Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotokuffert
Fra : ager

Dato : 12-04-09 08:27

hej

jeg leder efter en god solid fotokuffert, gerne en trollie. den skal kunne
indeholde godt med grej, D3+24-70-70-700+50+85+meget gerne 300mm og flash
samt en 15" laptop.
Nigen som har nogen erfaringer og råd?

mvh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-04-09 08:47

"ager" <big@city.dk> wrote in message
> [...]
> indeholde godt med grej, D3+24-70-70-700+50+85+meget gerne 300mm og flash

Det er vel ikke noget du tænker på at checke ind på et fly? Hvis det er
tilfældet ville jeg aldrig gøre det. En fotorygsæk kan indeholde hvad du
nævner. Du mener vel 24-70, 70-200, 50, 85 og 300 f/2.8. På min sidste tur
havde jeg 5D+16-35+70-200 f/2.8+300mm f/4+500mm f/4+50+85 og 12" laptop (men
det kunne også være 15") i min Crumpler rygsæk (Bennys Bathtub). 1Ds
mk3+24-70 var i en ekstra lille fototaske. Alternativt
http://www.guragear.com/, men der er der ikke plads til laptop, men til
gengæld bedre plads til huse og optik.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse www.hanskrusephotography.com, www.hanskruse.com

Fra : Peter T.

Dato : 12-04-09 10:31

In article <49e19c55$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,
hans.kruse@mail.tele.dk says...

> Det er vel ikke noget du tænker på at checke ind på et fly? Hvis det er
> tilfældet ville jeg aldrig gøre det.

Jeg arbejder i bagagen i Københavns lufthavn, så at anbefale andre IKKE
at checke kameraudstyr ind som bagage er et RIGTIGT godt træk!
Kufferterne bliver ikke altid behandlet lige pænt (mildt sagt).
Og hvis man alligevel har kameraudstyr i indchecket bagage, så køb i det
mindste en solid plastikpose hos et af selskaberne, da det er trist at
finde sit kameraudstyr og hvide skjorter smurt ind i rødvin fra en anden
mands kuffert.

--
Peter T.

Fra : Robert Piil

Dato : 12-04-09 10:10

ager skrev:
> [...]
>
> jeg leder efter en god solid fotokuffert, gerne en trollie. den skal
> kunne indeholde godt med grej, D3+24-70-70-700+50+85+meget gerne 300mm

Der var en tråd om det samme på fotostart for kort tid siden:

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=19178&highlight=trolley

Prøv at kigge på en Pelicase 1510:
http://www.pelishop.com/1510-004-110.html

Hvis det er til flyrejsebrug er jeg enig med Hans, så kig efter en taske
i stedet.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-04-09 15:58

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Der var en tråd om det samme på fotostart for kort tid siden:
>
> http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=19178&highlight=trolley
>
> Prøv at kigge på en Pelicase 1510:
> http://www.pelishop.com/1510-004-110.html

Jeg har lige fået bjerget mig en Pelicase 1500 og indtil videre er jeg super
glad for den.
Den så solid man næste kan slå en mand ned med den :)
Der også 30% rabat (på listeprisen - nogen er allerede med rabat) at hente
hos casesonline.dk hvis man er medlem af canoneos.dk

--
/Dennis

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 12-04-09 12:48

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indeholde godt med grej, D3+24-70-70-700+50+85+meget gerne 300mm og flash

http://www.flightcases.dk/
Jeg ville nok gå i den retning, overvejer det selv, når jeg skal have grejet
med ud i båden.

MVH
Thomas

Fra : ager

Dato : 12-04-09 13:15

"www.tsp-photo.com" <sass@-slet-mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg ville nok gå i den retning, overvejer det selv, når jeg skal have
> grejet med ud i båden.
>
> MVH
> Thomas
jeg er lidt lun på denne
http://www.flightcases.dk/produkttyper/laptopcases/peli%201510%20LOC.htm
men er ikke sikker på pladsen...

ta

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 13-04-09 00:01

> "www.tsp-photo.com" <sass@-slet-mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> jeg er lidt lun på denne
> http://www.flightcases.dk/produkttyper/laptopcases/peli%201510%20LOC.htm
> men er ikke sikker på pladsen...

Der burde da være god plads, jeg ved, at min 400/2,8 er ca. 18 cm i diameter
i modlysblænden, og kufferten er 19,3 cm, dyb, så der burde være plads til
en 300/2,8 også, sammen med det andet grej du har planlagt. Ellers prøv og
lav en skabelon i pap og læg dit grej udpå. Hmmm, glemte så lige laptoppen i
denne sammenhæng. Det er som regel dybden der er problemet, og med en optik
med en diameter på omkring 12cm, så er der ikke voldsomt meget tilbage til
laptoppen (7cm til laptop og skum).

