Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvordan klippe en person ud af foto?
Fra : b.k

Dato : 18-04-09 05:20

jeg bruger elements 6 men synes ikke rigtig at det virker med lassotool
eller magic wand.Efter klippet skal denne person indsættes i et andet foto
så kanterne skal være hele.
Kjeldsen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 18-04-09 08:38

b.k wrote:
> [...]
> eller magic wand.Efter klippet skal denne person indsættes i et andet foto

Frilægning - som opgaven hedder du er i gang med - er ofte en meget
tidskrævende proces - specielt hvis resultatet skal være godt, og kanten
ikke er lige (hår er specielt vanskeligt). Den mest præcise og
tidskrævende metode er pentool - hvor du kører langs kanten på det du
vil "klippe" ud - gerne i 200% zoom - og til sidst lave det om til en
selection. De automatiske tools - som du har prøvet - kan i nogen
situationer lave et godt stykke arbejde, men hvis kontrasten imellem
emnet og baggrunden ikke er stor nok, fejler de. Der er - i Photoshop (
kender ikke elements) nogle justeringshåndtag til de automatiske tools
har du prøvet at skrue på dem ?

Så det kan være en meget vanskelig opgave du har gang i afhængig af dit
billede og hvor godt det skal være. Frilægning af f.eks. en bil er meget
lettere i forhold til en person - mest pga. håret og ujævne kanter.

Jørn

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-04-09 08:45

On 2009-04-18 06:19:36 +0200, "b.k" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> said:

> jeg bruger elements 6 men synes ikke rigtig at det virker med lassotool
> eller magic wand.Efter klippet skal denne person indsættes i et andet foto
> så kanterne skal være hele.

Har du prøvet med en saks...))
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : b.k

Dato : 19-04-09 08:50

> Har du prøvet med en saks...))
> --
Sjovt??? nej,men det er en fornøjelse at der faktisk er nogen som gider at
hjælpe andre.Lad være med at dumme dig mere ud nu...du er forhadt nok fra
før på grund af din negative personlighed.Lad nu andre som har kundskaberne
komme til.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-04-09 10:53

"b.k" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> du er
> forhadt nok fra før på grund af din negative personlighed.

Så du mener, man kan blive forhadt alene af at skrive på usenet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steffen

Dato : 19-04-09 15:25

b.k <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> eller magic wand.Efter klippet skal denne person indsættes i et andet foto

Der er en forklaring her, den er til Photoshop og jeg kender ikke
Elements, men det kan da være du kan bruge det til et eller andet.

http://fotozite.dk/tutorials/Fritlaegning.pdf

mvh
steffen