Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Elements 6
Fra : Mort1s1

Dato : 21-05-09 15:27

Når jeg vil åbne Elements 6 kommer der en fejlmeddelelse på skærmen:

Overskrift: "Failed to Open Catalog"

Fejltekst:: "The defoult catalog could not be found. Please open or
cerete a different catalog"

Jeg kan ikke umiddelbart se en løsning, men er vel til at forsøge at
reparere programmet med installations cd'en - men, her er jeg i tvivl om,
hvorvidt det indebærer nogen risiko, at gøre dette - når man sætter cd'en i
drevet hedder valget installer / reparer, og jeg tør ikke bare sige OK.
Nogen som har en løsning på problemet (problemerne)
Mvh
Mort1s1

Fra : Jan Strægaard

Dato : 21-05-09 15:48

Mort1s1 wrote:
> Når jeg vil åbne Elements 6 kommer der en fejlmeddelelse på skærmen:
>
> Overskrift: "Failed to Open Catalog"
>
> Fejltekst:: "The defoult catalog could not be found. Please open or
> cerete a different catalog"

Nu bruger jeg ikke katalogfunktionen i Elements (bruger ACDSee i
stedet), men jeg mener, du blot skal gøre, som teksten siger og henvise
den, du har lavet tidligere. En anden løsning kan være at gendanne
kataloget, men så mister du nok en del information. Jeg tror ikke det
hjælper, at geninstalleret programmet.

Mvh
Jan

Fra : Mort1s1

Dato : 21-05-09 15:58

"Jan Strægaard" <noreply@straegaard.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lavet tidligere. En anden løsning kan være at gendanne kataloget, men så
> mister du nok en del information. Jeg tror ikke det hjælper, at

Hvor svært kan det være - jeg gjorde som teksten og du sage, og det var så
det.
Tak for hjælp.

Mort1s1

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-05-09 16:12

Mort1s1 wrote:
> [...]
> sige OK.
> Nogen som har en løsning på problemet (problemerne)

Jeg har også problemer med Mac versionen af Elements 6. - Her nægter
programmet at starte overhovedet, En dialog fortæller mig, at jeg skal
geninstallere den, hvis jeg vil fortsætte med at bruge programmet... så
jeg har droppet den helt nu og istedet fået mig taget sammen til at
installere hele CS2 pakken, som jeg har købt fornylig...

Men har du prøvet at oprette et nyt katalog/bibliotek og importere nogle
billeder til det for at se, hvad der sker.

Alternativt - og nok det bedste - vil jeg anbefale, at du tager en
backup af alle dine billeder og ganske enkelt sletter Elements og
geninstallerer den og så gen-importere dine billeder fra backup'en.

Du kan jo også prøve at køre 'Reparer' effter, du har lavet en backup, -
så mister du ihvertfald ikke dine billeder...

mvh. Erik Richard