Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Microsoft Photo Editor
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-04-09 16:24

Er der nogen af jer der - ligesom jeg - stadig indimellem bruger den
gamle Microsoft Photo Editor?

Jeg har altid syntes den var praktisk og handy til at beskære, lysne og
mørkne billeder med, men det har altid irriteret mig at jeg ikke kan få
den til at håndtere billeder som er større end ca. 1700 pixels i
bredden/højden.

Hvordan kan man indstille programmet til også at kunne åbne og bearbejde
fotos som 'måler' fx 3000 pixels?

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 30-04-09 08:07

Jørgen Grandt skrev:
> [...]
> bredden/højden.
>
> Hvordan kan man indstille programmet til også at kunne åbne og bearbejde

Hvad går der galt når du forsøger at åbne større billeder? Kommer der
fejlmeddelelser og i givet fald hvilke? Eller bliver billedet bare
beskåret til ca 1700 på den længste led?

På nettet står der noget om "Out of Memory"-fejl som skyldes fejl i
registreringsdatabasen, men det er mest i forbindelse med print:
<http://support.microsoft.com/kb/241258> og
<http://www.pptfaq.com/FAQ00218.htm>

--
Vh Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-04-09 08:36

Kurt Kjær Jensen skrev bl.a.:

> Hvad går der galt når du forsøger at åbne større billeder? Kommer der
> fejlmeddelelser og i givet fald hvilke? Eller bliver billedet bare
> beskåret til ca 1700 på den længste led?

Hvis jeg forsøger at åbne et for stort billede eller blot vil se det i
Preview, så får jeg meddelelsen "Error Reading File" - og den ser ud som
på screen-printet her: http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Det er møgirriterende, for jeg tager mange billeder i bredformat med mit
lille elskede Canon Ixus 800 IS, som jeg altid har siddende skudklart i
bæltet på vej rundt i byen.

--
Jørgen Grandt