HK på BB
Fra : Ralph Køster

Dato : 06-04-09 02:08

Hvor mange HK har en standard BB fra 1997 på baghjulet?
Det er en 164 hk vi taler om

Har lige fået min målt til 138,5 HK.

Ralph.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-04-09 06:04

On Mon, 6 Apr 2009 03:08:11 +0200, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

>Hvor mange HK har en standard BB fra 1997 på baghjulet?
>Det er en 164 hk vi taler om

135 plus/minus 5, delvist afhængig af Dyno...

>Har lige fået min målt til 138,5 HK.

Det lyder rigtigt, hvis du undrer dig over forskellen til de
fabriksopgivne 164, var det tal altid overoptimistisk, på samme måde
som en lang række andre cykler.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-04-09 18:25

"MKS - 74" <cbr600dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 135 plus/minus 5, delvist afhængig af Dyno...

> Det lyder rigtigt, hvis du undrer dig over forskellen til de
> fabriksopgivne 164, var det tal altid overoptimistisk, på samme måde
> som en lang række andre cykler.

Så må Kawasaki have underdrevet en hel del, da de opgav min zx9r til 143hk..
Min er tidligere blevet målt til 136 på hjulet, har hørt om flere som med
standard maskine har været over 130, og stort set alle som blot skifter
potten ud med en anden, har 135hk på hjulet.

Måske er det også derfor, at jeg tidligere ikke har følt det som noget
problem at hænge på Blackbirds i optrækket, men har altid troet at deres
"164" hk ville være lidt stærkere end mine 143

Mvh Anders

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 06-04-09 07:58

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> Hvor mange HK har en standard BB fra 1997 på baghjulet?
> Det er en 164 hk vi taler om
>
> Har lige fået min målt til 138,5 HK.
>
> Ralph.

Det lyder meget fornuftigt, min fader har lige fået målt sin blackbird
motor, der var omkring 130hk i den (gik aalt for fed i blandingen men det er
en anden historie)
Så du kan være godt tilfreds, rullefeltsejeren havde målt en til 141hk, og
den havde de vist brugt lang tid på at finjustere.

--
mvh Claus Jakobsen
ZRX1200R med 105,3 Hk på bavlehjulet

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-04-09 08:30

Min havde ca. 133, så fik jeg den dyset (den gik for magert) og så kom den
op på ca. 135. Men med meget bedre bundtræk.

Akropovic og ny dysning har fået den op på ca. 143 hk, og et endnu bedre
forløb hele vejen op. Alle målinger er foretaget på samme rullefelt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 06-04-09 18:18

vi målte en til 146 i mjpdyno med acrapovic komplet.
så portede vi topstykket nu og hævede kompressinen.
nu lægger den 166 hp. på hjul
1998 model.

m.v.h karsten

Fra : Den længste

Dato : 07-04-09 07:20

Hej.

Min 98`er havde 143 hk på dækket efter en tur forbi pitværkstedet. Omdysning
samt kopbor igennem den bagerste plade indvendig i potterne gav helt godt.
130 er i hvertfald alt for lidt standard

Brian

Fra : Henrik Sjang Davidse~

Dato : 07-04-09 19:23

> Har lige fået min målt til 138,5 HK.