MVH
Thomas

Fra : ager

Dato : 13-04-09 08:29

> [...]
> problemet, og med en optik med en diameter på omkring 12cm, så er der ikke
> voldsomt meget tilbage til laptoppen (7cm til laptop og skum).

hmm ja du siger noget, har lige målt modlysblænden den er faktisk 13,5cm i
dia..
kan se groecker har den hjemme, næstegang jeg er i kbh, tror jeg sku jeg
vil ligge vejen fordi dem og se om jeg ikke kan komme til at smide en 300mm
og en mac i og se hvad pladsen siger til det.
mvh torben

Fra : ager

Dato : 13-04-09 10:30

"www.tsp-photo.com" <sass@-slet-mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
men man kunne også en klasse op, men så holder den ikke kabine mål til fly,
som IMØ er lidt vigtigt. Det er lige før jeg heller lader 300mm´eren blive
hjemme hvis det skulle være. MEEEN den skal helst med da det jo er den jeg
bruger aller mest, så kan selve modlysblænden måske ryge i den alm. bagage,
men det er ku bedst at alt er i samme kuffert.

TA

Fra : Peter T.

Dato : 13-04-09 02:54

In article <grsm05$1n9m$1@newsbin.cybercity.dk>, big@city.dk says...

> jeg er lidt lun på denne
> http://www.flightcases.dk/produkttyper/laptopcases/peli%201510%20LOC.htm
> men er ikke sikker på pladsen...

Det kan jeg godt forstå. Og det er jeg også. Jeg kender godt deres
kufferter på hjul både fra mit tidligere arbejde som lystekniker og også
mit nuværende arbejde. For de Peli-kasser er eddernamemig holdbare! :)
Men når alt kommer til alt, så vil jeg stadig anbefale dig, at tage dit
gear med i håndbagagen og ikke i kufferten. Men jeg er altså også
ekstranervøs for mine egne glas og mekanikken bag.

--
Peter T.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 12-04-09 15:01

On Sun, 12 Apr 2009 13:48:05 +0200, "www.tsp-photo.com"
<sass@-slet-mail.tele.dk> wrote:

>http://www.flightcases.dk/
>Jeg ville nok gå i den retning, overvejer det selv, når jeg skal have grejet
>med ud i båden.

Vi har fået fremstillet indmad til 2 store watercases (indeholder i
alt 8 laptops, printer, projektor, stregkodescanner og div.
lednionger) hos dem - og de kan kun anbefales. Ikke voldsomt dyrt selv
med tilpasningen (men kvalitet koster jo nu engang). Den eneste
korrektion vi fik lavet hos dem, var at få skiftet til skaterhjul, da
55 kg på de standard hårdplast hjul der var med ikke var sagen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-04-09 10:26

www.tsp-photo.com wrote:

> http://www.flightcases.dk/
> Jeg ville nok gå i den retning, overvejer det selv, når jeg skal have grejet
> med ud i båden.

Jeg har brugt et utal af WaterCases, Pelicases etc, til indbygning af
måleinstrumenter. Jeg har aldrig set en knust kasse, til trods for at
nogle er tabt fra 30-50 meter (dog ikke på klipper). Om indholdet
overlever afhænger meget af ophænget eller foringen med skum. P.t. er
vores største problem opkæng af batteripakker på ca 1.500 gram.

Læg mærke til at de fleste kasser er lufttætte. Derfor er nogle af dem
forsynet med en udluftningsskrue. Det fandt vi ud af efter at nogle af
kasserne var lukket i 4.000 meters højde, og vi havde meget besvær med
at åbne dem efter hjemkomsten...

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-04-09 11:10

> [...]
> indeholde godt med grej, D3+24-70-70-700+50+85+meget gerne 300mm og flash

Hvis ikke den skal være hård og vandtæt som f.eks. Pelicase, ville jeg kigge
på noget fra ThinkTank, f.eks.
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_RllrGrp.php
En Airport International kan rumme op til en 500/4.0 og en laptop, og
samtidig gå som håndbagage.

Jeg har ikke sådan een selv, men det jeg har prøvet fra ThinkTank er
utroligt godt, og er så vidt jeg kan vurdere meget anvendt blandt f.eks.
sportsfotografer
http://www.sportsshooter.com/news/2090

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 18:46

Har en Pelicase 1650 Protector du kan købe

Har du udstyr eller wa ??? så kan det være i denne

Claus
50502616

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-09 12:43