Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom spøgsmål
Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 16-04-09 22:11

Hvordan kan jeg fremsøge eller udtrække en liste over alle billeder som er
virtuelle kopier i Lightroom? Jeg har kvajet mig lidt ved brugen af
virtuelle kopier og fået nogen dubletter ind i kataloget ad denne vej. Disse
generer afviklingen af slideshows og export funktionen, da man ikke ønsker
dubletter i denne sammenhæng. (Der er tale om en ret lille mængde
dubletter/virtuelle kopier i et meget stort katalog)

Det kan simpelthen ikke være rigtigt hvis man ikke kan søge disse frem...
Jeg overvejer at åbne databasen direkte via et 3. parts værktøj for at få
dem fjernet direkte i tabellerne, men håber der en lettere vej da jeg helst
er fri for at lave sådan noget fusk unødigt.

Mvh.
Anja

Fra : Robert Piil

Dato : 16-04-09 22:31

Anja Dunning-Krüger skrev:
> [...]
> for at få dem fjernet direkte i tabellerne, men håber der en lettere vej
> da jeg helst er fri for at lave sådan noget fusk unødigt.

I Library mode
Library -> Check at 'Enable filters' er slået til -> Filter By Copy
status -> vælg Virtual Copies

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 16-04-09 22:39

> I Library mode
> Library -> Check at 'Enable filters' er slået til -> Filter By Copy
> status -> vælg Virtual Copies

Lige netop hvad jeg havde brug for!
Tak for et hurtigt og præcist svar, Robert!

Mvh.
Anja