Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 1D mkII fjermkontrol
Fra : Jan

Dato : 27-04-09 16:07

hej
jeg har ovenstående man kan ikke få den til at virke med fjernkontrol via
PC, jeg har installeret via driver og eos utility 2.4, men jeg kan ikke
fjernbetjene kameraet. den kan godt se kameraet i stifinder.

nogle bud på hvad jeg skal gøre. Det er PT på en win7 beta, men det er det
samme fra Windows vista, den er forbundet med USB kabel.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 27-04-09 18:14

Jan wrote:
> [...]
>
> nogle bud på hvad jeg skal gøre. Det er PT på en win7 beta, men det er
> det samme fra Windows vista, den er forbundet med USB kabel.

Ved intet om canon kameraer. MEN Nikon har to måder at være USB enhed
på. Den ene er som hukommelse, og den anden giver mulighed for at
fjernstyre alle funktioner. Jeg kunne tænke mig at der eet eller andet
sted i menu'erne på kameraet kan vælges hvilk USB desvice type, det skal
være.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-09 18:47

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Jeg har haft problemer hvis usb-ledningen har været for lang...
Jeg har også forsøgt med at sætte 2 ledninger sammen, for at lave en lang -
det virker heller ikke.

Så måske er det ledningen der er problemet.

vh Palle

Fra : Jan

Dato : 27-04-09 19:27

> [...]
> lang - det virker heller ikke.
>
> Så måske er det ledningen der er problemet.

Tror ikke rigtig på kablet, da der jo er forbindelse til Windows, jeg kan se
den i filhåndtering og gå på kortet og hente billeder osv. jeg kan bare ikke
fjernbetjene kameraet.

Fra : Jesper Juul

Dato : 27-04-09 20:10

Palle Johansen skrev:

> [...]
> lang - det virker heller ikke.
>
> Så måske er det ledningen der er problemet.

Bare til orientering så bruger et 1DmkII firewire, men derfor kan din
pointe måske være rigtig nok alligevel.

Jesper

Fra : Jan

Dato : 27-04-09 22:35

> Bare til orientering så bruger et 1DmkII firewire, men derfor kan din
> pointe måske være rigtig nok alligevel.
>
> Jesper

Den har også USB, men måske kan den kun fjernbetjænes over firewire, ved du
noget om det ?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-04-09 07:02

Jan wrote:

> Den har også USB, men måske kan den kun fjernbetjænes over firewire, ved
> du noget om det ?

Det står sikkert i manualen, ellers kan google hjælpe:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=1dmkii+usb+remote&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

Underligt at man har lavet denne begrænsning.

Bo //

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-04-09 07:40

Bo Bjerre skrev:

> [...]
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=1dmkii+usb+remote&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=
>

> Underligt at man har lavet denne begrænsning.

Æv, så kan jeg alligevel ikke bruge usb til noget alligevel.

Jesper

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-04-09 16:32

Jesper Juul skrev:

> Æv, så kan jeg alligevel ikke bruge usb til noget alligevel.

Så prøv eventuelt Breeze Systems DSLR Remote Pro
<http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/index.htm>, både USB, 1D mk II
og Vista står på positivlisten
<http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/features.htm#cameras>. Den
koster 99$ men der findes en evalueringsudgave til download...

--
Vh Kurt

Fra : Jan

Dato : 28-04-09 18:53

> [...]
> <http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/features.htm#cameras>. Den koster
> 99$ men der findes en evalueringsudgave til download...

Virker heller ikke, så det er nok fordi man ikke kan via usb

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 28-04-09 19:31

Jan skrev:

> Virker heller ikke, så det er nok fordi man ikke kan via usb

Ak ja, det står egentligt også inde i hjælpeteksten
<http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/help/index.html>:

The EOS-1D Mark II, EOS-1D Mark II N and EOS-1Ds Mark II only support
tethered operation using the FireWire interface and can't be operated
via the USB interface. It isn't possible to connect to the camera if CFn
2 is set so that the camera doesn't fire without a memory card and no
memory card is in the camera.

