On 8 Apr., 16:22, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> J.C.Kløve skrev:
>
>
>
> > Per skrev:
> >> Armand wrote:
>
> >>> Mootoren er en reservedel, som alt andet, så du behøver ikke at nøjes
> >>> med kun at bruge blokken - Kast blot hele den bedre motor i !
>
> >> Jeg ved ikke om det er lovligt, men jeg har da hørt historier om folk,
> >> der har haft en fx. skadet mc (dog ikke stellet)
>
> >> De har så købt en helt ny motorcykel magen til uden afgift og smidt
> >> "alle" delene over på den ødelagte - det har der ikke været problemer
> >> med.
>
> >> Ingen tjekker motornummeret mere.
>
> Det passer ikke helt; men i givet fald er det for at kontrollere om
> motorens størrelse er som den skal (= at der f.eks ikke er klemt en
> CBR900-motor i en CBR600!).
> Specielt ved toldsyn er de emsige omkring dén detalje!
>
> > Det er reelt ikke lovmedholdeligt, da man svjh må erstatte/forbedre
> > svarende til 20% af værdien, men der er ingen i hele verden der kan
> > kontrollere om det er 20, 40 eller 60 der er skiftet.
>
> Det er ligeledes svært at bevise at givne om/over -bygninger er udført i
> samme kalenderår eller igennem en årrække!
>
> --
> Armand.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -
Jeg kan lurer at det er ligetil rent lovgivningsmæssigt. Der er intet
"fusk" i min opgave - det er simpelt hen bare en komplet
motorudskiftning, jeg snakker om. Motorcyklen er synet i november 2007
og kører pt. udemærket, MEN... motoren står til en større renovering,
da den f.eks. bruger ca. 1L olie pr. 500 km og koblingen taber
fatningen lidt ved høj moment (når jeg f.eks. vrider hanen for
kraftigt oppe i 6. gear).
Der er altså tale om en udskiftning og ikke en opgradering! SKAT kan
vel ikke pålægge en større registreringsafgift når f.eks. kobling,
stempler og pakninger bliver udskiftet!?...
Vil nu starte med at splitte motoren lidt ad og så se om reparationen
virker overskuelig - en gammel motorcykel og transport af denne fra
Tyskland løber jo også hurtigt op
Mvh.
Asbjørn