Visir dugger
Fra : sbnielsendk@gmail.co~

Dato : 20-04-09 02:26

Hej

Jeg har en Shoei-hjelm (jeg kan ikke lige huske modellen), som jeg
synes dugger hver eneste gang visiret lukkes helt i. Findes der et
eller andet, man kan behandle visiret med eller simpelthen skifte
visiret ud med et andet?

Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-04-09 09:30

sbnielsendk@gmail.com wrote:
> [...]
> synes dugger hver eneste gang visiret lukkes helt i. Findes der et
> eller andet, man kan behandle visiret med eller simpelthen skifte

Min Shoei har et pinlock visir - det fungerer! Man kan købe noget
"fog-city" plast til at klæbe på - det har jeg ingen erfaringer med, men
har ladet mig fortælle at det forstyrrer udsynet lidt - vistnok værst i
mørke.

--
vh
Torben

Fra : sbnielsendk@gmail.co~

Dato : 20-04-09 02:54

On 20 Apr., 10:30, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com>
> [...]
> "fog-city" plast til at klæbe på - det har jeg ingen erfaringer med, men
> har ladet mig fortælle at det forstyrrer udsynet lidt - vistnok værst i

Tak for svar. Vil det kunne tilkøbes til en vilkårlig Shoei-hjelm? Den
er vel 5-7 år gammel.

Søren

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-04-09 11:37

Jeg vasker mine af og pudser dem i noget nano-shit. Det hjælper også, men om
det er fordi de er rene eller om det er nano'en, det ved jeg ikke.

Fra : Armand

Dato : 20-04-09 15:49

Ralph Køster skrev:
> Jeg vasker mine af og pudser dem i noget nano-shit. Det hjælper også, men om
> det er fordi de er rene eller om det er nano'en, det ved jeg ikke.

Som også gældende for bilernes indvendige side af rudernene, så er
hygiejne á 100% rengjort den første forudsætning for at dug kun sætter
sig svagt og hurtigt forsvinder igen.
Derfor er en grundig vask/afrensning nok værd at se virkningen af inden
man begynder at investere i dette og hint!
Til inspiration:
Jeg har en pakke af de billigste vådservietter liggende på hylden ved
hjelmen, så er det ligetil at få tørret visiret af såvel ind som ud
-vendigt samt generelt på fronten (á fluekirkegården)!

--
Armand.

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 20-04-09 16:04

Armand skrev:

> [...]
> hjelmen, så er det ligetil at få tørret visiret af såvel ind som ud
> -vendigt samt generelt på fronten (á fluekirkegården)!

Har du erfaring med Schuberth's antidug coating og vådservietter? Jeg
kunne være bange for det ikke ville gå godt i spænd :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 20-04-09 16:22

J.C. Kløve skrev:

> Har du erfaring med Schuberth's antidug coating og vådservietter? Jeg
> kunne være bange for det ikke ville gå godt i spænd :-\

Nope!

Men skulle det være et sådant visir, ville problemet vel ikke være så
stort at Søren ligefrem forhører sig på en nyhedsgruppe!?

--
Armand.

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 20-04-09 16:32

Armand skrev:
> [...]
[ZIP]

> Nope!
>
> Men skulle det være et sådant visir, ville problemet vel ikke være så
> stort at Søren ligefrem forhører sig på en nyhedsgruppe!?

Måske visiret er lige så gammel som hjelmen (5-7år).

Ved eftertanke...

Det taget i betragtning må det vel anbefales at skifte såvel visir som
hele hjelmen!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 20-04-09 16:49

J.C. Kløve skrev:
> [...]
>
> Ved eftertanke...
>
> Det taget i betragtning må det vel anbefales at skifte såvel visir som

Da ikke hele hjelmen da!
Hvis den (stadig) sidder godt på krydderen er det den bedste hjelm man
kan få :-|

Om vådservietter forøvrigt:
En stor del af branchen releterer sig til noget af den mest følsomme hud
på menneskekroppen, skulle en coating ikke kunne tåle dét??

--
Armand.

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 20-04-09 17:17

Armand skrev:

> Da ikke hele hjelmen da!
> Hvis den (stadig) sidder godt på krydderen er det den bedste hjelm man
> kan få :-|

Jeg høvlede min 5 år gamle Shoei ud sidste år - grundet alder....

> Om vådservietter forøvrigt:
> En stor del af branchen releterer sig til noget af den mest følsomme hud
> på menneskekroppen, skulle en coating ikke kunne tåle dét??

.... det mest følsomme... det må sgu komme fra en reklame

Det er ligesom når de taler om "barnets følsomme og sarte hud" .. HA!

Hvis jeg får en rift eller lignende tager det sgu snart en uge før det
er væk, min 2½ årige er af med såret på et par dage
Sart min arm!

nå det var en bi-aversion

jeg ved det ikke, jeg bløder fronten op med vår køkkenrulle 10 min før
jeg skal afsted, og tørre efter lige inden jeg kører, virker fint.
Invendigt tager jeg en fugtig klud og tørrer over forsigtigt (det er jo
en Schuberth) det har virket i et år nu uden problemer og i efteråret
skiftes visiret alligevel (sliddel!)

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Grunnet

Dato : 20-04-09 20:04

> Om vådservietter forøvrigt:
> En stor del af branchen releterer sig til noget af den mest følsomme hud
> på menneskekroppen, skulle en coating ikke kunne tåle dét??

HÆ! det minder mig om en udsendelse i TV for nogle år siden, hvor de testede
vådservietter beregnet til barnenumser ved at henvende sig på et
autoværksted og bede mekanikkeren prøve at bruge servietten til at rengøre
hans oliefingrene.
Mekanikkeren mente det var noget af det bedste håndrens han havde haft fat i
!!!

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-04-09 11:53

Det ved jeg ikke. http://www.louis.de har et udvalg.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 20-04-09 11:53

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 20-04-09 23:21

<sbnielsendk@gmail.com> wrote in message
[...]

Fra dykning er der den klassiske med at snotte en gang i masken, tvære det
lidt rundt og skylle, og så på med lortet.. Jeg skal lade det være usagt om
det også virker i en hjelm ;)

Men.. Næste gang du pudser og vasker, så kan man tage en køkkenrulle med en
dråbe sulfo eller 2 på og gnide det ind på indersiden til det ikke længere
fedter.. så er den dugfri en periode :)

Mikkel..