--
Vh Kurt

Fra : Jesper Juul

Dato : 29-04-09 08:51

Kurt Kjær Jensen skrev:

> [...]
> <http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/features.htm#cameras>. Den
> koster 99$ men der findes en evalueringsudgave til download...

Tak, jeg bruger Breezebrowser i forvejen så det vil måske ikke være så dumt.

Jesper

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-04-09 19:45

"Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <http://www.breezesys.com/DSLRRemotePro/features.htm#cameras>. Den koster
> 99$ men der findes en evalueringsudgave til download...

Det lyder rigtig spændende, men findes der noget ligende til Olympus, evt.
til E-420??

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 29-04-09 20:58

Jesper Hansen skrev:
> "Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder rigtig spændende, men findes der noget ligende til Olympus, evt.
> til E-420??

Pine Tree Camera Controller ser ud til at være kompatibel med E-serien
men med en del forbehold, se <http://www.pinetreecomputing.com/camctl.asp>

Jeg brugte Sabsik Cam2Com til mit Olympus C-8080, men det virker sikkert
ikke med et E-420. Se <http://www.sabsik.com/Cam2Com/>

<http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1022&message=23380608&q=cam2com&qf=m>
refererer til Olympus Studio og Pine Tree med extension modul...

--
Vh Kurt

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-05-09 10:36

> [...]
> refererer til Olympus Studio og Pine Tree med extension modul...

En masse fine ideer, men desværrer virker det ikke til Olympus E-420.

Er der nogen der har andre ideer??

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-04-09 07:38

Jan skrev:

> Den har også USB, men måske kan den kun fjernbetjænes over firewire, ved
> du noget om det ?

What, synes da ikke der er nogen USB indgang på mit 1DmkII, det vil jeg
lige kigge efter. Jeg har lige tjekket på dpreview og du har helt ret,
dejligt så er det ikke kun min computer med firewire jeg kan bruge med
kameraet, ja man lærer noget hver dag.

Og nej, jeg har ikke brugt EOS utility som fjernbetjening så jeg ved
desværre ikke om det kun fungerer med firewire.

Jesper

Fra : Jan

Dato : 27-04-09 19:30

> [...]
> alle funktioner. Jeg kunne tænke mig at der eet eller andet sted i
> menu'erne på kameraet kan vælges hvilk USB desvice type, det skal være.

Kune være en mulighed, men jeg kan ikke finde noget i kameraets menu der
indikerer det. Min kammerart har en magen til, han har samme problem, men
ikke via firewire der funker det hele.

Fra : N/A

Dato : 27-04-09 19:32

Fra : Jan

Dato : 27-04-09 19:32

> Jeg aner intet om den pågældende fjernkontrol, men jeg ved, at Win 7 ikke
> er helt så driverkompatibel, som det er stillet i udsigt. Men jeg kan godt
> læse, at det altså ikke virker i Vista. Dette blot for at sikre, at den
> oplysning er korrekt for ellers kan du ikke rigtig regne med noget. I
> øvrigt kunne det lyde som en indstilling i kameraet snarere end et
> softwareproblem.

Det fungerer fuldstændig ens på vista og win7. min kammerart der også har
problemet kører vista. man han har ikke problemet hvis han forbinder med
firewire

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 27-04-09 19:33

On Mon, 27 Apr 2009 17:06:44 +0200, Jan wrote:

> [...]
>
> nogle bud på hvad jeg skal gøre. Det er PT på en win7 beta, men det er det
> samme fra Windows vista, den er forbundet med USB kabel.

Prøv at opdatere eos Utility til nyeste version.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Jan

Dato : 27-04-09 22:05

Det er nyeste version jeg bruger, både driver og utility, firmware osv.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 28-04-09 15:43

On Mon, 27 Apr 2009 23:05:24 +0200, Jan wrote:

> Det er nyeste version jeg bruger, både driver og utility, firmware osv.

Ok så er det version 2.6.1 du bruger og ikke 2.4 som du skriver.