Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
gode fotosider?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-05-09 22:34

Hej

Der er to typer hjemmesider jeg søger.

1) En side hvor man kan sammenligne billeder fra forskellige kameraer.

2) En side med tips, triks og øvelser, så man eftehånden kan blive bedre
til at benytte sig af de manuelle funktioner ens kamera har.

Findes de to typer sider? Helst på dansk.

Mvh
Anders

Fra : Nicolai Lang

Dato : 19-05-09 05:21

Hej Anders,

On Mon, 18 May 2009 23:34:18 +0200, "Anders T. Nielsen"
<anders2000toxvaerd@gmail.com> wrote:

>1) En side hvor man kan sammenligne billeder fra forskellige kameraer.

Kender ikke nogen på dansk, men flickr er vel den de fleste bruger -
jeg mener man kan søge på kamera, objektiv osv.

www.dpreview.com er godt at læse anmeldelser af de forskellige
modeller på.

>2) En side med tips, triks og øvelser, så man eftehånden kan blive bedre
>til at benytte sig af de manuelle funktioner ens kamera har.

Der findes bl.a. www.Fotostart.dk og www.Phosee.dk. Den første er
klart den jeg synes der er mest gang i.

Det kan jo være vi ses på FotoStart. :)

/Nicolai

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 19-05-09 21:23

Nicolai Lang skrev:

> Kender ikke nogen på dansk, men flickr er vel den de fleste bruger -
> jeg mener man kan søge på kamera, objektiv osv.

Kender jeg ikke, men vil lige give den et besøg.

> www.dpreview.com er godt at læse anmeldelser af de forskellige
> modeller på.

Den kender jeg godt, og har også brugt i forbindelse med køb af kamera.
Jeg synes desværre den er meget uoverskuelig.

> Der findes bl.a. www.Fotostart.dk og www.Phosee.dk. Den første er
> klart den jeg synes der er mest gang i.

Har fået kigget lidt på fotostart og det ser godt ud. Vil også se lidt
på den anden når jeg får tid.

> Det kan jo være vi ses på FotoStart. :)

Det er langt fra utænkeligt.

Tak for hjælpen

Mvh
Anders

Fra : hamselv

Dato : 19-05-09 12:41

har endnu ikke rigtigt fundet en god dansk "review"side, men der er da en
del engelske

mon ikke at du kan finde en del på min linkside

http://www.hkmk.dk/fotolinks.html

henrik
www.hkmk.dk

Fra : Flemming Reintoft

Dato : 19-05-09 19:26

"hamselv" <nomail@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> del engelske
>
> mon ikke at du kan finde en del på min linkside

Der er også denne her: http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM

Venlig hilsen
Flemming Reintoft

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 19-05-09 21:24

hamselv skrev:
> har endnu ikke rigtigt fundet en god dansk "review"side, men der er da en
> del engelske
>
> mon ikke at du kan finde en del på min linkside
>
> http://www.hkmk.dk/fotolinks.html

Tak for svaret. Jeg vil prøve at gå igennem dine links når jeg får tid.

Mvh
Anders