleskab til
12.000 kr. og manden spørger om han er helt rask oppe i hovedet. Jep,
siger sælgeren, de bliver dit billigste køleskab pga. strømforbruget!
Serviceomkostninger vil udgøre en betragtelig del af din udgiftspost i
forbindelse med en motorcykel til 20k. Måske kan andre vejlede dig
bedre end mig, men jeg mener at optimere antal kubik pr. krone du
poster i en motorcykel kan være et bagvendt regnestykke, da der på de
4 cylinderen store maskiner også er meget mere, der kan gå i stykker.
Jeg har selv fulgt nøje med i markedet for mellemkubik-maskiner
(400-500) for 15-25.000 kr og her kan du absolut for noget ordentligt
for 20k.
Hvad angør valg mellem 750 kardan og 250 lavkubik, må du jo selv
træffe et valg mht.. hvad for en motorcykel du helst vil køre på.
Mvh. Asbjørn
(Honda CB450S)