Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-350 Zoom blevet langsom
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 18-04-09 17:12

Mit Olympus C-350 Zoom er pludseligt blevet meget langsomt. Når jeg
har taget et billede, går der 20-30 sekunder, hvor den røde lampe, der
indikerer, at der arbejdes på hukommelseskort, blinker. Og så længe
den går det, kan jeg ikke tage et nyt billede. Får mener jeg det var
spørgsmål om få sekunder inden kameraet var klar igen.

Nogen der har oplevet det samme?

/Michael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-04-09 00:26

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har du nogenside ladet kameraet formattere dit hukommelseskort?
Hvis du bare sletter billederne, vil kortet med tiden blive frakmenteret og
dermed langsomt.

Hvis ikke så prøv.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-04-09 11:30

Frodo Nifinger wrote:

> Har du nogenside ladet kameraet formattere dit hukommelseskort?
> Hvis du bare sletter billederne, vil kortet med tiden blive frakmenteret og
> dermed langsomt.
>
> Hvis ikke så prøv.

Det var også min første tanke... Jeg har selv oplevet noget lignende med
en C-760, og det hjalp gevldigt på den.

Og så et lille 'fif'... Den lidt ældre C serie kan godt have nogle sjove
idéer en gang imellem, så de på et tidspunkt bliver meget trægt går
næsten døde, og man tror, kameraet er færdigt. - Jegfik et tip fra en
fyr, der havde fået at vide, at det kunne være en idé at tage batteriet
ud, derefter kortet og lade dem være ude af kameraet i en times tid.
Herefter sætter man kortet i og tilsidst batteriet - altså i omvendt
rækkefølge.

- Jeg véd egentlig ikke, hvad gavn det skal gøre at gøre det i omvendt
rækkefølge, - men det virker.

mvh. Erik Richard